/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gestart af pc
Fra : thoustrup
Vist : 351 gange
100 point
Dato : 21-04-11 20:56

Min datters pc, en Toshiba med XP, nu vil vi gerne genstarte den helt fra ny, men jeg kan ikke finde det sted man gør det, jeg kan kun finde det sted hvor man genstarter pc’en igen fra et tidligere tidspunkt. Hun er administrator.
Vi har gemt alt på en ekstern harddisk.
Hvordan genstarter den helt fra ny igen?

mvh
Steen Thoustrup

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-11 21:14

Citat
Min datters pc, en Toshiba med XP, nu vil vi gerne genstarte den helt fra ny, men jeg kan ikke finde det sted man gør det, jeg kan kun finde det sted hvor man genstarter pc’en igen fra et tidligere tidspunkt. Hun er administrator.
Vi har gemt alt på en ekstern harddisk.
Hvordan genstarter den helt fra ny igen?

Det kan du NORMALT ikke........
Citat
Vi har gemt alt på en ekstern harddisk.

Uden at lave et IMAGE af din disk, går det aldrig godt.
Men smid skidtet over på den disk der sidder i ? datterens PC, og prøv.
Eller har jeg en XP PRO du gerne må få =

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-11 21:17

Citat
Men smid skidtet over på den disk der sidder i ? datterens PC, og prøv.

Muligvis kan du prøve en BOOT CD, = spørg E.C /

Han har snart været mange diske igennem!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-04-11 21:40

Ved du hvad, det nemmeste er at lægge XP i skuffen på maskinen og så gå ind i Windows mappe og slette en masse filer. Når du ødelægger filer i windows mappe så vil maskinen ikke virke, og så slukker du og starter op med at XP bliver installeret og beder om at formatere. Og sig ja til det.
Husk hvilket drev XP ligger på nu.

Andre vil nok komme og sige andre ting. Men det jeg har skrevet, det er det jeg altid gør. Og det virker hver gang.

Husk lige at chekke at maskinen booter fra DVD drevet.

Annuller spørgsmålet
Fra : thoustrup

Dato : 21-04-11 22:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-11 22:59

Det kræver at i har enten en CD med Windows XP som fulgte med da i købte computeren i sin tid
Eller en gendannelses CD som fulgte med da i købte computeren, uden en af de 2 kan i ikke gendanne og ikke genstarte har i en eller flere CDer som fulgte med computeren?