/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
IP telefon
Fra : alimak
Vist : 849 gange
500 point
Dato : 27-04-11 15:06

Jeg har en ven i Norge der anbefaler mig at købe ip telefon,For det skulle være meget billigere en og tale i mobiltelefon. Jeg ved ingen ting om det. Jeg har yousee som udbyder til min tv og data. Kan man bare købe en ip telefon ,eller må man gå igennem yousee?Hvad gør man?
alimak

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-04-11 15:37

Der er mange forskellige løsninger, og ja det er da billigere end at tale i mobiltelefon, men en mobiltelefon kan du tage med dig overalt, en IP telefon skal være forbundet til dit trådløse (eller ikke trådløse) netværk.

Et par af de mere udbredte løsninger er Skype eller Vopium, Vopium er IP telefoni på din mobiltelefon, og Skype er via din computer.

Du kan købe en Skype telefon, eller nøjes med at købe et headset til din computer for at komme i gang

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-04-11 15:50

Jeg har IP-telefoni og benytter den samme trådløse telefon, som jeg brugte da jeg havde mit fastnet via TDC.

Jeg betaler det sammen med min internetforbindelse, i starten kostede det 99 kr. pr. måned, nu er det sikkert steget en smule.

Derudover er det gratis, at ringe til fastnet-telefoner, vil man kunne ringe til mobiltelefoner eller til udlandet skal man sætte penge ind på en "konto", dette kan gøres via nettet.

Jeg har valgt ikke, at sætte penge ind på den "konto", da jeg bare benytter min mobiltelefon hvis jeg skal ringe til andre mobiltelefoner.

Inden jeg fik det hørte jeg om nogen, der havde problemer med IP-telefoni, det var vist noget med, at det "faldt ud" eller, at der ikke var dækning alle steder, men jeg fandt så ud af, at Falck havde IP-telefoni og tænkte så, at det nok ikke kunne være så dårligt endda og jeg har aldrig haft problemer med det.

Jeg valgte det fordi jeg syntes det var for dyrt, at have fastnet via TDC, jeg talte ikke specielt meget i telefon og havde alligevel en kvartalsregning på 600-700 kr., med IP bliver den jo kun på ca. det halve.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-04-11 15:51

Forresten, jeg fik dengang oplyst, at mange af de almindelige telefoner godt kan bruges til IP, men at der godt kan være nogen der ikke kan.
Min telefon er en trådløs Panasonic, købt i Kvickly.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-04-11 17:25

Det er fantastisk hvad reklamer kan få folk til at betale for, selv om de kan få en bedre løsning gratis eller meget billigere.

Med skype kan man uden at betale noget ringe til alle andre skype brugere.
Skype kræver at man har en computer på internettet eller en speciel skype telefon, som i sig selv er på hele tiden.
Man kan også få skype til de moderde smarte mobiltelefoner.

man kan betale skype ca 45 kr pr måned og så ringe til alle fastnet telefoner i europa (+ skype brugere uden fastnettelefon).
Så hvorfor betale tdc 100 kr for kun Danmark, når skype gør det for 45 til hele Europa.

Mobiltelefonerne kan man også få med for et lidt større beløb.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-04-11 19:11

Jeg har Skype og det er gratis at snakke via computeren. Jeg snakker med familien i USA og Australien. Det eneste der kræves er en mikrofon og evt. et webkamera. Jeg har selv et webkamera med indbygget mikrofon.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-04-11 19:10

Vi ringer på mobilen til 19 øre i min. til USA! 0g 49 øre i opk-afg. (Abonnement hos Lebara)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-04-11 06:41

Vitsen er at jeg kan ringe billig til min kammerat i Norge og at han kan ringe billigt til mig.

Transor:
Min ven har en ip telefon i Norge. Tror ikke det er skype.Kan han da ringe mig hvis jeg køber en skype telefon.
alimak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-04-11 18:36

Hvis din ven har skype og du har skype så kan i snakke via computeren. Skype er helt gratis at downloade og et webkamera med indbygget mikrofon koster ikke så meget.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-04-11 15:55

Jeg er ikke interesert i at snakke via computeren.Den er ikke på hele tiden,og jeg kan ikke gå rundt og tale i den. Jeg vil have en telefon som andre med ip telefon kan slå mit nr. og ringe til min ip telefon.
alimak

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-04-11 17:08

Citat
Jeg er ikke interesert i at snakke via computeren.Den er ikke på hele tiden,og jeg kan ikke gå rundt og tale i den. Jeg vil have en telefon som andre med ip telefon kan slå mit nr. og ringe til min ip telefon.
alimak

Andre med alm. fastnet, f.eks. TDC, kan også godt ringe til en IP-telefon.

Jeg er heller ikke interesseret i Skype, vi er flere om den samme pc og jeg kan da lige forestille mig knægtens reaktion hvis han skal afbryde sit spil for, at mor skal snakke i telefon.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-04-11 17:36

Ved dette er Reklame for en udbyder, men det er den nemmeste måde hurtigt at vise & forklare det:
https://www.fonet.dk/?Mn=4#IpAdp
Minut pris til Norge   DKK 0,15

Og husk Skype er gratis Skype to Skype, og der fås Trådløse Skype telefoner

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 500 point
Dato : 30-04-11 18:03

Man kan få en trådløs skype telefon, som ikke kræver at computeren er tændt.

Den koster intet, så længe du taler med andre skype brugere. Menhvis du vil ringe til fastnettelefoner eller mobiltelefoner koster det lidt.
Som sagt kan du for en fast pris på 45 kr pr måned ringe til alle fastnettelfoner i Europa.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-11 18:06

Når vi ikke ved, hvilket system din norske ven bruger, er det svært at råde dig.

Hans IP telefon kan jo være med nr og til at ringe til som enhver anden fastnettelefon. Men det kan også være ved en speciel udbyder, som kun kan med folk ved samme udbyder.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-04-11 18:55

Min ven i Norge har en kabel fra sit tv antenne udtag, til en trådløs router som han har koplet et modem til som han har koplet sin ip telefon til, det heder ikke skype.
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-11 20:20

Nej men hvad hedder hans IP telefonudbyder så.

Der er adskillige udbydere af den slags og gratis telefonering plejer at forudsætte at de to bruger den samme.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-04-11 21:38

Jeg har IP-telefoni og kan ringe gratis til alle fastnet-telefoner, også dem der har f.eks. TDC.

Kun hvis jeg vil ringe til udlandet eller mobil-telefoner skal jeg sætte penge ind på kontoen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-04-11 22:48

Vi har en Philips Skype-telefon. Telefonen mostede omkring 1.300 kr. Her kan du tale over Skype, da telefonen er på hele tiden. Da det er en "dual" virker den også som en alm. IT-telefon. Samtalerne er gratis. Telefonen virker som en gangske alm. telefon. Til denne model er der også telefonsvar/modt. af besked i seperat enhed.

Du kan finde telefonen her, til 1.299 kr.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-04-11 22:49
Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 04-05-11 10:46

Tak for svaret transor.