/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
JORDDEPONERING EFTER BYGGERI
Fra : nord47
Vist : 731 gange
100 point
Dato : 29-04-11 21:48

Da jeg bor op af fællesarealer som (vi) grundejerforeningen ejer,er der nu kommet flere ejere til mig ang. jorddeponering fra en af grundejer som bygger nyt hus,som nu har smidt ca 20 m3 jord uden grundejerforeningen vidende,har jeg forhørt mig om,men foreningen lurpasser,unden at ville tage gøre noget.

Er der nogen lov om deponering af jord,jeg skal snart til generalforsamling ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-11 21:59

Citat
men foreningen lurpasser

Jamen så er det problem jo løst - du må leve med det.....

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 110 point
Dato : 29-04-11 22:26

hvis det er i bymæssig bebygget område, er alle grunde pr definition forurenede. derfor må der ikke fjernes mere end 1 m3 jord fra parcellen uden man har søgt om tilladelse fra kommunen.
så du har faktisk en ret god sag med hensyn til at få det fjernet.
du kan få flere oplysninger om lovgivningen på det område hos teknisk forvaltning i din kommune.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 29-04-11 22:36

Citat
Jamen så er det problem jo løst - du må leve med det
Jeg lever godt med det,derfor kan man jo godt hjælpe ANDRE

Nej,så nemt er det ikke,jeg tror foreningen venter venter på 3 ældre par,som føler sig generet af den jordvold, vil gå til advokat,og da foreningen har brugt en masse penge på nylig retsag og er å fllade fødder.

Nogen der kender noget til jorddeponering ??

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 29-04-11 22:38

TRIMARE 46

Det er i somerhus området

Godkendelse af svar
Fra : nord47

Dato : 29-04-11 23:54

Tak for svaret trimare46.

Tak for svaret,det hjalp med "jordflytning" så kom det frem,nu er der nogen der bliver glade for svaret