/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Genopladeligt digitalkamera?
Fra : hovhow
Vist : 837 gange
50 point
Dato : 18-04-11 10:39

Hey kandutter

Er der nogen af jer, der ved om man kan købe et digitalkamera, hvor selve kameraet oplades på samme måde som en mobiltlf?

Poiten er at jeg gerne vil slippe for at rode med batterier og særlige ladere til dem.

Gerne link til forhandler.

På forhånd tak!

M.v.h.
HovHow

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 60 point
Dato : 18-04-11 10:53

Det er der flere der gør, endda kan de oplades via USB porten på din computer, så du kan overføre billeder og oplade samtidig, bl.a. dette:

http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/kompakt/ES75BLUE/samsung-es75-kompaktkamera-bla

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-11 10:56

Problemet er blot at der er hverken "saft eller kraft" i sådanne opladninger....

Batterierne er flade inden du får trykket på knappen...

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 18-04-11 10:57

JEG HAR ET CANON
BATTERIET TAGES UD OG LÆGGES I LADEREN,
SÆTTES I KAMERAET IGEN OG DU HAR IGEN
UTALLIGE TIMERS FOTOTID.

DET DU SKRIVER OM, HAR JEG ALDRIG HØRT OM,
MEN DERFOR KAN DET DA GODT FINDES,
SPØRG DIN FOTO FORHANDLER, HAN VED DET
HELT SIKKERT.

MVH AG112

Kommentar
Fra : mrcmoch

Dato : 18-04-11 11:05

Hej Hovhov
Ligesom AG112 har jeg 2 apperater hvor du blot piller batteriet ud og sætter det i laderen, det er meget enkelt og volder ikke spor besvær.
Jeg har et Kodak EasySare DX 7590 samt et Olympus spejlreflex 510 hvor opladningen foregår på denne måde, nemt.
Mhv. mrcmoch .........

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 18-04-11 11:13

Tak for forslaget Kortoververden. Produktet er ikke tilgængeligt....

Andre forslag?

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 18-04-11 11:15

Jeg er helt med på, at der findes kameraer med genopladelige batterier, hvor man skal pille dem ud o.s.v. - det er bare ikke interessant.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-04-11 11:26

hovhow - du kan umiddelbart få den i sort:
http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/kompakt/ES75BLACK/samsung-es75-kompaktkamera-sort

Det bedste er måske, at besøge elgiganten og/eller computer-city - så kan du se deres udvalg!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-04-11 12:10

Det var blot et eksempel
Det fås sikkert andre steder og i andre farver, og der er sikkert også flere andre modeller der kan løse opgaven, men lige det jeg linkede til, gav jeg til min mor i julegave, så jeg ved det opfylder de ting du efterlyser

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-11 13:56

Du er squ da en doven lort, gider du fotografere ?

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 18-04-11 14:08

@ Teil: Kender vi hinanden?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-11 14:28

Jeg tro du bliver ked af det, når der ikke er mere strøm på dyret.
Olympus bruger almindelige aaa batterier så du altid kan få strøm (eller genopladelige)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-11 16:28

Prøv at spørge efter en kamera med dock station, på jobbet har vi en HP som vi bare sætter i docken når vi har brugt den så oplades den automatisk uden at tage batterierne ud, docken kan også sættes til computeren så du nemt kan overføre billeder mens kameraet står og lader op, mit forrige kamera var en Kodak og den havde en dock med da jeg købte, den på jobbet er en HP som jeg kan se er udgået, det er måske ikke moderne at bruge dock til kameraer mere, eellers ret smart bare at sætte kameraet i dock efter brug:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF10a/382085-382085-64213-64342-64342-371582.html?jumpid=reg_R1002_DKDA

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-04-11 17:36

Det er da ikke smart...
Jeg har et canon, jeg købte for et års tid siden.........
Der fulgte batteri og oplader med.
Batteriet er nu begyndt at blive en lille smule "træt". Det holder ikke mere så længe som det gjorde i starten..
Så køber jeg bare et nyt, -til de krævende opgaver. Og så bruger jeg det gamle batteri til mere hverdagsagtige ting..

Det er da usmart at man er nødt til at skifte hele kameraet ,når batteriet ikke virker mere?
Jeg tror at et kamera bruger mere strøm end en mobil... og dermed slides batteriet hurtigere... Både blitz og video bruger enormt meget strøm.

Hvad med at købe en mobiltelefon og så bruge kameraet i DEN?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-04-11 17:54

Birgitta - uanset om kameraet kan oplades uden at batteriet tages ud ved opladning, er jeg sikker på, at man altid kan købe et nyt ekstra batteri.

Det gælder f.eks. den nævnte Samsung es75, hvor man sagtens kan købe reserve batterier
- se f.eks.:

http://www.winbatterycharger.com/samsung-es75-digital-camera-battery-imhn.htm

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 18-04-11 19:56

Tak for svaret Kortoververden, du kom først med det gode tip

Mange tak til jer andre også...undtagen Teil

M.v.h.
HovHow

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-04-11 20:28

God fornøjelse med kameraet.