/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Andet Briggs og Stratton problem
Fra : svendgiversen
Vist : 6191 gange
126 point
Dato : 25-04-11 10:03

Jeg vil hellere spørge her:

Hej er der nogen der kort kan forklare hvad der kan være galt med min kones Briggs og Stratton motor. Når jeg pumper den de tre gange starten den fint, men går så i stå efter få sekunder.

Har renset filter og børstet tændrør. Har kontroleret luft huller i benzin dæksel.

Under luftfilteret sidder en dreje anordning med to meget svage rustne fjedre, er det problemet?

Altså ikke samme problem som i det andet spørgsmål, men samme, for billige, fourenende motor.

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 25-04-11 11:01

Formentlig selve strålespidsen der er lukket. Eller hvis den suger lidt falsk luft. Klarede et lignende problem ved at skille karburatoren ad og rengøre det hele med trykluft. Efter omhyggelig samling kørte den bare.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-11 11:27

Citat
hvad der kan være galt med min kones Briggs og Stratton motor

Er din kone udstyret med "motor"

Citat
Når jeg pumper den de tre gange starten den fint

Ja - det virker altid

Citat
Under luftfilteret sidder en dreje anordning med to meget svage rustne fjedre, er det problemet

Det kommer af at kvinder snakker for meget

Citat
men samme, for billige, fourenende motor.

Ja - de "nye" modeller fungerer bedst i et stykke tid - derefter fortryder man udskiftningen

Nå - blot lidt kommentarer til hvorfor det danske sprog ofte ikke forståes af udlændinge

Fortsat god dag... Sorry - den var svær at modstå...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-04-11 12:04

Hej Svend

Kan du holde den igang ved at bruge choker eller ved stødvist at lulle for luften ved, at holde håden over indsugningen?

Bridge og straton er meget driftsikre og pålidelige, men kommer der skidt i kaburator kan heller ikke de køre super godt.

Fjeder anordningen er en omdrejnings regulering, hvor den forsøger at give gas, når motor falder i omdrejninger. Men hvis den mangler benzin vil meget mere luft - stoppe motoren da den ikke får noget at lave af.

vh Ben

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-11 12:13

Der er ingen choker og nej til at drosle indsugningen.

Hvordan skiller jeg den ad og kommer ned til kaburator og dyse???

Og refi, den står nu ude hos mig, min kone har fået en el klipper, der er der ikke så meget at pille ved.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-04-11 12:25

Nåe... Det lader til at du ikke har funet chockeren... Tag et par billeder så vi kan se motoren.

Jeg har aldrig set en Bridge og Straton uden Chocker...

vh ben

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 25-04-11 12:33

BS motorer med pumpebold har sjældent eller aldrig choker.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-11 12:42

Den har pumpebold ikke choker.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 25-04-11 12:44

Adskil og rens. Den får for lidt benzin. Alternativt falsk luft, hvis noget ikke er skruet ordentlig sammen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-04-11 12:54

Jeg havde ikke lige set at den havde tip funktion ttil at lukke benzin frem til kaburator.

Men som alle de andre kan jeg kun tilslutte mig at der er skidt i kaburatoren...

vh Ben

Kommentar
Fra : grow

Dato : 25-04-11 13:06

Foe at fortsætte refi's tankegang, så kan jeg godt forstå at den står ud ved dig, når konen har fået en klipper som du ikke kan gøre meget ved.
Sådan kunne vi blive ved med "beskidt" tankegang.
Undskyld jeg blander mig i det meget seriøse forum vedr. motorer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-11 13:15

Det er en Briggs & Stratton, (ikke Briggs og Stratton)

Family 7BSXS 1581VA med nummer 277308

På motoren er angivet at den er påmonteret en AL-KO Classic XC 35,
men den sidder på en AL-KO 40 B Classic.

Kan jeg selv skille den ad? Og samle den igen???

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-04-11 13:21

har du renset blæserhuset ?

Ellers kan det være gummimembranen i karburatoren- det fik min til at gå på ½ kraft og den svinede helt vildt.
Den blev skiftet på værkstedet- jeg havde ikke mod på at skille karburatoren ad.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 126 point
Dato : 25-04-11 14:43

Citat
Kan jeg selv skille den ad? Og samle den igen???

Det skal jeg ikke kunne vurdere, men hvorfor motoren ? Den er der nok ikke noget i vejen med.

Som sagt er det nok nærmere karburatoren- og du har renset filtret

men så kan du jo gå videre

http://www.youtube.com/watch?v=ObEOfiBdSXk&feature=related

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-11 15:26

Tak for svaret smuller54.

Det er lige netop den type og lige hvad jeg har brug for.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-04-11 15:51

Tænkte nok det var modellen eller noget lign. på din beskrivelse

Jamen så held og lykke

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-04-11 17:16

Citat
Kan jeg selv skille den ad? Og samle den igen???

- alene det at du kommer med dette indlæg Svend - GLEM DET!!!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-11 18:05

Jamen Stouenberg, jeg er maskin ingeniør, dog uden svendebrev,
(men jeg har fået mange breve med Svend på).

Ud fra den viste fremgangsmåde tror jeg jeg både kan adskille, rense og samle græsklipperen,
hvis den så stadig ikke virker er den maget billig til salg...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-04-11 07:53

Hvis du kan pumpe med gummibolden og holde gang i den er det helt sikkert benzinen den ikke selv kan suge op der sidder et filter på sugerøret nede i tanken der kan være stoppet Kaburatoren sidder med seks skruer som du skruer ud og vupti du har kaburatoren af Og så skal du nok skifte membranen der blir slatten med tiden den koster ca. 60 kr