/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Over bøgetræet med wifi dyret
Fra : Højris
Vist : 678 gange
200 point
Dato : 23-04-11 10:24

Jeg skal have noget wifi udstyr op i toppen af en bøg, for at forsøge at få dækning på 3g signalet.
I forvejen er der en meget dårlig dækning til mobilen her hvor jeg bor.
Det samme er hastigheden på nettet da jeg bor for langt fra centralen.
Nå men problemet er at få noget udstyr derop.
Jeg har lavet to slangebøsser, den ene med 2 stk. ventil gummi.
Den anden med 4 stk. Og selvfølgelig med ægte læder i midten.
Med disse prægtige slangedaskere har jeg så forsøgt at skyde en møtrik på 16g.
påmonteret en tynd fiskeline hen over træet.Men der er en grænse ved ca.4/5 dele af træets højde jeg ikke kan komme over. Selv uden linen kommer møtrikken ikke op til toppen. Træet er omkring 20-25 m højt.
Den bøg er ikke sprunget ud endnu så det haster lidt for at nå det inden der kommer for mange blade på.

Så hvordan får jeg en line over træet.?
Og nej en fætter på min alder kravler ikke bare der op.

Højris

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-04-11 10:36

Prøv med en fiskestang med et godt linehjul. En fluefisker kan nemt kaste så lange (højt)

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 23-04-11 10:49

Tror du skal have noget lidt tungere på linen.... Der er sikkert kraft nok i slangebøsserne...

og så er møtrikken ikke tung nok til at klare modstanden fra linen...

spændt på at høre om det høje hjælper på WIfi signalet

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 23-04-11 10:51

Bue og pil

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-04-11 11:32

To pæle i jorden og en bilslange imellem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-04-11 11:49

Brug en drage.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 23-04-11 15:08

Yes Luffe !
Den kommer du lige og fixer, min vægt på ca 64 Kg. og en bilslange

Men thulin måske, jeg har på din inspiration kontaktet den nærmeste bueskytte klub nemlig, Ulbølle bueskydning for at høre dem om de vil være behjælpelig, venter på svar.
Jeg var lige derovre og der var ingen på banen, så.
Eyvind !
Forslag som at bruge, en fiskestang eller en drage, det er der ikke mulighed for, da træet står i skoven og der er ikke plads for div. gevækster og brumbærkrat.
Skoven er min nabo. Fra træet og til min knaldhytte er der ca.10m, og på den vestvendte side af træet er der ingen grene før vi når op til kronen, og det er på den side at tovet skal op.
Min kammerat har foreslået en ballon, Menn.
I den yderste skala ligger jo også muligheden at leje en helikopeter.
Venter lige på en amors pil.
Højris

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-04-11 15:37

Hvis din fætter har din alder, så er det nok heller ikke så smart. Hvad med konen/kæresten?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-04-11 15:45

Har du ikke en flagstang du kan bruge i stedet, den kan jo lægges ned.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 23-04-11 16:57

Granner

Citat
Har du ikke en flagstang du kan bruge i stedet, den kan jo lægges ned.

Det er en sådan der skal hejses op for at få lidt højde på. jeg bor ifølge google 45 m. oppe og senderen er på 35m. "grundplan",men der i mellem er der et højdedrag + nogle høje træer.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 23-04-11 17:24

Tag en stige og sæt op at træet, bruge så en teleskopstand til at få udstyret op. Ellers må du hyre en ung mand til at kravle i træer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-06-11 14:49

I blæsevejr kan du sende en drage op med udstyret.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-06-11 12:56

Nu er det her en midlertidig melding.
Men det køre. Det viser sig at kommer DUNKEN for højt op får den tilsyneladende for mange signaler, og bliver forvirret.
Der skal lidt flere eksperimenter til, men det tegner godt.
Dunken = en 25L dunk der er skåret op ved bunden, og der inden i sidder vifi dyret.
Der er trukket en 220V ledning og et 50Mlangt kabel til min laptop derop.
Citat
spændt på at høre om det høje hjælper på WIfi signalet [Sur]

Gider du ikke lige at få et andet fjæs på eks. det har rent faktisk en hvis virkning.
Min max højde i træet er ca.20M. (en flagline op og en ned) men så højt er dunken ikke for nuværendes.Fortsættelse følger
Højris