/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Grub2
Fra : pedroso
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 27-04-11 15:02

Jeg ville væk fra nedtællingen i GRUB og satte tiden til 0 sek.

Det virkede ikke. Dvs. det virker sådan at det faktisk er 0 sekunder, og min computer booter nu direkte ind i det system, som er standard. Og det er Windows.

Nu er balladen jo at jeg ikke kan komme ind i Ubuntu og lave det om.

Det må da være muligt at omgå de 0 sekunder. Jeg har prøvet at holde alle mulige knapper inde, herunder både skift og esc, men intet virker.

Det kan da ikke passe at jeg skal geninstallere Grub???? Men hvis jeg skal, kan jeg bruge en Ubuntu 10.04 installations cd? Jeg har ikke mulighed for at brænde en 11.04 nemlig - har ingen rettigheder i mit Windows system, og intet brænderprogram.

Jeg har Ubuntu 11.04, dvs. Grub2.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-04-11 16:51

mener du skal holde enten shift eller mellemrum tast nede lige så snart den booter op, derved kommer boot menu op

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-04-11 17:28

Du Skrev grub2 i dit oplæg, fy fanden det bøvlede jeg med i vinter. Det er ikke let at bytte om på linierne. Bare lige for at følge lidt med i tråden.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 27-04-11 18:17

Nå, jeg fandt ud af det, det var nu let nok. Jeg bootede fra min live cd, åbnede crub.cfg på min harddisk og ændrede værdien grub_timeout til -1. Sjovt nok er 0 det samme som 0 Men minus 1 er altså det man skal bruge når man skal slå fra.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-04-11 18:42

Helt godt at vide tak for det.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-04-11 21:24

Annuller spørgsmålet
Fra : pedroso

Dato : 30-04-11 10:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål