/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
WD Caviar Green 2TB problem!
Fra : Squarna
Vist : 573 gange
385 point
Dato : 30-04-11 22:13

Godaften

Jeg har købt en Western Digital Caviar Green 2TB.
Jeg sluttede den til min PC og alt gik fint indtil forbindelsen pludselig røg. Jeg kunne ikke engang finde disken i Administration.
Efter dette kan jeg slet ikke boote så længe harddisken sidder i (selvom Win7 ligger på min SSD). Enten sidder den fast ved Bios/bundkort-skærmen eller ved Windows 7 loading-skærmen.
Alt bliver ved det gamle når disken frakobles. Mystisk synes jeg.

Nogle forslag? Håber ikke harddisken er kaput!

squarna

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-04-11 22:57

Prøv at tage kablerne til disken helt ud og sætte dem i igen. Hvis dette ikke hjælper så prøv at udskifte kablerne. Hjælper dette heller ikke så er der vist ingen vej udenom. Så vidt jeg kan forstå så kan den ikke engang ses i Diskhåndtering. Så forhåbentlig er der stadig garanti på disken.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-04-11 23:13

Har du formateret den først,. ?
ellers prøv igen,

http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3865#xp
(vælg OS)

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 30-04-11 23:17

Har prøvet og det virker stadig ikke :(

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 30-04-11 23:24

Hvordan skal jeg formatere når jeg ikke kan se disken nogen steder. Hverken i diskhåndtering eller bios settings

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-05-11 09:19

Når du ikke kan loade styresystemet (Windows) skal du jo ind på et mere elementært plan for at redde situationen.
Nu ved vi jo ikke noget om din computer , bundkort , bios, darddisk interface ,osv. Så forslaget herunder er ret generelt og passer måske ikke lige på din situation.

Ved opstart taster du så du kommer ind til biosopsætningen. Det er del- knappen på mange maskiner. Så går du ind i den elementære del, og ser om bios kender din nye harddisk. Ellers kan den måsake søge efter den. Hvis du ikke får den med i bios, kan forkaringen være dårlig ledningsforbindelse, at din bios ikke kan håndtere den størrelse, eller at harddisken er defekt.

Efter at du forhåbentligt har registreret disken i bios skal du måske have den grundformatteret om .
Se på faabrikantens hjemmeside om der er hjælpeprogramm til det. Programmet skal måske først placeres på en bootdiskette eller cd , foør du kan køre det.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 01-05-11 14:00

Har skiftet kabler, ingen forskel :( Jeg kan slet ikke se disken i bios setttings.

Hvad mener du med at "bios ikke kan håndtere den størrelse"?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-05-11 18:40

Det lyer som om harddisken er død og du skal have en ny.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-05-11 12:19

Alle moderne PC'ere kan håndtere diske på op til 2TB. Men diske som er STØRRE end 2TB kan godt give problemer. Men det er ikke aktuelt her.

Annuller spørgsmålet
Fra : Squarna

Dato : 08-05-11 17:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål