/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvornår lakrens, lakforsegling og voks?
Fra : magpie
Vist : 1296 gange
31 point
Dato : 24-04-11 21:09

Nogen som kan forklare, i hvilke tilfælde man skal bruge lakrens, lagforsegling og voks på sin bil?

Hvornår? Hvor mange gange om året? Hvorfor? Og bruger man dem alle tre samtidigt/lige efter hinanden?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-04-11 21:43

Voks er lidt gammeldags og holder ikke så længe. For meget på en gang kan give skjolder.

Lakforsegling er det mere moderne alternativ, som er nemmere og holder længere.
Man bruger ikke begge dele.

lakrens bruges på gammel delvis nedbrudt lak for at fjerne snavs og nedbryudt overflade.
Derefter lakforsegling.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 25-04-11 02:57

lakrens stort set før hver lakforsegling, da det fjerner trafikfilm, insekter og voksrester fra bilvask.
Voks er, som transor skriver, besværligt og holder ikke så længe.

Ny behandling gives, når kareten ikke længere skinder efter en grundig skylning med koldt vand.

Kommentar
Fra : magpie

Dato : 25-04-11 09:32

Så man bør bruge lakrens hver gang før lakforsegling - og så glemme alt om voks.

Hvor mange gange om året giver I andre jeres biler en sådan behandling?

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 25-04-11 10:39

2 gange forår og efterår står på embalagen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-04-11 04:59

I forbindelse med forårsrengøringen, bruger vaskehallens super med varmvoks for resten.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 20-06-11 23:31

hvis det er klarlak uden på lakeringen så må du ikke bruge noget som arbejder i selve klarlakken det kommer ikke til at se godt ud!