/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bmw med fladt batteri
Fra : Eiinfeldt
Vist : 1419 gange
20 point
Dato : 30-04-11 11:13

Har en bmw 525 E36 til og stå og den har stået rimlig nu & batteriet er helt færdig på den.
så tænkt jeg, hvordan kommer man lige ind i den nu?

kan ikke komme ind bag fra da der er metal plader over det hele og det vil bare ikke åbne, måske det fordi det er med central lås.

nogen der har et godt fif til hvordan man kan komme ind i den ude og smadret noget.

vil meget gerne have den ud og køre i det her fantastiske vejr!

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 30-04-11 11:28

Nøgle har du så ikke. Skal jo kunne åbne døren alligevel selvom centrallås ikke virker.
Kan du ikke få et stykke svejsetråd ned mellem gummi og rude og måske lirke ved låsen, eller
rode ude ved frontgitter og ad den vej få hevet i kablet der udløser hjelmen.
Een af tingene burde lykkedes med lidt snilde (læs tid)
Ellers prøv at ringe til en aut. bmw forhandler. De har måske andre tricks - eller kan sende en mand, mod betaling, der medbringer en masterkey.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 30-04-11 11:36

Hvorfor har du ikke en nøgle ?
Så har du ingen grund til at skulle ind i den, for så kan du heller ikke starte den, uanset der er strøm på batteriet.

Jeg synes du skylder en god forklaring, inden du får mere instruktion på hvordan man bryder ind i en BMW

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 30-04-11 11:38

har nøglen :) men den vil ikke rigtig ta fat, men har været heldig at den bare er gået op, nu har jeg prøvede i 1 times tid, og den vil bare ikke op. ja det burde være en vej ind. og os rodet lidt med frongitteret , må prøve mig frem, kunne jo være der var en der kunne gi mig et godt svar.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 30-04-11 11:39

Hvis du har nøglen kan du også låse dørerne op, selv om der ikke er strøm på batteriet.
Men hvis ikke låsene er blevet brugt med nøgle i lang tid kan de godt gå noget træg, så brøv lige at smøre dem med noget WD40 og lad det trænge lidt ind og så lirke med nøglen til den åbner.

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 30-04-11 11:42

har nøglen :D

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 30-04-11 11:49

OK.

Som allerede nævnt skal du drukne låsen så godt du kan med f.eks. WD40.
Sprøjt også ind på selve låsetøjet i dørsprækken.
Det skal bare drive af af det tynde olie.
Du skal være tålmodig og lade det arbejde et par dage og oversprøjte det et par gange om dagen.

Den tynde olie har en fantastisk evne til selv at finde ind hvor der er tørt og rustent.
Giv dørene i begge sider samme omgang.

NÅR du så endelig har fået lukket op, så skal du gentage behandlingen - men denne gang med et regulært smøremiddel, f.eks. kædefedt på spray.
WD40 har meget ringe langtids effekt, det tørrer hurtigt.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 30-04-11 11:50

Citat
har nøglen :D

Så er der jo kun lidt tolmodighed og WD40 eller anden god låseolie der skal til for at komme ind i bilen, og så et batteri med strøm på for at komme ud at køre i den, men først skal du jo lige ind i den.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 30-04-11 11:59

[CITAT][NÅR du så endelig har fået lukket op, så skal du gentage behandlingen - men denne gang med et regulært smøremiddel, f.eks. kædefedt på spray. /CITAT]

ALDRIG kædefedt ind i en lås, det helt rigtige til at smøre en lås med er grafitpulver, men det er de færeste der har det i gør det selv skabet, mem WD 40 det har de fleste.

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 30-04-11 12:01

har kun wd40 ved hånden så den for bare et godt skud af det. men må prøve og se på det, nu har jeg da fået det bekræftet at der ikke er noget med centrallåsen og gøre :)

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 30-04-11 12:38

nu er jeg os fået gittert af.

& hva så?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 30-04-11 15:32

Luk bagagerummet op med nøglen.

Så vil bagagerumslampen lyse, hvis der var spænding på batteriet. Det vil sige at der er forbindelse fra lampen til batteriet.
Skil lampen ad find de spændingsførende ledninger og slut en lille billader til der. Men vend polariteten rigtig. og husk at holde klappen oppe.
Efter 10 timers ladning er der nok så meget på batteriet at fjernbetjeningen virker.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-04-11 16:00

Er ikke batteriet i bagagerummet på den bil, eller husker jeg forkert?Mindste problem i verden er at komme ind i en låst bil.
alimak

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 30-04-11 17:25

falck eller en låskesmed kan nogle tricks med at åbne sådan en (-:

ellers må det jo koste en rude

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 01-05-11 11:11

siger mange tak for alle svarende prøver det med bagagerumme lyset og ser om det virker :) .. ellers må jeg prøve mig frem med de andre forslag :) !.. mange tak

Godkendelse af svar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 01-05-11 11:12

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 01-05-11 13:40

Citat
Er ikke batteriet i bagagerummet på den bil, eller husker jeg forkert?Mindste problem i verden er at komme ind i en låst bil.
alimak

Jow mener jeg da også at den burde være der omme...

Og ja det er ikke svært at komme ind i de fleste låste biler...