/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Slideshow /DVD/cd-R
Fra : Rytterknaegten
Vist : 631 gange
200 point
Dato : 26-04-11 23:08

Hej Derude.

Håber dette er det rette forum til mine spørgsmål:

Man laver et slideshow i pinaccle, på dvd skive, den indeholder både film og stillbilleder, det kan ses på pcén, men ikke i dvdafspilleren? Hvorfor ikke??

Jeg tager videoklip fra fotokamera, og vil brænde det i arc soft slideshow, men den beder om en cd-Rom, og ikke en dvdskive??
Brænder det så på en cd-R skive, kan ses på pc, men ikke i dvdafspiller? Normalt kan man jo se en cd-r med fotos, hvorfor ikke videoklip på en cd-R.
Håber nogen forstår hvad jeg mener.
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-04-11 06:09

Hvis du kigger i specifikationerne til din DVD afspiller, så kan du se hvilke formater den kan håndtere, når du så brænder et slideshow, er det givetvis i et format som afspilleren ikke genkender.

Jeg kender ikke Pinnacle, men har du mulighed for at eksportere til andre filformater end programmets standard? (kig i filer menuen efter export)

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 27-04-11 08:54

Her skal lige tilføjes at det pinnacle jeg nævner ikke er eget produkt, KAN det være at skiven ikke er afsluttet, fra "producenten"?

Har før set skive fra ovenstående, jeg selv har taget en kopi af, den kører uden problemer!!

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 27-04-11 08:55

og dog, hvis den IKKE er afsluttet, skulle den vel heller ikke kunne ses på en fremmed PC???

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 27-04-11 14:51

Jeg har brugt pinnacle meget, og min dvd afspiller kan heller ikke lide cd er.

Hvis du vil spare den lille prisforskel der er på en cd contra dvd skive så prøv at brænde cd en som
svcd eller vcd.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 27-04-11 21:06

Hej.
det er ikke et spørgsmål om økonomi, med de priser på dvd vs cd-r i dag.
fx, arc soft lavede jeg en vcd, med 5 videoklip, som skrevet kunne den ikke vises i dvdafspilleren, kun på pc.
Men har jeg ret i at hvis den lånte dvd (pinaccle) ikke er afsluttet, skal jeg heller ikke kunne se den på min pc???
Mvh
John

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 200 point
Dato : 27-04-11 22:15

Citat
Jeg tager videoklip fra fotokamera, og vil brænde det i arc soft slideshow, men den beder om en cd-Rom, og ikke en dvdskive??

Billigt skidt (Arcsoft) = selv bruger jeg ConvertToDVD
og tmpge til at redigere med, simpelhen det bedste og hurtigste man kan redigere med, for SMÅ penge VS>>> SONY og ADOBE, der bare tager sin tid om enten om at STARTE OP// redigere eller klippe = KONVERTERE, og så kan de egentligt ikke ret meget andet

Citat
Men har jeg ret i at hvis den lånte dvd (pinaccle) ikke er afsluttet, skal jeg heller ikke kunne se den på min pc???

Har ALDRIG været ude for det, alle herinde kalder en >IKKE AFSLUTTET skive
mrn HVAD første gang bliver sikkert også sidste gang
JEG bruger NERO Startsmart til normale brændinger.

Men som der er skrevet MED STORT?
Så skal din DVD afspiller kunne KLARE ALLE dine film = alle former for DVD fomat
=
og sikkert et par stykker mere, jeg ikke kan huske....
http://www.gratisimage.dk/image-6A8B_4DB87B52.jpg

Du må gerne få begge programmer af mig >>> PM
HAR INTET at udsætte på de 2 programmer = bortset fra de ikke koster en FORMUE.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 27-04-11 23:34

Vil nu ikke give nomore ret i bedømmelsen af arc soft, har lavet mange gode slideshows, som mange i bla, Canada og herhjemme har været glade for, det er måske videoklippene du tænker på??
Men hvorfor kan jeg så se pinnacle DVD, den ene gang, men ikke næste, samme person har lavet den, og
jeg har ikke skifte noget af mit maskineri ud??

Jeg bruger selv nero start smart når jeg brænder, men den kan vel ikke lave et slideshow.

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 07-05-11 21:21

Tak for svaret nomore.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-05-11 21:01

Citat
det er måske videoklippene du tænker på??

JA:::
STOR BRANDERT fra min side... igen§§§

Har du prøvet gennem Movie Maker = billeder/ slide show/ importer
skal trækkes ned på _ spillelinien og ellers gemmes SOM
virker fint hos mig, MEN = du kan ikke får det til at lave en såkaldt søge-funktion
så skal du bruge SPOL FREM knappen
-------
Citat
men ikke i dvdafspilleren?

Har du flere funktioner på din DVD, så ville jeg mene du bare kan lægge dem i en mappe,
som du kan afspille som seperat SHOW, jeg kan, på en møjgammel? HNyborg model
og der kan jeg instille intervallet mellem billeder, osv.

Nå _ smutter igen