/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc fryser
Fra : jangchr
Vist : 1577 gange
100 point
Dato : 23-04-11 23:25

Så er jeg tilbage igen efter en ufrivilig pause

Nå, jeg har en rimlig ny computer som har det med at fryse, der har været problemer med den før, hvor den også begyndte at fryse og der gik den total i sort, så den kom til rep(stadig garanti) hvor de skiftede bundkort + grafikkort, fik den tilbage hvor der ikke gik lang tid førend den begyndte med at fryse igen, afsted med den igen, så skiftede de harddisken, gik ikke lang tid, fryser igen, ud med den, hvor jeg selvfølglig ikke kunne få den til at fryse (kunne da jeg kom hjem) og de sagde det var en software fejl, kunne ikke rigtig forstå at det skulle være en software fejl, da jeg kun havde installert Windows 7

Bruger Windows 7
Nyeste driver instaleret
kørt et program igemmen som stresser computeren, men programmet viser intet udslag i testen selv om computeren fryser mens jeg køre programet

Jeg mener så at det næsten kun kan være strømforsyningen der er noget galt med

Hvad men i KANDU`er????

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-04-11 23:27

Skulle stå " Hvad mener i KANDU`er????"

Computeren frøs da jeg skulle skrive mener

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 24-04-11 06:06

FRYSER her i denne varme tid med sol hver dag!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-04-11 09:58

Det er er ret svært at gisne om da det kan være utallige ting der driller. Hardware der døjer med at arbejde sammen, varmeproblemer med skidt i køleribber osv. ogv. Jeg ville vende tilbage til butikken og bede om at få den skiftet. Når der har været så mange gange med fejl må der være en graverende fejl der jo er dækket af garantien. Og da den allerede har været ind til rep op til flere gange bør de skifte den.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-11 10:03

De vil jo netop ikke sende den ind igen eller byttet, da de siger at det er en software-fejl

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-11 10:18

PS:
F.eks idag, hvor comuteren har været tændt i 3 1/2 time, har den ikke frosset en eneste gang, hvor den derimod igår begyndte med at fryse næsten med det samme jeg tændte comuteren og forsatte det meste af dagen, så det er svært at lokaliser fejlen når det kun er i perioder og det er heller ikke når jeg køre bestemte programer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-04-11 11:05

Hvis du har fået skiftet bundkort, grafik kort, harddisk og windows er blevet geninstalleret så ville jeg koncentrere mig om ram'ne.

Kan du uddybe lidt mere hvad der sker når computeren fryser? Du skriver i starten at den frøs da du skulle skrive noget, men det er lykkes dig og skrive sætningen færdig.

Når den fryser, kommer den så tilbage til normal tilstand så du kan bruge den? Eller skal du genstarte computeren?

Har du en ide om hvad der skal til for at få den til og fryse, har du evt. prøvet og bruge computeren i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-11 11:15

Citat
Hvis du har fået skiftet bundkort, grafik kort, harddisk og windows er blevet geninstalleret så ville jeg koncentrere mig om ram'ne.

Kan du uddybe lidt mere hvad der sker når computeren fryser? Du skriver i starten at den frøs da du skulle skrive noget, men det er lykkes dig og skrive sætningen færdig.

Når den fryser, kommer den så tilbage til normal tilstand så du kan bruge den? Eller skal du genstarte computeren?

Har du en ide om hvad der skal til for at få den til og fryse, har du evt. prøvet og bruge computeren i fejlsikret tilstand?

Det er ikke når jeg laver noget specialt at den fryser, den kan gøre det når jeg skriver, spiller poker, spiller spil eller bare når jeg vil bevæge musen på skrivebordet og fælles for det, er at den fryser i ca. 10- 30 sek, så ikke noget med genstart, men det er sgu meget irriterende, særligt hvis jeg spiller online-poker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-11 11:17

Citat
Nyeste driver instaleret

Det kunne meget nemt være årsagen....

Brug de drivere der fulgte med da du købte maskinen og lad være med at installere nogen som helst andre....

Dem der var med PASSER til maskinens konfiguration og behøver INGEN opdateringer eller nyere drivere....

