/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formet og Fdisk.
Fra : spimmer
Vist : 647 gange
500 point
Dato : 26-04-11 11:48

Hej.
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor jeg kan finde filerne Format og Fdisk?

mvh

spimmer.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 26-04-11 11:54

Hvilken Windows har du?

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 26-04-11 12:00

Windows XP
spimmer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-11 12:09

I diskhåndtering kan du vælge at højreklikke på den patition/ disk du vil formatere og vælg formater.

Du kan ikke formatere systemdrevet, det gøres ved hjælp af din XP installationsdisk.

Fdisk findes ikke i xp, men kan downloades.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-04-11 12:09

Fdisk blev begravet sammen med ruder konge.

Du indstiller bare i bios til at starte fra CD-drevet, lægger skiven i og genstarter, så dukker både "format" og andre værktøjer op.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 26-04-11 14:30

Jeg har læst mig frem til at Format var i Win 98, men den er for længst smidt ud!
spimmer.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 26-04-11 14:31

Jeg skal netop have slettet C: med Windows XP.
spimmer.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-04-11 15:54

Download Killdisk fra www.helgec.dk, du kan finde forklaring på hans hjemmeside under indholdsfortegnelse. Når du har kørt den er dit C: drev ren som en barnenumse, men du skal så også bagefter installere både styresystem, alle drivere, goså bundkortdrivere,lydkort mm. alt skal installeres fra nyt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-11 16:02

Du kan slette din eksisterende xp med en installationsdisk.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-11 17:04

Altså hvis du meget gerne vil "Fdisk" - så findes den på en win 98 start CD (som den gamle diskette)

Men XP CD gør det lige så godt.

Husk lige, at driverne også skal installeres bagefter.

Og måske servicepack 2 ell. 3

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-04-11 19:29

Du skal bruge en bootdisk eller et boot medie med hvor formater er en mulighed for at kunne formatere din harddisk. Du kan på XP og nyere ikke formatere harddisken inde fra windows.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 26-04-11 20:29

Jeg plejer at bruge HirensBoot cd den har værktøjer til alt også flere udgaver af fdisk.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-04-11 22:37

Citat
Du skal bruge en bootdisk

TIL HVAD?
klik PÅ /// command OG ELLERS kill DIN EGEN DISK
hvis du ellers er så DUM...?
skal gerne smide et lille BAT program, der sørger for at din PC formaterer sig selv

LUK DIT SPØRGSMÅL = DU HAR FÅET SVAR

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 28-04-11 07:05

Spørgsmålet er simpelt, så selv Nomore burde forstå det!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-04-11 07:24

Citat
Spørgsmålet er simpelt

Og det er svaret også som jeg har givet.

Fdisk findes ikke i XP, men man kan godt formatere et andet drev fra en eksisterende installation.
Skal man nyinstallere skal man blot starte computeren op med skiven i drevet og så følge de anvisninger der står på skærmen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-11 07:30

Du har fået mange gode, simple og brugbare svar.

Annuller spørgsmålet
Fra : spimmer

Dato : 28-04-11 08:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål