/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Søger specialsøm til telefonledning
Fra : panserkran
Vist : 1173 gange
100 point
Dato : 01-05-11 09:32

Hej
Søger et sted hvor man kan købe de ganvaliseret specialsøm som telefonselskaberne bruger til at motere telefonledningerne udvendig på murværk. Har spurgt i flere byggemarkeder men de kender ikke lige modellen

Hilsen Peter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-05-11 09:44
Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-05-11 09:54
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-05-11 10:12

Hvis du ikke skal bruge så mange kan du finde en TDC bil og spørge efter dem du skal bruge.

Idag bruges de næsten ikke mere. De eneste steder de benytte er på gamle ejendomme hvor ledninger er ført udvendigt.

Jeg tvivler på at at disse søm bruge andre steder end til telekabler, så derfor tror jeg ikke det er lette at finde i butikker.

vh Ben

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-05-11 11:40

De gode gamle galvaniserede telefonsøm med en lille vinklet krog på kunne-ihvertfald for et par år siden- fås i en velassorteret isenkram.

Problemet er at der næsten ikke er nogen rigtige isenkrambutikker tilbage.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-05-11 06:11
Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 02-05-11 07:37

Nej rotw det er stålhager til billedophæng. De ruster i muren og udendørs. Jeg har nogle få pillet ud af muren ved ændring af ledningsføring. De kan sendes!

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 02-05-11 15:26

Hej olehenne
Hvor mange derjer det sig om ? Tror 20 stk ville være nok.

Accepteret svar
Fra : olehenne

Modtaget 100 point
Dato : 02-05-11 19:57

Hej panserkran.
Desværre viser det sig at de 10 jeg har er ikke samme type som sidder i muren. De er ret kraftige og med en oval skaft. Så du må prøve en tlf. montør om han kan undvære 20 stk.

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 03-05-11 15:28

Tak for hjælpen olehenne.
Det var da et forsøg værd. Og til jer andre også tak for hjælpen, jeg må klare mig med dem jeg har tilbage evt. kontakte en TDC montør.

Godkendelse af svar
Fra : panserkran

Dato : 03-05-11 15:29

Tak for svaret olehenne.