/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Benzin og KM
Fra : CerwinVega
Vist : 992 gange
85 point
Dato : 20-04-11 18:42

Hey

Jeg vil gerne starte med at sige jeg er sådan en type der INTET ved om biler andet end hvordan man køre i dem :D

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvor langt køre min bil på litteren osv.

Jeg har en sølvgrå Renault Megane 1.6 fra 1997 ned automat gear
Og jeg nulstiller altid tælleren når jeg fylder benzin på men kunne godt tænke mig at vide hvor meget den står på hvis jeg eks på en tom tank fylder for 100 kr på til dagens benzin pris/takst

Jeg bruger 95

Føler mig lidt noob men blir nød til at spørge

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-04-11 19:06

du fylder tanken helt op og nulstiller triptælleren. så kører du indtil den vil have benzin igen. herefter aflæser du triptælleren og dividerer med det antal liter du fylder på. så ved du hvor langt du kører på literen.
det var da ikke så svært, vel.

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 20-04-11 19:17

hmm men jeg syntes min benzin måler den driller mig.
Den vil ikke altid vise hvor meget benzin der er på..nogle ganeg er den i rød felt og andre gange viser den korrekt selvom jeg lige har fyldt på

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 20-04-11 19:19

derfor ville jeg gerne have et bud på hvor langt den køre...måske fra andre som har samme bil evt

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 20-04-11 19:57

hjemme siden er lidt langsom men det gå nok

http://www.koergroent.dk/

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 20-04-11 20:01

LOl en geek side mand :D

men ok jeg prøver den lige

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-04-11 20:13

Citat
hmm men jeg syntes min benzin måler den driller mig.
Den vil ikke altid vise hvor meget benzin der er på..nogle ganeg er den i rød felt og andre gange viser den korrekt selvom jeg lige har fyldt på

læs nu det som trimare46 har skrevet

Du ved vel hvor meget benzin du fylder på- antal liter - det noterer du næste gang.
Så noterer hvad kilometer den står på- via triptælleren
Det gør du nogle gange og så kan du regne det ud
og så er du iøvrigt den jeg har set med flest annulerede spørgsmål jeg har stødt på.
Men det kan jo have sin forklaring.

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 20-04-11 20:18

Siden kunne ikke finde min bil ved reg nummer men jeg tastede det hele ind manuelt og der står
12 km /L

Så det vil sige den køre 12 KM på 1 liter ?!

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 85 point
Dato : 20-04-11 20:34

12 km. pr. liter benzin

100.00 kr.
12,50 kr. pr. liter = 8 liter

12 X 8 = 96 km

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 20-04-11 21:21

Tak for svaret Smokei.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-04-11 21:41

Selvtak og god påske