/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
væghængt toilet med synlig vs. skjult
Fra : kentokio
Vist : 4044 gange
50 point
Dato : 26-04-11 19:02

hej jeg er ved og lave nyt badeværelse, og havde i første omgang besluttede mig for 2 væghængte toiletter med synlig cisterne, men er nu kommet til og kigge på de her super smarte med skjulte cisterner, men men men,, er der nogen der har efaringer med disse?

tænker havd gør man hvis sådan en går i stykker altså, idag har jeg bare alm et der står på gulvet der kan man jo åbne låget og justere på skylle hvis den fejler noget.

kan man ved denne væg hængte så ødelægge hele vægen for og komme ind til den eller?

tænker om det er merprisen vejr og havd jeg bliver mest glad for..

håber der kommer nogle gode indput

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-11 19:31

Cisternen kan repareres fra frontpladen.

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 27-04-11 21:28

Jeg ville til hver en tid tage en toilet med en cisterne til indbygning. Jeg er selv to stk, rengøringen er bare meget nemmer når der ikke står noget på gulvet...

/footprint

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-11 10:29

Vi fik monteret en Ifø væghængt,for ca. halvanden år siden.Og vi er absolut IKKE imponeret af den.
Den giver en irriterende "snorkende" lyd,hvergang vi skyller ud.Har klaget til VVS manden og IFØ importøren.Intet sker.Jeg fornemmer at det er en ventil/stempel,af en eller anden art,der "binder".

Hele konstruktionen sidder bag en træplade.Lukket af med endnu en plade ovenpå.
Alt er limet til,med tapet og det hele.Så det er jo en katastrofe,hvis det skal åbnes.

Citat
Cisternen kan repareres fra frontpladen.

Menes der selve betjeningspanelet??? Denne plade er jo kun på 21,5 * 14 cm.Så der er ikke megen plads,til indgreb.
Alt i alt,ville jeg IKKE vælge denne type toilet,idag.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 28-04-11 19:30

Mit Grohe kan repareres gennem frontpladen på de 14x20cm.. man afmontere bare trykknappen og i gennem hullen kan man løfte flyder med bundventil og hele molevitten op og ud, stop hanen til toilettet sidder også der inde, så ingen problemer i at skulle fikse en utæt bundpakning.
samtidig kan man når man har arrangementet ude, bestemme hvor meget vand der skal bruget på hhv. stor og lille skyl.

/footprint

Kommentar
Fra : kentokio

Dato : 29-04-11 20:21

hmm.. det ser bare super smart og rengørings venlig ud, men som nævnt bange for hvis det går i uorden og der skal laves noget

Kommentar
Fra : C-Andersen

Dato : 03-06-11 07:55

Alt efter hvilken indbygnings cisterne du vælger, jamen så kan det hele altså laves igennem det hul din frontplade dækker. ( nu kan jeg kun snakke for Geberit ) hvis man så vælger at have pneumatik tryk så skal det være top betjent cisterne. Dvs at der skal være mulighed for at komme ned ovenfra via en aftagelig plade/hylde.

Det der kan være med de finde hænge klosetter det er at de altså ikke skyller lige så godt som et godt gammelt gulvstående

Mvh
Vvs montøren.