/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvdan trykke sidespejle ind Peugeot 206
Fra : magpie
Vist : 781 gange
30 point
Dato : 23-04-11 12:38

Et sandsynligvis dumt spørgsmål:

Jeg har prøvet manuelt at trykke mine sidespejle sammen/ind på min peugeot 206, men der sker ikke rigtigt noget.

Har så prøvet at kigge lidt "under" spejlene. Der ser ud til at være en skrue, der passer til noget umbraco nøgle. Skal man skrue i den for at kunne trykke sidespejlene ind?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-04-11 12:50

Hold ind i en opmarchbås med overvejende kvindelige førere i de andre biler.......

Accepteret svar
Fra : Dext

Modtaget 40 point
Dato : 23-04-11 13:00

Nej de skal "klappes" ind uden brug af værktøj.

Slå dem forsigtigt ind med flere små slag, så skal de nok flytte sig..

Kommentar
Fra : magpie

Dato : 23-04-11 14:36

Har prøvet at "slå" og rykke dem indad, men der sker virkeligt ikke noget. Hvis jeg gør det meget hårdere, vil jeg være bange for at rive dem helt af.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 23-04-11 15:11

Hvis det er samme system som f.ex. Citroën ZX, så holdes spejlet på plads af et par fjederbelastede letmetalhager. Hvis spejlet aldrig har været motioneret, kan hagerne nok have svært ved at komme i bevægelse.

( I øvrigt underligt, at når zink og aluminium bruges på en bil, så er det letmetaller, men hvis de er i grundvand eller fisk, så er det tungmetaller. Undskyld, ku' ik' la' vær' )

Kommentar
Fra : magpie

Dato : 23-04-11 20:07

Så det er måske bare at trykke til?

Kommentar
Fra : Dext

Dato : 23-04-11 21:21

Ja bare tryk til.. Hvis det er længe siden det er blvet gjort, så kan det godt sidde lidt fast.. Men jeg ville slå med hånden flere gange. Hvis du bare trykker til, så risikerer du at knække noget..

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 23-04-11 21:57

nej, et hårdt ryk risikerer at knække armene, (og I skal ikke spørge hvor jeg ved dét fra ) Du skal prøve, om du kan sprøjte noget WD40 eller lignende ind i hulrummet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-04-11 23:14

Tungmetal er noget underligt noget. I tv i aften fortalte man om rensning af jors for tungmetaller som f.eks arsen.
Nu er arsen ikke et metal og ikke særlig tungt.

Guld er et af de tungeste metaller overhovedet. Alligevel hører man aldrig om det som tungmetal.

Godkendelse af svar
Fra : magpie

Dato : 24-04-11 11:50

Tak for svaret Dext.