/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Udprint digitale billeder
Fra : Sandvad
Vist : 408 gange
80 point
Dato : 17-05-03 11:10

Hvad går der galt når jeg vil udprinte et digitalt billede fra mit kamera.
I programmet PHOTO SHOP 3.0 det er nemlig DANSK trækker jeg billedet ind, og beskærer det og laver det om fra 72 dpi. og til 150 dpi. og udprinter det derefter, men så kan jeg´se et problem, som jeg ikke aner hvordan jeg skal løse, for billedet er på de større flader med ens farve næsten spættet,forestil dig at du har taget et nærbillede af din eks. flotte blå bil i, og når du så ser det billede du nu har printet ud, så har den ikke den samme pæne blå farve over det hele, men kun pletvis.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-05-03 11:41

Hej Sandvad

Det er muligt at din printer mangler farve i den ene af farvepatronerne. Det kan også være at dit printerhovede trænger til at blive renset.
Prøv at se om ikke det hjælper

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 17-05-03 12:17

Nej desværre det har jeg prøvet, og der er masser af blæk på, jeg har det samme problem i andre programmer, PageMaker eks. min printer er en Canon BJC 8500

Hej

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-05-03 14:35

Hej Sandvad ;0)

Har på prøvet at køre "Renseprogrammet" og derefter udskrive en testside?

Du kan også prøve at åbne dit tekstbehandlingsprogram. Tegn nogle rektangler.

Farv det ene rødt, et blåt et grønt, et gult og et sort.

Hvordan ser farvemætheden ud her?

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 17-05-03 17:12

Jeg har været alt det der igennem, men du rører måske ved noget, for du nævner farvemætheden, kan det være den der er for stor i et digitalt billede, var det det du mente.

Kommentar
Fra : lorras

Dato : 19-05-03 07:33

Prøv at gå ind i din printers egenskaber, der er en masse om farver af billeder og hvordan du sætter dette til din printer
Hilsen Leif

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 21-05-03 10:14

Nej du, det der hjælper en lille smule er at nedsætte belysningen, og så nedsætte farvemætningen med 10 i ( PHOTO SHOP ),
Men godt bliver den blå bil alså ikke, selvom at jeg har udprintet en person, som havde næsten samme farve blå bukser på, og der var det hele til UG, men den flotte blå Mercedes Vito nej.

Kommentar
Fra : na12

Dato : 06-06-03 08:22

det er papiet. prøv med rigtig photo papir min. 150 g/cm så tror jeg det er over, havde selv samme problem, men husk at sætte printeren om til det rigtige papir inde i printer indstillinger

Kommentar
Fra : na12

Dato : 06-06-03 08:22

det er papiet. prøv med rigtig photo papir min. 150 g/cm så tror jeg det er over, havde selv samme problem, men husk at sætte printeren om til det rigtige papir inde i printer indstillinger

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 06-06-03 16:28

Nej du heller ikke den med papir kan bruges, for jeg kører med det der hedder CANIN PRO photo paper
Så jeg er stadig på bar bund, men tak for dit forsøg på at løse mit problem
Hej med dig na12

Kommentar
Fra : na12

Dato : 11-07-03 22:40

jeg prøver lige igen det jeg mener er om du har sat programet op til at printe på det rigtige papir, hvad sker der hvis du ikke laver om på dpi kvaliteten er det så også det samme?

Kommentar
Fra : lorras

Dato : 12-07-03 07:28

Lorras
Jeg havde de samme problemmer med min Canon s820 jeg havde fået forkerte farve patroner til min printer der stod ( BCI 3 ) men dem jeg skulle bruge hedder (BCI 6) det skal du ivertfald kontrolere

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 12-07-03 11:06

Til na12
Det du skriver der har jeg også forsøgt, men med samme dårlige resultat.

Til Lorras
Den der med det blæk, den kan heller ikke bruges, for til min printer Canon BJC 8500 er det nogle store moppedrenge til blækpatroner der skal bruges, og jeg kører kun med org. blæk, og man kan ikke ha' byttet om på dem, for så brokker printerprogrammet sig.

Men Tak for budet, og det er synd jeg ikke kan lægge billedet ved så er der måske nogle der kan se hvad der kan gøres, jeg er også løbet ind i en mand med samme kønne blå farve skjorte, og den kan jeg heller ikke printe ud.

Kommentar
Fra : lorras

Dato : 13-07-03 10:49

Lorras
Jeg ville da prøve at gå ind på Canons hjemmeside under support, det har jeg prøvet godt nok med en skanner og det har hjulpet de må vide hvad der er galt.

Accepteret svar
Fra : sarkis

Modtaget 80 point
Dato : 10-11-03 23:10

Hej Sandvad
Jeg mener problemet skyldes fordi du laver billedet om til 150 dpi. For at have en ordentlig billedkvalitet skal du bruge 300 dpi
Håber at det hjælper
MVH
sako

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad

Dato : 11-11-03 23:53

Tak for svaret sarkis.
Der er bare det ved det, at det er så længe siden at jeg tumlede med dette problem, og kunne ikke finde en løsning på det, så da' mavesåret var ved at springe op, blev jeg enig med mig selv om at fjerne problemet, så jeg slettede billedet, så sådan løste jeg problemet.
Men tak skal du ha' for dit svar.
Hilsen Sandvad