/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagt = med markprøver eller?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 820 gange
200 point
Dato : 19-04-11 07:14

Hvad menes der med man ikke kan bedømme en hunds jagtlige egenskaber uden vildt!
Vildt er mange ting jeg tror der menes fugle. I de år jeg har gået på jagt og deltaget i markprøver, er man ikke i tvivl om hvilke hunde der kan gå på jagt, når man ser dem i aktion, det eneste man ikke får bekræftet er standen, hvis der mangler fugl
Lad os antage, at samtlige hunde ikke har haft fugl for, er det så ikke iorden, man tager de bedste ud, der på dagen har vist jagtlige egenskaber og tager til et nyt terræn hvor der er mulighed for fugl?

SHV har lige skiftet ble

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-04-11 08:16

Hej Sandheden !!

Efter min mening kan man ikke sætte lighedstegn mellem en jagthund og markprøvehund !
Markprøver er i min verden sport, hvor man konkurrerer med andre "tosser" om, hvis hund kan finde flest stykker udlagt vildt, på eks. kortest tid ! Eller ræveapportering på tid, ganske underholdende - gud ved om bb1 kender til dette ?
Men markprøvetræning er et udmærket alternativ til den "ægte vare", med simulerede jagtsituationer på dødt vildt, tamduer, fasaner, ænder, krager, råger, kaniner, ræv, råvildt, ja alt forhåndenværende dødt vildt. Men man skal passe på med ikke at pace hunden mere end højest nødvendigt - kvalitet frem for kvantitet !! Derfor skal man ikke bruge alt for unge hunde til disse apporteringsprøver på tid !!

Lad os antage, at samtlige hunde ikke har haft fugl for, er det så ikke iorden, man tager de bedste ud, der på dagen har vist jagtlige egenskaber og tager til et nyt terræn hvor der er mulighed for fugl? Jo da, naturligvis.

Men der er mange meninger om emnet og jeg mener den enkelte skal gøre som man vil, men lad være med at kalde det jagthunde, hvis de kun har gået i snor sammen med en jæger, som heller ikke kender meget til jagt og natur - jeg kan godt nævne navne, men vil så blive beskyldt for at være en løgnhals

Øjenvidnet4

Sandhedsvidnet: Hvem har du skiftet ble på - dig selv eller ???

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 200 point
Dato : 19-04-11 08:48

Jo selvfølgelig kan man det, men opførsel under skud, kan af gode grunde ikke vurderes af de " høje " dommere.
For nu at forblive i denne sort hvide øreverden, som nogle hundesportsfolk har, der må ikke drages lighedstegn til jagthunde folket.
Så vil det så sige, at det nu er ganske umuligt at komme videre med, med bedømmelserne, hvis man ikke har fået smidt rigeligt med vagtler eller agerhøns, ud på prøvearealet lige før prøverne. Sagt med andre ord, normale jagtsituationer som vi alle har været for, med måske et par fugle og to stk andet vildt på paraden, overhovedet ikke kan bruges til noget, omkring hundearbejdet da der ikke er fugle nok. Selv om de måske har været igennem 100 ha klitplantage.?

Det er lige nøjagtig det, som hundesportsfolket i iver efter at udøve deres "sport ", glemmer hvad mening mand tænker om deres kasseskydning, og som giver os andre jægere et blakket ry.

Citat
man ikke kan bedømme en hunds jagtlige egenskaber uden vildt!
Det er faktisk lige modsat af denne påstand. Hvilken hund, uden de store evner kan ikke, støve en høne op i en udsat hønsegård med masser af nyudlagte fugle.

Lad os holde jagthunde og sportshunde stærkt adskilte, ligeså de forskellige jagtopfattelser fra deres fører. Jagt og sport bør ikke gå i hånd sammen.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-04-11 10:35

Citat
Lad os holde jagthunde og sportshunde stærkt adskilte, ligeså de forskellige jagtopfattelser fra deres fører. Jagt og sport bør ikke gå i hånd sammen.
Hmmmmmm...... Hvornår er hobbyen en sport - og hvornår er sport en hobby..????

Det spørgsmål kunne jeg tænke mig at få defineret.

Mvh.
HH.

Er ved at male vinduer - Det går lidt op og ned - kort sagt, det går strygende.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-04-11 17:02

Tratum tratum tratum....venter på Godot.....

Mvh.
HH.
Nu med 3 nymalede vinduer

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-04-11 19:44

Mvh.
HH.
Jeg vil vente ved telefonen på dit svar......

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-04-11 16:36

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-04-11 18:37

Tak for points og forsat god påske, selv om den desværre er ved slutningen.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-04-11 11:00

Undskyld min uvidenhed.

Hvornår er jagthunde sportshunde.?
Hvad adskiller sportshunde fra jagthunde.?
Hvornår er sport en hobby - og hvornår er hobby ikke en sport.?

Teser som denne; "Lad os holde jagthunde og sportshunde stærkt adskilte, ligeså de forskellige jagtopfattelser fra deres fører. Jagt og sport bør ikke gå i hånd sammen." Fatter jeg ikke meningen af.

Betterwisser kan ikke - eller vil ikke, forklare hvad han mener.

Sandhedsvidne, da du har accepteret svaret, må du nødvendigvis ha' forstået hvad Betterwisser mener. Gider du at forklare det for mig..?

Mvh.
HH
Skal til tandlægen i morgen.
Spisestellet skal renses og poleres.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-11 20:32

Sport er en fysisk aktivitet der udøves under fastsatte regler, således at der kan konkurreres enten individuelt eller holdmæssigt mod modspiller(e). Inden for sport opereres der ofte med begrebet 'sportsånd', hvilket vil sige et sindelag der er i overensstemmelse med sportens regler for god opførsel og retfærdigt spil i forbindelse med konkurrencer.

Den meget indflydelsesrige internationale sportsorganisation SportAccord definerer sport som et begreb, hvor der skal indgå et konkurrencemoment.[1]

Ikke alle sportsgrene lægger lige stor vægt på det fysiske, men "tankesport" som skak og kortspil regnes almindeligvis ikke med til sport.

Kan ovenstående måske bruges??

Derfor mener jeg at jagt ikke er nogen sport - nemlig.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-04-11 21:18

Aha, så er jagt altså en hobby.
Vil det så sige, at de hunde som trænes med eller uden vildt i jagtlige situationer, slet og ret er "hobbyhunde" - og således ikke kan tituleres sportshunde.?

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-11 21:27

Rart at være hjemme igen. Og hvilket vejr!!

En hund er vel en hund, og er den god til at lette fasaner, drive råvildt frem og apportere dummies, ænder og vingummier (nåh nej!) må sagen være bøf. Kan den det hele, så må den kunne kaldes en jagthund. I modsat fald er det bare en dum køter.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-04-11 22:28

Ja, nemlig.!

Men jeg fatter bare ikke at Betterwisser skriver;
Citat
Lad os holde jagthunde og sportshunde stærkt adskilte, ligeså de forskellige jagtopfattelser fra deres fører. Jagt og sport bør ikke gå i hånd sammen."
Han må ha' en dybere mening med ordene...????

Vi må jo ikke fornægte, hvis der er en samling jægere med hver deres hunde, går der jo unægteligt lidt "sport" i det, at ha' den bedste hund. Det være sig konkurrencen i at rejse fugle - eller at apportere vildt/dummies..osv... Det er i sig selv ingen dårlig kvalifikation, idet, det er jo konkurrence -momentet der driver værket -så at sige.

Samme situation på skydebanen, hvor man er en flok der skyder sammen - alle vil helst vinde.

Hov forresten, velkommen hjem.!

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 27-04-11 17:47

HH efter min opfattelse kan en prøvehund ikke blive en god jagthund, uden den bliver brugt på rigtig jagt, jeg har desværre set prøvehunde mangle pondus i jagtlige situationer, fordi dressuren har ødelagt hunden, dvs. hunden har været for meget i hånd, kan ikke tænke selv Derfor ser du også mange hunde som kun har været igennem den grundlæggende dressur og apportering, være bedre jagthunde end prøvehunde.

SHV, undskylder det sene svar.......jeg er sørme nybagt far

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-04-11 18:07

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-04-11 19:48

Hej Sandhedsvidnet. Det var rart at få en forklaring på det spørgsmål.
Forklaringen var så god, at selv jeg forstod den - og taxa ha for det.!

Selv Betterwisser vågnede op og fremtryllede 3 styks tillykke smileys.
Ja ja, BW, det er rart at Sandhedsvidnet kan forklare hvad du mener.

Du er nybagt far, skriver du. Jamen tillykke, tillykke. Mor og barn har det vel godt.?
Jeg ser nu frem til, at du uploader et billede af den kjære familie - og gerne med navn og adresse, således at jeg kan sende en stor buket blomster og en æske kattetunger, samt en flaske Kijafa til den stolte fader.
Hov forresten, er det en dreng eller pige.?
Grunden til jeg spørger er, så ved jeg, om jeg skal sende boksehandsker og fodboldstøvler - eller hvis det er en pige, et fuldt møbleret dukkehus..

Nå men, endnu en gang tillykke med familieforøgelsen.

Mvh.
HH.

Nu med nyrenset og blankpoleret dænder.
648 bobs måtte jeg slippe incl. en røntgenfotografering af højre kindtand.
Jeg synes det er pissedyrt.!!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-04-11 20:36

Jamen det er jo det vi har hianden til ikke sandt!, men at lave en ny gang BB1 grønlangskrål, gider jeg ikke, i denne skønne vårtid og derved ødelægge gode indlæg. Så bær over med, at jeg ikke bidrog med noget til denne lille, bydende op til dans.

Både Tonganeseren og Sandhedsvidnet har jo på bedste vis udredt teksten, så kan vi alle være glade ikke sandt

Mvh
Bw

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-04-11 21:15

Ih du milde, du er jo ligefrem lyrisk i dit sprog.
Nu vil jeg prøve samme ordleg som dig - det mislykkes nok, såeee...bær over med mig, please.

Jo, det er det vi har hinanden til. Og i den skønne vårtid skal vi være gode for hinanden.

Nej, jeg er ikke ude på at byde dig op til lancier - og, ej heller ude på der skal gå bb1 blomkålshovede i seancen.
Jeg har den forbandede vane at spørge, når jeg ikke har forstået hvilke ingredienser der er i galopkringlen.

Du har ret i, at Sandhedsvidnet kom med løsningen på omtalte bageopskrift - men du har ikke ret i, at Tonganeseren opslog en forståelig dej. Dertil brugte han for meget kardemomme og for lidt vanille.
Skide prut være med det, vi fandt opskriften til sidst - og det er lige netop der, hele humlen til juleøllet ligger.

Som kanel i den berømte julemedister, kan du være ganske og absolut sikker på, at jeg spørge en anden gang, hvis altså - og såfremt der er noget jeg ikke helt har forstået betydningen af.
Det kan du bide spids på, kammerat Stalin.

Og skrub så i seng, betterwisser

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-04-11 21:26

Hvad gør kardemomme og vanille ved en dej? Her er jeg helt og aldeles "lost" (tabt bag en vogn).

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-04-11 21:43

Zum befehl mien fuhrer, jeg vil også håbe for dig, at du finder en skrubbe i din køjeseng.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-04-11 21:45

mien Håber jeg når det, inden Tigeren ruller frem mein

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-04-11 21:49

Kardemomme (af græsk: kardamomon) er en flerårig urt i ingefær-familien. Med kardemomme menes som regel grøn kardemomme (Elettaria cardamomum), som er et kraftfuldt aromatisk krydderi, der botanisk hører hjemme i artsfamilien Zingiberaceae. Planten, der er en staude, kan blive fra to til fire meter høj. Bladene er placeret i to rækker, bliver 40-60 cm lange og har spidse ender. Blomsterne er hvide til svagt lilla og sidder i løse 30-60 cm lange klaser. Frugten er en tresidet 1-2 cm lang gulgrøn frøkapsel, mens selve frøene er sorte.

Frøkapslerne tørres og de få, store frø anvendes enten hele eller malede. Krydderiet er vigtigt i det indiske køkken (og i det asiatiske) og udgør i malet hovedingrediensen i karry. I Mellemøsten anvendes kardemomme i kaffe, mens den f.eks. i Iran anvendes som smagstilsætning til te. Kardemomme er også ingrediens i chai-te fra Indien. Smagen er stærk og duften kan minden om eukalyptus.

Man ved, at kardemomme har været brugt siden omkring år 700 f.Kr. Den blev importeret til Europa første gang omkring 1200-tallet. I dag dyrkes planten i Indien, Nepal, Sri Lanka, Thailand og i Centralamerika, hvor Guatemala er det førende producentland. Efter safran og vanilje er det det dyreste krydderi.

I Indien, hvor planten stammer fra, kaldes krydderiet også elaichi. Der findes også en beslægtet art ved navn sort kardemomme. Kardemomme bør imidlertid ikke forveksles med arabisk kardemomme, der har en anden smag og duft.

Vanilje
Normalt anvendes kun kornene (frøene) i frugten, selvom selve skallen kan koge med i retter som risengrød. Vaniljefrugten indeholder verdens mindste frø, og hver frugt kan indeholde usandsynligt mange frø. Smagen sidder hovedsagelig i selve frøene og hinden udenom hvert enkelt frø.

Smagen i vanilje er meget kompleks. Hovedbestanddelen er vanillin, men hertil kommer spor af et hav af forskellige kemiske substanser, der alle bidrager til at give vaniljen den helt rigtige smag. Af disse stoffer kan nævnes fenoler, fenolætere, alkoholer, carbonylforbindelser, syrer, estere, lactoner, alifatiske og aromatiske kulhydrater og heterocykliske forbindelser. Selvom disse stoffer kun findes i meget små mængder summerer de tilsammen op til vanillens smag.

Ud over de nævnte kemiske forbindelser findes også sukker, fedt, cellulose, mineraler og vand i vanille.

For at få smagen frem i vaniljefrugten må man behandle den. Bl.a. dampning og senere tørring indgår i processen.

Vaniljeplanten stammer fra Mexico og Guatemala, men dyrkes nu også bl.a. i Indonesien, på Tahiti og Madagaskar. Udenfor Amerika må planten dog bestøves manuelt og dette gør vaniljen temmelig dyr.

Vaniljen har været et kendt krydderi i mange århundreder, aztekerne og mayaerne benyttede det bl.a. i deres kakaodrik.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-04-11 23:10

Ja, nu fik jeg en skudeballe af en sur kone, som jeg vækkede for at spørge hende om kardemomme og vanlije. Hun vidste kun, at kardemomme bruges til julekager og til nogle kødretter. Vanilje er noget sødt stads som bruges i bl.a. vaniljeis. Derudover vrissede hun, at det kun var fjolser som debatterede brugen af kardemomme og vanilje på en jagthjemmeside. Den måtte jeg så sluge. Men en ting tror jeg at vide:
Man bruger nok ikke vanilje til kødretter.

Mvh.
Folk og røvere i Kardemomme City.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 28-04-11 07:00

Det er meeeeeeeeeeeeeeeeeeeget vigtigt at få styr på diverse krydderier, nu ved andre, man IKKE skal bruge vanilje til dyreryg
Jeg har hørt, man på Løvenholt bruger noget der hedder det 4 krydderi og hvad tror i det er?

SHV har sat en flaske over

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-04-11 10:36

Hmmm.... det 4. krydderi - det er slet og ret, SEX - endda oralsex.
Vanille - eller vanilje - bruges også i koldskål - og i kiks......og i øl

ÅHHHH JOOOO Betterwisser, jow sku', der lå en skrubbe i min seng - men hun sagde ikke et kvæk, da hun masserede min store stive ryg.

Mvh.
HH.
Var på jagten i morges for at kigge efter fejninger.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-04-11 11:32

Hov for helvede i satan....Sandhedsvidnet for helvede, din gamle sexfikserede drukkenbolt og kortspiller( garanteret, jyde mausel u/ loft), glemte du ikke at skrive adressen, hvortil jeg kan sende gaver.....Store gaver, vel og mærket.!!!!
OG!!!! I helvede, glemte du ikke, at oplyse om barnet er af han -eller hunkønsvæsen. Jeg vil jo sende boksehandsker/dukkehus.....og en lille "opløfter" til den lykkelige fru moder.

Jeg har 1 million dejlige kroner - og jeg aner ikke hvad jeg skal bruge lortet til.??????
At bruge så mange penge på fisse og druk, det er vel liiiiige åndsvagt nok.

Mvh.

HH.
Sjovt nok, mange penge og liderlige blondiner hører sammen som et par fødder i et par tennissokker
Da jeg var fattig, var der sku' ingen liderlige blondiner - eller tennissokker...Underligt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 28-04-11 20:56

HH det blev sku til en dreng, man er vel en ordentlig mand der kan levere varen
Naaaaaaaa du, jeg har ikke i sinde at levere adressen, det er aldrig til at vide, om man kommer i bad standing brug du den million på blondiner og rødhårede trunter, med en fiks figur
Oralsex på Løvenholt, er det med eller uden dænner

SHV vil ned på lokale bodega, for at få en lille en

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-04-11 21:09

Citat
Sjovt nok, mange penge og liderlige blondiner hører sammen som et par fødder i et par tennissokker
Da jeg var fattig, var der sku' ingen liderlige blondiner - eller tennissokker...Underligt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nej en sådan stil kalder vist på en masse penge, for at få nødvendige resultater, men nogle har dog andre virkemidler. Håber du forsat besidder milllioner i rigelige mængder, ellers løber du vist meget hurtig tør for tennissokker.