Og så kunne det jo være rart at vide HVAD det er for en maskine du taler om

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-04-11 12:05

Jeg har været ude i noget lignene tidligere.
Det viste sig være et backup program der pludseligt ville lave en backup
jeg kan også forestillle mig at et dårligt program pludselig vil lave en opdatering og bare går i gang
leob

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-11 12:59

Citat
Det kunne meget nemt være årsagen....

Brug de drivere der fulgte med da du købte maskinen og lad være med at installere nogen som helst andre....

Dem der var med PASSER til maskinens konfiguration og behøver INGEN opdateringer eller nyere drivere....

Og så kunne det jo være rart at vide HVAD det er for en maskine du taler om

Da jeg installede Win 7 efter at den have være ved rep, lod jeg windows installer den driver til grafkkortet som den havde, og det har jeg også gjort før og der var der intet i vejen med den

Men sometider når den fryser kommer der en høj brummen fra computeren (ikke hver gang), som så holder igen efter den holder med at fryse

Og comuteren er denne her

http://bizsupport1.austin.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c01676573&lang=en&cc=us&taskId=101&prodSeriesId=3823602&prodTypeId=12454

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-11 13:02

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har været ude i noget lignene tidligere.
Det viste sig være et backup program der pludseligt ville lave en backup
jeg kan også forestillle mig at et dårligt program pludselig vil lave en opdatering og bare går i gang
leob

Tror det ikke, den gør det også når jeg har lavet en helt nyt install af windows 7, uden at jeg har lagt nogen som helst programer ind, udover styresystemet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-04-11 17:07

Jeg tror simpelthen ikke på at det er software fejl, det er den årsag de finder på for at slippe af med dig. Men så må de jo bevise at det er software fejl.

Hvad sker der hvis du begynder at tjekke og udskifte ram, så er det jo indgreb du har lavet og rest garantien kan måske bortfalde. Hvad med at sige pænt til dem om at det måske er dine ram der fejler. Så sætter de nok nogle nye i og er den så stadig ramt af fejl, ja så er der vel ikke anden end software tilbage.

Jeg forstår ikke dig refi om din antiparti mod nye drivere. Jeg ved godt at det ikke altid er en fordel at skifte til nye drivere. Men i de fleste tilfælde er det en fordel, du får nye installeret for der kommer flere features til osv. Refi som du ved så er landmanden altså også holdt op med at pløje med hest i markerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-11 18:27

Citat
Jeg forstår ikke dig refi om din antiparti mod nye drivere

Det er der heller ingen der forventer du skal forstå...

Citat
Men i de fleste tilfælde er det en fordel

Gad vide hvor du har det fra

Citat
som du ved så er landmanden altså også holdt op med at pløje med hest i markerne.

Korrekt, men det hjælper IKKE at fylde benzin på hesten blot fordi man har fundet et andet "brændstof" - så komputeren har det bedst med de drivere der er lavet til PRÆCIS den model - UANSET dato....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-04-11 20:33

Citat
Da jeg installede Win 7 efter at den have være ved rep, lod jeg windows installer den driver til grafkkortet som den havde, og det har jeg også gjort før og der var der intet i vejen med den

Jeg vil til hver en tid anbefalde at man bruge drivere fra hardware producenten.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-11 20:38

Citat
Jeg vil til hver en tid anbefalde at man bruge drivere fra hardware producenten.

Driveren er skam også fra ATI

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-04-11 20:44

Det er jo ikke det du skriver. Du skriver du lader windows installere driveren, hvilket jeg forstår som at det er en windows driver.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-11 21:59

Citat
Det er jo ikke det du skriver. Du skriver du lader windows installere driveren, hvilket jeg forstår som at det er en windows driver.

