/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
ActiveX
Fra : 1249
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 17-05-03 13:58

Jeg har installeret en Firewall, den præsenterer en gang imellem et billede, hvor man skal tage stilling om jeg vil acceptere Activex eller kun i denne session. Jeg accepterer gerne den sidste.
Mit spørgsmål er: Hvad er en ActiveX for en størrelse, hvor placerer den sig hvis man bare accepterer den og hvad vil den foretage sig fremtidig og hvem har gavn af dette?
Er det et lille spionprogram man acepterer? Kan man ikke åbne det søgte internetside, hvis man ikke accepterer ActiveX ?
hilsen

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 110 point
Dato : 17-05-03 14:03

Jeg henviser mange gange til denne side, da jeg synes den forklarer begrebet godt.
http://www.superusers.dk/artikler/activex.htm

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-05-03 14:06

Her står der lidt (meget lidt) om hvorfor ActiveX kan være farlig for din computer:
http://www.spywarefri.dk/faq.htm#Hvorfor

Kommentar
Fra : technet

Dato : 17-05-03 15:29

als >> også lige mine ord og det kan blive dit værste mareridt

-------
(( https://www.cert.dk/vejled/ ))
https://www.cert.dk/vejled/activexogjava.shtml

så mit råd er slå det fra og kun bruge det hvis du er 100% sikker på den side du vil ind på
der er set så mange tilfælde af at folk har fået dit og dat og har haft en masse bøvl med at få det fjernet

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-05-03 16:32

technet>> Ja men hvor er vi dog enig

Kommentar
Fra : 1249

Dato : 17-05-03 17:50

Hej igen

Det er to meget oplysende svar i har givet.
Er der nogen af jer der ved, hvor disse filer placeres ?

hilsen

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-05-03 19:48

Jeg mener at ActiveX bliver installeret i Downloaded Program Files under Windows eller WinNt og hvis det er "kun i denne session" i midlertidige filer, men jeg er ikke 100% sikker.

Godkendelse af svar
Fra : 1249

Dato : 17-05-03 23:01

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : 1249

Dato : 17-05-03 23:04

tak for din hjælp als og dine 3 svar

hilsen

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-05-03 08:07

Jeg siger også tak for points og ønsker dig en fortsat god søndag.