Mein Herr underligt !!!! mon dog, men måske for de lidt enfoldige.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-04-11 23:05

Citat
Oralsex på Løvenholt, er det med eller uden dænner
Hmmmm, såvidt jeg er orienteret er det uden dænner.
Jeg har nemmerlig fået at vide fra en meeeeget pålidelig kilde, at der bliver sat tandglas frem ved hver halmballe.
Når bølgerne går rigtigt højt og klimaks er nær, klaprer dænnerne som kastagnetter i tandglasset.

Citat
Naaaaaaaa du, jeg har ikke i sinde at levere adressen, det er aldrig til at vide, om man kommer i bad standing
Du er en klog mand, Sandhedsvidne. Hold adressen og cpr. tæt ind til kroppen.

Citat
brug du den million på blondiner og rødhårede trunter, med en fiks figur
Jeg kom som sædvanligvis til at prale for meget. Jeg ejer ik' en rød reje. Jeg er fattig som en kirkerotte.
Sååååeeee, nul blondiner - og kun tennissokker fra Bilka.

Citat
Nej en sådan stil kalder vist på en masse penge, for at få nødvendige resultater, men nogle har dog andre virkemidler. Håber du forsat besidder milllioner i rigelige mængder, ellers løber du vist meget hurtig tør for tennissokker.
Desværre BW, jeg er fattig som en kirkerotte

Mvh.

HH.

Og nu vil jeg den ondehyleme i seng.!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-04-11 23:14

En kirkerotte er ikke fattig - så længe den har sin frihed.

Citat Mimi Jacobsen #-) - da bitchen var socialminister: "Man kan ikke kalde sig fattig, så længe man har sin frihed".

Satme en frækhed af dimensioner - fra en bitch som kun har melet sin egen kage - for skatteydernes regning.

Så vær du glad - heidi-Ho, for de smarte tennissokker du har.

Hmmmmm!
Jeg har stadig ikke fundet ud af, hvad kardemomme og vanilje gør ved en dej.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-04-11 08:23

Hej Tonganeser.

Jeg har stadig ikke fundet ud af, hvad kardemomme og vanilje gør ved en dej.

Det afgiver sgu' smag og dejlig duft !!! Måske man skulle overveje at bruge det i helt andre sammenhænge !!

Iøvrigt nævnede du tidligere, at man ikke bruger vanilje i forbindelse med kødretter ? Jo, det gør man sandelig i de nye køkkener, ligesom man også i dag laver f.eks. is med chili, pølser med lakrids og meget andet - joh, der "opfindes" hele tiden noget nyt !
Apropo pølser, så har jeg fået gode pølser med kommen i !!! Ganske pragtfuldt med en stærk sennep, indeholdende bl.a. en smule kanel - eller hvad med en bananmad med salt ??? Prøv det, smager fortryllende !

Sidst men ikke mindst er jeg af den opfattelse, at man ikke kan kalde dét at slå ihjel for en "sport" i jagtlig henseende - det kan sgu' aldrig blive en sport at slå ihjel ! Så hellere hobby, men det lugter sgu' også fælt - hvorfor ikke kalde tingene ved rette navn, nemlig JAGT ???

Øjenvidnet4
Ganges

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-04-11 08:39

Hej Tonga.

Uha da ja. Hvem husker ikke Mimi og Bengt Burhøne.?
Under en eu debat i fjerneren, havde kællingen den frækhed, at kalde de danskere, som ikke var venligt stemt overfor et eller andet eu-pamperforeslag, for tudser og padder.
Nå, kællingen hytter pt sit eget lusede skind i form af en høj stilling indenfor en eller børnefond.?

Vedr. Kardemomme.

Klokken 06 i morges, red jeg hen til bagermester Harepus (Det bliver bageren kaldt af byens børn)
Kjære hr. bager - ja det sagde jeg.
Du må hjælpe mig med en eller anden opskrift til en kawe, hvori der bruges kardemomme.
Som det venlige menneske bageren endnu engang er, sagde han; Nu ska du få opskriften på mine berømte boller.
Du skal bruge:

2 Dl. Mælk
50 Gr. Gær
500 Gr. Hvedemel
100 Gr. Margarine
50 Gr. Sukker
1 Tsk. Salt
½ Tsk. Kardemomme
1 Helt Æg

Til pensling
1 Sammenpisket Æg

Mælk lunes til den er lillefingervarm, og gæren opløses heri. Margarinen skæres i mindre tern og tilsættes med de andre ingredienser til mælken. Ælt eller rør godt i røremaskinen til dejen er glat og ensartet.

