/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
2 stk tv på 1 antennestik.
Fra : bonning
Vist : 923 gange
100 point
Dato : 30-04-11 10:13

Har fået nyt tv i stuen og har opsat det gamle samsung i værelse. Jeg har en box fra canal digital til det nye i stuen. Det virker fint. Har trukket ant.kabel til værelse og har fået billede på. Men det er jo analog signal. Tror jeg. Er ikke skarpt. Skal jeg købe en DVB-C box. Jeg har kabel tv.Skal de 2 ant.antennekabler fordeles ved ant.stik. Eller kan jeg fordele bag på det nye tv. Det er lettere at komme til....Hvad koster en box ca....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-11 10:49

Generelt vil du sagtens kunne "føde" 2 TV fra vægudtaget på kabelTV....

men men men - du snakker CanalDigital - det er IKKE kabelTV - det er satellitTV.....

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-04-11 11:44

Når du bruger alm. antenne kabel skal du bare købe et fordelings led der deler ud i 2. Det koster vel 100-150 kr.
Du kan også få dåser, men de fordeler som regl ud til 3 eller flere.

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : bonning

Dato : 30-04-11 12:25

Hej refi. Jo det er kabel tv. Ikke satelit. Har lige talt med canal digital idag.....

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-04-11 12:37

Refi:
Canaldigital har reelt overtaget det der førhen hed A-plus eller ihvertfald købt de fleste anlæg de havde - så jo Canaldigital er også KabelTV.

Kommentar
Fra : bonning

Dato : 30-04-11 13:36

Det er helt korrekt peque...

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-11 13:38

Se Harald-Nyborgs hovedkatalog på side 91
http://www.e-pages.dk/haraldnyborg/22/

Kommentar
Fra : bonning

Dato : 30-04-11 13:39

Glemte at det er for at få digital modtagelse også i værelset Ligesom i stuen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-11 16:38

Godt så - så hedder det kabelTV

Men det ændrer sådan set ikke på noget....

Hvis du KUN modtager et digitalt signal skal begge TVer jo kunne modtage det....

Om CaDi stadig sender i mpeg2 skal jeg lade være usagt.

Sender du kun i mpeg4 skal BEGGE TV jo have mpeg4 tuner - så du må komme med nogen oplysninger om HVAD dine TVer kan modtage og HVAD det er for en boks ?????

Hvis det er kabelTV og et NYT TV kan jeg ikke rigtig se hvad boksen gør godt for....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-11 16:41

Citat
Canaldigital har reelt overtaget det der førhen hed A-plus eller ihvertfald købt de fleste anlæg de havde - så jo Canaldigital er også KabelTV.

Og der ligger jo så nok "synderen"

Så NEJ - det er IKKE kabelTV - det er BREDBÅNDSTV

Godkendelse af svar
Fra : bonning

Dato : 02-05-11 20:42

Tak for svaret grow. Har købt en dvb-c boks. Virker fint...