/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fake sten og klippe stykker i beton
Fra : Odense
Vist : 2865 gange
50 point
Dato : 17-05-03 08:15

hej !
Nogen der ved hvordan man laver de der fake kæmpe sten af beton, så det også kan holde til frostvejr. Måske et link til hvordan man laver det.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-05-03 11:00

hej...prøv at kigge lidt her... særlig det sidste link lyder lovende..men jeg kan ikke åbne det og vil ikke bruge en masse tid på at ændre indstillingerne i min computer..men det vil du måske!!! (skal køre om 5 min, derfor!!!)
Christina

http://www.rockbuilder.dk/welcome.htm
her er ingen opskrift, men nogle flotte billeder til inspiration!

http://www.danteam-gazelle.dk/profile.html
Danteam-Gazelle fiberbeton ApS blev grundlagt i 1965 af Hakon Mehl-Ludvigsen. Til at begynde med var der tale om en mindre produktion af fliseklæb og fugemasser. I gennem årene udviklede det sig til også at omfatte mørtler og pudser.
(fortsættes)

OBS! dette link lyder perfekt, men jeg kan ikke åbne det..måske kan du?
Konstruktion
... vores "kunstige sten", som ser 100% ægte ud. NL: Jeg har bemærket at der er forskellige typer klipper ved Helms ... den rigtige sten, lave formene, fremstille stenene og ...
www.therealsunshine.subnet.dk/_775053.html

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-05-03 16:27

Nøh, jeg kan heller ikke åbne det....

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 19-05-03 11:13

Det kunne jeg

NL: Hvordan bærer rock and foam afdelingen sig ad med at skabe så realistiske klipper?

Nick: Vi laver en masse aftryk af rigtige klipper rundt omkring i landskabet og nede på stranden, hvor som helst vi finder den type sten, der ser rigtig ud og stemmer overens med historien, og dem laver vi så et produkt på baggrund af. Vi bringer dem tilbage til vores værksted, hvor vi fremstiller vores "kunstige sten", som ser 100% ægte ud.
Formene vi fremstiller, er lavet af latex eller silikonegummi, som er meget fleksible og gummiagtige materialer. Derefter sprøjter vi skum eller et polyuretan skummateriale ind i formen hvor det størkner og derefter skræller formen af klippen. Det er overraskende let at gøre. Det der er nøglen er, at finde den rigtige sten, lave formene, fremstille stenene og derefter samle klipperne i kulissen så art directoren får det udseende frem han vil have. Selv om de enkelte skridt er relativt enkle, kræver den samlede proces fra A til Z en koordineret indsats. Det skal bare se godt ud i den sidste ende.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-05-03 12:12

tak rcn..men hvorfor ku du når vi ikke ku???

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 19-05-03 12:24

??? Tja.... Den elektroniske verden er ikke altid til at forstå...
Jeg ved det ikke.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-05-03 17:15

HA! i dag kunne jeg godt åbne linket!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-05-03 21:27

så mangler vi bare at få Odense på banen igen!

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 22-05-03 23:07

hej! igen
hmm de er ikke rigtig gode de links, de giver ikke så meget... svært at finde nogen rigtig om det...

Kommentar
Fra : bentm

Dato : 28-06-03 16:34

Jeg har et produkt der kan påføres betonen efter udstøbning og hærdning der sikre at vand ikke trænger ind i betonen og giver frost sprængninger.

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 50 point
Dato : 10-07-03 11:18

http://hjem.get2net.dk/oliemalerier-af-PS/

Her står hvad han bruger (flamingo, mørtel mv.)

mvh Christina

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 19-03-04 17:41

Tak for svaret skingur.