Dejen hæver lunt og tildækket i 20 minutter.

Dejen slåes ned og formes til boller der sættes på en smurt/ beklædt med bagepapir ovnplade. Bollerne hæver en del så giv plads imellem dem. Der bliver ca. 20 boller af denne portion.

Lad Bollerne efterhæve lunt og tildækket i 30-40 minutter. pensl bollerne med det sammenpiskede æg, og sæt dem i en forvarmet ovn ved 250 C i 10-12 minutter på midterste ovnrille.

Mvh.

HH.
Nu med boller i ovnen...uhmmmmmmmm.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-04-11 14:04

Hold da heeeeelt kæææææft.!!!!!

De boller smager himmelsk.
Dem sku' I prøve.....måske med en anelse kardemomme mere end opskriften foreskriver....?
Varme kardemomme boller med smør.....Så det sjovt at være menneske igen.

Mvh.
HH

Med frisksmurte boller

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-04-11 19:50

Heidi Ho

I forbindelse med Store Bededag den 20.05.11, spiser store dele af danskerne varme hveder aftenen før, en tradition som stammer fra midten af 1800-tallet i forbindelse med fasten !
Disse hveder, som er fortrinlige med koldt smør og te til, indeholder også kardemomme, så smagen er bestemt ikke fremmed for ret mange danskere !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-04-11 22:04

Jeg var egentlig ikke klar over at der var kardemomme i hveder...

Mvh.
HH.

På vej i seng. Vi har arbejdsweekend på jagtreviret i morgen.
Der skal bl.a. såes majs, solsikker og oljerad (staves det ikke sådan.?)

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-05-11 13:55

Lad Bollerne efterhæve lunt og tildækket i 30-40 minutter. pensl bollerne med det sammenpiskede æg min unge hustru, er også god med en pensel

SHV, nu også med lune boller

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-05-11 14:16

Åh, det glæder mig enormt, at din unge hustru er så dygtig med en pensel, min kjære Sandhedsvidne.
Du har velsagtens - ligsom jeg, kjære Sandheden, selv oplært hustruen i den ædle kunst, at stryge med let hånd over de emner der evt. skal stryges.

Mvh.
HH.
Nu med hævede boller.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-05-11 17:17

HH, man er vel mand for, at lære sin hustru hvad der er bedst for en selv

SHV, nu også med netundertrøje

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-05-11 19:58

Citat
SHV, nu også med netundertrøje

Sidste gang jeg så en af mine jagtkammerarter i en netundertrøje, lignede han en bleg udgave af en bajona skinke

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-05-11 20:47

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-05-11 21:11

Jeg læste en kronik i en anden nyhedssprøjte, der stod bl.a., at kvinder over 50 tænder på mænd i netundertrøje af mærket, JBS....

Mvh.
HH.
Nu iført G-streng.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-05-11 21:14

Citat
en anden nyhedssprøjte
Pis.!
Der skal stå; i en eller anden nyhedssprøjte.

mvh.
HH.
Har nu lagt G-strengen - den var for irriterende at ha' på

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-05-11 21:18

Hvis de har over 50 tænder, skal jeg ikke nyde noget

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-05-11 23:21

BW, du er eddermame kvik i dag..

Mvh.
HH.

Jeg er træt og går til ro
Lukker mine øjne to
Fader, se med kærlighed
på mit ringe leje ned.

Jeg har i dag, du kære Gud
Syndet imod dine bud
Vær mig nådig, vær mig god
slet det ud for Jesus blod.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-05-11 07:22

Mener I ikke, at kvinder der er +50 har DÆNDER og ikke tænder - skulle efter sigende være meget bedre nydelse når DÆNDERNE tages ud !!!!

Øjenvidnet4
Med blankpolerede TÆNDER

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-05-11 11:03

Absolut - og især, hvis omtalte tandløse trunte er født med ganespalte...

Var der nogen af Jer der så den tv-serie der hed "Hyacinth Bucket" - eller the lady of the house speaking.......?
Hendes svoger, Onslow, som altid så TV, iført en netundertrøje - og gerne med en stor fornuftig bajer i hånden - se, det er en rigtig mand.!

Mvh.

HH.
Nu med forårskåd trunte.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-05-11 11:47

Onslow er også min helt!!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-05-11 12:50

Ubetinget !!!

Kun overgået af en jysk tranlampe som bor i Bottrup - kan sørme ikke komme på hvad han hedder !!

ØV4