Rigtig, men når jeg går ind under skærm-indstilninger, står der at driveren er ATI Radeon HD 3600 series

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-04-11 23:32

Ja der står at det er et ATI Radeon HD 3600 series GRAFIK kort, ikke at det er en driver. Der er meget stor forskel.
Jeg synes helt bestemt du skal følge mit link og se om ikke der skulle være en driver der som du kan bruge.
http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-3000/hd-3600/Pages/ati-radeon-hd-3600-overview.aspx

Synes også, og det har jeg skrevet før, at du skal prøve og starte din computer i fejlsikret tilstand og se hvordan den opføre sig. Men hvor jeg før ville koncentrere mig om dine ram så synes jeg du skal finde installeret de RIGTIGE drivere til din hardware og ikke den som windows vil bruge.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-11 23:39

Citat
Men hvor jeg før ville koncentrere mig om dine ram så synes jeg du skal finde installeret de RIGTIGE drivere til din hardware og ikke den som windows vil bruge.

Det prøver jeg så, vender tilbage imorgen og fortæller om det virker

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 25-04-11 09:28

Jeg har prøvet at ligge et program ind som kan fortælle om der mangler udate af driver og den skriver denne her

nvidia nforce 5/6/7 series mainboard driver

Så kan det være den der er årsagen

Og hvis det er, så er jeg i tvivl hvadfor en af dem jeg skal vælger her

http://www.nvidia.com/page/mobo.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-04-11 10:01

Hvorfor snakker vi pludselig om et NVidia grafikkort når du indtil videre har brugt et ATI Radeon HD3600 series. Tror du skal deaktivere det onboard grafikkort i bios for ikke at det skaber problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-11 10:27

Citat
Jeg har prøvet at ligge et program ind som kan fortælle om der mangler udate af driver

Slet det program

Den slags finder IKKE de bedste drivere, blot de nyeste datoer UANSET om det kan bruges eller ej.

Citat
Tror du skal deaktivere det onboard grafikkort i bios for ikke at det skaber problemer

NEJ - du skal ikke deaktive noget - tingene blandes sammen....

ATI-grafikkortet er en del af dit motherboard
nvidea er dit video/skærm kort

Læg nu de drivere ind DER HØRER TIL MASKINEN og stop de opdateringer.

Jeg sidder ved en maskine NØJAGTIG magen til - den havde oprindelig Vista men er opgraderet til 7 UDEN at pille ved så meget som en eneste driver (udover dem 7-eren selv ændrer ved installation)

Det kan tilsyneladende ikke gentages for tit.... (selvom NOGEN tror det modsatte )

Der skal IKKE skiftes nogen som helst driver (eller opdateres) med mindre der skiftes hardware eller styresystem. I sidste tilfælde klarer styresystem SELV det der skal til.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 25-04-11 11:04

Citat
Læg nu de drivere ind DER HØRER TIL MASKINEN og stop de opdateringer.

Jeg sidder ved en maskine NØJAGTIG magen til - den havde oprindelig Vista men er opgraderet til 7 UDEN at pille ved så meget som en eneste driver (udover dem 7-eren selv ændrer ved installation)

Det kan tilsyneladende ikke gentages for tit.... (selvom NOGEN tror det modsatte )

Der skal IKKE skiftes nogen som helst driver (eller opdateres) med mindre der skiftes hardware eller styresystem. I sidste tilfælde klarer styresystem SELV det der skal til.

Ok så, men hvis jeg nøjes med det, så fryser maskinen 100% efter en ny install af win 7, men nu har jeg lagt nvidia nforce 5/6/7 series mainboard driver ind, og måske er det et tilfælde, men computeren har ikke frosset siden jeg genstartede den efter NVIDIA install

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 25-04-11 11:16

Hvis det er et Nvidia bundkort du har så kan du gå ind på denne her side og lade Nvidia finde den driver du skal bruge.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 25-04-11 11:26

Citat
Hvis det er et Nvidia bundkort du har så kan du gå ind på denne her side og lade Nvidia finde den driver du skal bruge.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Det er den her jeg har http://bizsupport1.austin.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c01357135, men efter jeg har lagt nvidia nforce 5/6/7 series mainboard driver ind, har computeren ikke frosset

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-04-11 11:52

Jamen så er problemet jo løst.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 25-04-11 12:01

Citat
Jamen så er problemet jo løst.

Måske, men lad os nu se om computeren kan køre en hel dag uden at fryse, men den har da ikke gjort det en enste gang sinden jeg instalere Nvidia drivere

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 25-04-11 18:32

Tak for svaret webnoob.

Den køre fint nu

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-04-11 19:21

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.