/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rep af bilradio
Fra : Mikeblast
Vist : 516 gange
200 point
Dato : 29-04-11 14:35

Hey har en Eonon 857 hvor garanti perioden er udløbet, problemet er at jeg ved afmontering fra en bil til en anden muligvis har fået ødelagt en sikring inden i radioen den vil ganske simpelt ikke tænde, har målt der er spænding helt frem til ledningerne der går ind i radioen så problemet må være inden for.

hjælp !!!

mvh
michael

btw. bor i nivå

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 29-04-11 14:42

Der er langt mere almindeligt at du har problemer i tilslutningsstikket.

Prøv at google/surfe efter data på stik til både din bil og din radio.
Mål derefter om der er stel og plus de rigtige steder.
Du må IKKE nøjes med stel gennem monteringsskruerne.

Husk der skal være mindst 2 plus :
fast plus til hukommelse for radio indstillinger
afbrudt plus over tænding til tænd/sluk af radio

Så kan der være plus ud til antenne og antenne forstærker også.

Du bliver derfor nødt til at finde disse oplysninger for at komme videre.

Kommentar
Fra : Mikeblast

Dato : 29-04-11 14:47

har smidt en reserve radio i bilen og den er der ingen problemer med. det jeg efterlyser er et sted hvor de kan fixe den eonon 857, indtil da ruller jeg med min gamle radio installeret.

mvh
michael

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 29-04-11 15:12

Google : "reparation af radio"

Radio/TV fagfolk er stort set ligeglade med hvilket mærke og hvilken type det er.
Det koster kun et par opringninger før du har en adresse at aflevere på.