/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Digital Audio stik til fladskærm ?
Fra : bennymanden
Vist : 676 gange
150 point
Dato : 23-04-11 14:16

Hej allesammen !
Er der en der kan fortælle mig hvad det er for et stik jeg skal bruge bag på mit nye TV
der hvor der står "Digital Audio Out" - jeg skal bruge noget så jeg kan sende audiosignalet
fra TV´et videre til mit stereoanlæg og på den måde få lidt mere lyd på fjernsynet.
Hvad det er for et stik på TV´et det drejer sig om kan ses på vedhæftede billede.
http://peecee.dk/upload/view/302858/full
Hvad hedder det stik jeg skal bruge ?
på forhånd TAK
mvh og god påske
Bennymanden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 14:38

Der er flere muligheder, vælg HDMI der er vist 2 stik på dit billede:
http://www.av-connection.dk/?ML=299
du kan også bruge det gammeldags scart stik men det er vel ikke det du ønsker?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 14:41

Mere nøjagtig så ser den sådan ud: http://www.av-connection.dk/?PGr=4004&ML=785

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 14:42

Øh jeg har vist misforstået er det kun lyd du vil overføre?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 160 point
Dato : 23-04-11 14:47

Det er det jo og så vist med en rød pil du skal bruge enten Jack eller minJack det er ikke nemt at se på billedet, du kan se om den der til dine computer højtalere passer, det er en miniJack, hvis ikke så er det Jack stik du skal bruge:
http://www.av-connection.dk/?ML=934

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-04-11 15:11

Ha ha ....... - tak skal du have o.v.n. - du kommer til sidst ind på det rigtige !
Jeg kan se i dit link at mn kan få en stump ledning med Jack (han) i den ene ende
og to Phono (hun) i den anden ende, det er præcis sådan et jeg skal bruge, så kan
jeg bruge min "gamle" Phonoledning over til min forstærker, så får jeg TV-lyden ud
over anlægget igennem f.eks. Aux. indgangen.
Mange tak.

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 23-04-11 15:14

Tak for svaret o.v.n.. - mn -> man - i mit forige indlæg
jeg bestiller straks sådan en sag -
jeg var i tvivl om det virkelig var et jack, men det er det kan jeg se nu .....
tak for hjælpen og fortsat god påske
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 15:22

Tak i lige måde godt du fik problemet løst selv om jeg "overså" din røde pil i min iver