/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hul i bundkar
Fra : jensviggo
Vist : 5066 gange
20 point
Dato : 19-04-11 05:39

jeg har købt en gammel kadett, nysynet nov 10, eller ok bil, men der er et lille bitte hul i bundkaret, hvordan kan jeg reparere dette, en for for lim eller hvad+

mvh jensviggo

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-04-11 06:17

Skaf dig et nyt, for der kommer sikkert snart flere.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-04-11 06:32

Jeg har reparert hul i bundkar med silicone. Og det har holdt i over 2 år. Men når det er hul så er det rust så det er ingen garanti for at det ikke bliver værre. Bundkar koster ikke alværden.og det er nemt at skifte. så køb nyt ,det er mit råd.
alimak

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 20 point
Dato : 19-04-11 07:39

du skal have olien tappet af inden du reparerer med silicone. og det skal gøres rigtig godt rent med fortynder eller lignende. og så skal du altså holde godt øje med det. for lige pludselig er der hul igen.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 19-04-11 08:33

Tak for svaret trimare46.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-04-11 08:52

Jeg tror ikke på at hverken araldit eller silikone vil holde i længden.

Nødreperation her og nu er en selvskærende skrue med en stramt tilpasset læderlap under.

Ellers skal du have bundkarret af og kontrollere det . Hvids der er korrosion og tynd plade i et område, skal der et nyt kar til , eller man kan skære et større stykke ud, forme et nyt og svejse det i. Væsketæt svejsning i tynd plade kræver lang tids træning og naturtalent.
Man kan også slaglodde, men det kræver perfekt tilpasning af reperationsstykket.

Langt deet nemmeste er et nyt bundkar.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-04-11 20:00

man kan osse bruge glasfiber, det vil jeg da prøve, efter at have tappet olien grundigt af og rengjort
området godt og grundigt.

Jeg har for tusind år siden med stor held lappet hul i benzintank på en Hillman Minx, den blev aldrig utæt igen.

Dengang brugte jeg den lim man bruger til at samle plasttagrender med, så der er muligheder nok.

Metoden med selvskærende skrue med pakning lyder rigtig godt osse.

Noget helt andet er, hvordan finder jeg ud af hvilken kadett det er, jeg ved det er en E model 1,6, men her hører det osse op, der findes flere forskellige motortyper osv, det vil være en stor hjælp, da jeg ved bestilling af nyt bundkar skal vide det
Håber der sidder in inkarneret opel-fan

jensviggo