/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Mest strømbesparende minikøleskab?
Fra : kartoffel88
Vist : 1320 gange
136 point
Dato : 19-04-11 19:23

Hejsa.

Jeg har set dette minikøleskab, men der står ikke hvor mange KWH det bruger:

http://www.coolstuff.dk/Mini_Fridge

Men nogen der kender til et minikøleskab der ikke koster så meget at have stående konstant?

Tak på forhånd.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 136 point
Dato : 19-04-11 20:31

Når der står at det kan både stilles til køle og varme, og når det er afprøvet til 5-7 grader, så er det indirekte afsløret hvad det er for noget.

Det er med peltier element og uden nogen cirkulerende væske.

Køleeffekten er meget lille og strømforbruget er som i et almindeligt stort køleskab på 500l .

forbruget vil jeg gætte på er mellem 50 og 100 W .

Ved konstant drift bruget vel for ca. 1000 kr om året.
Det egner sig ikke til nedkøling af drikkevarer , men kan nogenlunde holde allerede kolde ting på en rimelig temperatur- hvis der ikke er for varmt i omgivelserne.

Det kan gå an som nødløsning på en telttur, men som stationært køleskab vil jeg ikke råde dig til det.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-04-11 05:21

som der står skrevet så er det en forkert beskrivelse at kalde det et kølleskab for der er en køllebox hvis du ønsker mini køleskab skal du ud i sådan et produkt http://www.lomax.dk/vis/varebeskrivelse.asp?vi=3&ci=4&varenr=9103400

test af coolstuff
http://www.t3.dk/minikoeleskab

el. prisen er pt 230øre

en kølebox kan sænke temperturen ca 3-10 grader i forhold til "ude temperturen" hvis du har 25 grader i stuen så vil der ca være 15-18 grader inden i køleboxen

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 23-04-11 15:43

Tak for svaret begge to.
Perfekt. Lige hvad jeg var ude efter af inf