/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
søger elektriker
Fra : odgm
Vist : 883 gange
100 point
Dato : 29-04-11 07:21

Hej

Jeg vil gerne have lavet sådan en lednings skinne
sådan at mine 24 kabler og ledninger kommer til at
lade være med at ligge på gulvet. Der er tale om
4 samledåser der også skal sættes op under mit computerbord.

Dette vil ifølge de elektrikere jeg har talt med tage
1½-3 timer og de ligger på en timepris på 500 kr.

Mit spørgsmål er om det er et normalt niveau
at ligge på her i Århus hvor jeg bor ?

Hvem kender nogen der kan gøre det lidt billigere ?

Jeg har allerede lednings skinnen her så den skal elektrikeren ikke komme
med og jeg skal også nok selv filtre kablerne ud så der heller ikke skal gå tid
med det.

Accepteret svar
Fra : bjarnebr

Modtaget 50 point
Dato : 29-04-11 09:24

Hvorfor skruer du den ikke selv og sparer alle de penge, det eneste det kræver er nogle korte skruer.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-04-11 09:39

Alle mine kabler ruller jeg sammen, sætter en strip på og hænger dem op i kroge under bordpladen.

Sikker på at alle 24 kabler er i brug ?
Man kan let komme til at efterlade de gamle kabler når man køber et nyt stykke hardware og har travlt med at tilslutte det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-04-11 12:05

squ da ikke et arbejde for en fagmand, derfor sætter han prisen op, for at undgå et møgarbejde.

Kommentar
Fra : odgm

Dato : 29-04-11 13:54

hehe møgarbejde ?

ja ja se er sikkert vandt til at lave store ting for boligforeningerne kan jeg forrestille
mig hehe

Ja er så meget nærsynet så jeg kan ikke lige stå
og lave det selv.

Ja jeg har eftertjekket og alle 24 kabler er i brug.
Der er både it og strøm og stikboks kabler........

Det er en stor opgave og der er ikke plads til andet end de
5 samledåser under mit computerbord så nej jeg kan ikke sætte
ledningerne der.

Det er bedre at putte dem i lednings skinnen.

Men det er heller ikke sikkert de enkelte ledninger passer i længde.
Kan være nogle er for lange og for korte og det gør det også sværere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-04-11 17:21

Citat
Det er en stor opgave

Jo jo

Kommentar
Fra : odgm

Dato : 29-04-11 21:01

Hvor langt tid er det realistisk det kommer til at tage ?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-04-11 06:22

Få fat i en handymand ( evt firma) få en fast pris på de 1½ time altså 750 incl moms , så får du det næppe billigere i Århus . At fylde en kabelbakke op kræver ikke installatør/elektriker.

Forøvrigt kan man få forskellig farvede velcrobånd i forskellige længder til at samle "kabelpølser" med-de er smarte da man via farve kan holde kablerne i signaltype grupper. Desuden er man fri for at skulle klippe strips over så tit -man åbner bare velcroen og vupti nyt kabel ind . PS også velegnet til billig funktionel urrem.

Kommentar
Fra : odgm

Dato : 30-04-11 09:22

nej skal ikke rode med de kabelsokker det har jeg prøvet det
kan jeg ikke med mit syn......... Er jo næsten blind jo.

For det andet.

Handymand
dårlig ide .

Det er enten elektriker eller elektriker
lærling......