/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Skal han betale mig husleje???
Fra : luna210
Vist : 490 gange
20 point
Dato : 15-04-11 10:08

Jeg har brug for hjælp!!!! Min eks og jeg gik for et år siden fra hinanden og jeg valgte frivilligt at flytte ud af vores fælles hus. Han boede der fra 1.3-2010 og flytter ud 1-5-2011 hvor jeg overtager huset med min nye kæreste. Jeg har i hele perioden hvor han boede i huset alene, betalt halvdelen af huset.
Mit spørgsmål er nu om jeg har krav på nogen form for husleje for den tid han har boet alene og hvor jeg har været med til at betale???
Håber på hurtigt svar
Mvh. Sandra Jakobsen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-04-11 11:00

Hej.
Citat
Jeg har i hele perioden hvor han boede i huset alene, betalt halvdelen af huset

Jeg forstår det sådan at han så har betalt den anden halvdel ??
Hvis det er tilfældet så mener jeg han har betalt husleje.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 15-04-11 11:51

Selvfølgelig har du ikke det.
Når I begge ejer huset skal I bege 2 betale til huset (kreditforening m.m.).

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-04-11 12:29

Du kan ikke nu bagefter komme og kræve at din eksmand skal betale for at bruge jeres fælles hus.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-04-11 12:44

Det havde nok været rimeligt om han havde betalt en vis form for husleje for at bruge huset i den periode, men det skulle I have aftalt på forhånd.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-04-11 14:11

Hvis han ellers har betalt sin del af lån og skatter vil jeg mene at han blot skal betale for varme og el....hvad han nok også har gjort.

Hvorfor begynde at slås nu om et års husleje samt bøvle med Dit eventuelle mellemregnskab med skattevæsenet ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-04-11 16:30

Du bør selvfølgelig ikke have betalt for forbrugsudgifter, altså vand, strøm, varme o.s.v. når du ikke har boet i huset.

Men alle de faste udgifter der vedrører selve huset, det er din pligt at betale det halve af det selv om du ikke bor i huset.

Kommentar
Fra : Sjp01

Dato : 24-04-11 18:57

Hvis i har været gift, kan der godt være tale om at han skal betale husleje til dig fra separationen til udflytningstidspunktet.
Er selv i samme situation - vores hus er bare solgt pr 1-5. Jeg har advokat på min bodeling.