/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ihone 4 stjålet
Fra : Mille1133
Vist : 2540 gange
100 point
Dato : 19-04-11 18:33

Min kære iphone 4 er lige blevet snuppet fra min taske i Flensborg
Pisse træls der ligger min firma mail bank mm
Den er købt ved Telmor og derfor kan man ikke tegne forsikring på den som man kan ved feks.telenor
Dækker min indbos forsikring ? jeg har Tryk + en der ekstra forsikring ved Tryg mod uheld

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-04-11 18:48

Nej.
Du skal råbe når noget bliver stjålet fra dig, så der er vidner på tyveriet.
Det er ikke noget uheld.

hawaii7

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-04-11 19:48

Du må sige til forsikringen at du råbte og hylede og løb efter tyven.Og si at din kæreste også så tyveriet."Alle" siger det for at få noget igen af forsikringsselskabet.Du betaler så meget i forsikring at du skal have noget igen når man bliver bestjålet. At det ikke er 100% rigtig er bare en lille detalje,som ingen bryder sig om.
alimak

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 19-04-11 20:35

Det var vel et tricktyveri eller lommetyveri. Der kan man ikke hyle op, for man opdager det ikke .
Bare du gik med tasken og ikke havde sat den et tilfældigt sted burde din forsikring dække.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-04-11 21:10

Din indbo forsikring burde dække, uanset anskrig osv.
Begge mine døtre har fået deres mobil stjålet, op af en taske- på et diskotek uden at der var problemer med at få den dække via indbo.

Bare beskriv det som du har oplevet det. At du har været opmærksom hele tiden- som man nu kan osv. Husk at få anmeldt til politiet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-04-11 21:29

alimak

Den der lille detalje, kaldes også forsikringssvindel og takseres i grove tilfælde med fængsel, så der er vist nogen der bryder sig om det, jeg nævner i flæng:

Forsikringsselskaberne
Politiet
(og alle de andre kunder hos forsikringsselskabet der skal betale for at du stjæler selskabets penge)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-04-11 23:12

Kortoververden
Nu har personen fået stjålet sin dyre mobiltlf og da mener de fleste( tror jeg) at man skal have erstattet den når man betaler så meget til selskabet.Bare for at man ikke så det, og råber op så får du ikke fem øre. Det er en regel selskaberne har for at kunne tage ærlige godtroende folk i røven.
Jeg kalder det ikke svindel. Svindel er når man prøver at få penge for sin mobil som ikke er stjålet.
alimak

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-04-11 23:16

Alimak

Så når jeg står foran dommeren så siger jeg bare:

Jeg SYNES altså noget andet end det loven siger?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-04-11 01:41

i henhold til forsikring policeren er det vigtigt at man anråbet når det opdages nogle gange lyder det lidt skørt i folks øre men gør man det ikke så er det 100% sikkert at de IKKE dækker

Kommentar
Fra : Mille1133

Dato : 20-04-11 08:38
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-04-11 08:48

Du skal jo anmelde en forbrydelse i det land den er begået

Kommentar
Fra : Mille1133

Dato : 20-04-11 21:38

Jeg ringede til fyns politi og anmeldte skaden ved Tryg og de dækker jeg fortalte sandheden. men er er en selvrisiko på 1500

Godkendelse af svar
Fra : Mille1133

Dato : 21-04-11 08:10

Tak for svaret transor.