/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
spørgsmål til Excel
Fra : bente64
Vist : 744 gange
100 point
Dato : 15-04-11 20:23

jeg sidder og skal lave en tabel i Excel, og er nu stødt på et problem. Jeg
synes det plejer at være sådan at når man vil skifte fra række til række i
en kolonne, så kan man bruge pil ned tasten og hvis man vil lave mere plads
nedad (have flere linjeskift) i en celle så bruger man Enter tasten. Det
fungere bare ikke. Jeg kan ikke bruge pil ned tasten og Enter tasten rykker
mig ned i næste række.
Er der noget der er indstillet forkert. Jeg tror min Excel er en 2003
udgave.

Bente

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-04-11 21:22

Hvis du skriver tekst i en celle, som du vil have til at fylde på flere linier, så skal du ind i formater celler. vælg tekst- vælg ombryd tekst
Ellers skal du udvide din kolonne, så den kan rumme hele teksten på een linie, så må du udvide kollonen.

Jeg går udfra at det er tekst du omtaler.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-04-11 21:32

under formater celle, for at komme til ombryd tekst, skal du vælge "justering"

Her skal du heller ikke anvende enter. Du skriver bare ud i eet og den vil ombryde teksten passende til kolonne bredden. Du kan justere igen ved at trække kolonnebredden når du står på stregen-hold på venstre museknap og træk .

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 15-04-11 21:38

Ja det er tekst jeg mener.
Sagen er den at jeg skal lave en tabel med kun en kolonne. Den skal printes ud så der i hver række er plads til håndskreven tekst ud fra et spørgsmål.
Men jeg tror at det måske er når man laver en tabel i Word at man kan bruge entertasten til linjeskift i den enkelte celle. Det fungerer ihvertfald ikke i Excel.
Men ved din metode kan man i det mindste bruge spacetasten. Det kræver blot lidt tålmodighed

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 15-04-11 21:40

Har lige checket. Det fungerer i Word

Bente

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-04-11 21:43

Ja, tabellen i Word er nok mere egnet til det du beskriver- så brug dog den.

Det var mere hvis du havde brug for talmateriale i de andre kolonner.

Så drop Excel

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-11 21:48

Alternativt
Marker regnearket:
I excel, kan du bestemme rækkehøjden- den kan du stille til hvilken højde det skal være igen under formater.

Når du har fundet rækkehøjden eks. 50- kan du udvide kolonnebredden, som beskrevet- og så får du det samme resultat som i Word.

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 15-04-11 22:02

Tak for svaret smuller54.

Ja jeg bruger nu Word i stedet for, den er bedre egnet. Havde bare ikke lige tænkt over et det var den, der kunne det jeg har brug for.
Men tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 15-04-11 22:32

Har så lige fået et andet tip: man holder ALT tasten nede og trykker enter, så fungerer det i Excel

:)

Bente

Kommentar
Fra : smuller54