/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad skal jeg købe?
Fra : Nick15
Vist : 287 gange
1 point
Dato : 16-05-03 21:07

Hej Jeg hedder Nick og jeg kender ikke så meget til knallert og vil gerne købe en om et halvt år før må jeg ikke men jeg ved ikke hvad jeg skal købe! jeg køber knallerten brugt ellers er det for dyrt! jeg har kigget på en Suzuki Smx'er men den har 6 gear og der er lidt for meget så skal den jo mindst kunne køre 70-100 km/t og det er lidt meget syntes jeg! så har jeg også kigget på en Street Magic den er sku meget fed men alligevel så er den ikke så fed! har du nogle forslag så bare skriv hvad du syntes er et godt købt til små penge!

Mvh Nick

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-05-03 09:34

Hvor høj er du ?

For hvis du ikke er monster høj, er streetmagic'en for fed, en af mine kammier har den, og den kører fandeme fedt, og ser alt for nice ud !

og 70-100 kmt er da ikke meget ???

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 1 point
Dato : 17-05-03 12:33

Jon, 70-100 km/t er meger end RIGELIGT hvis man aldrig har siddet på en knallert før... men det ved jeg selvfølgelig ikk om du har, nick

Ellers vil jeg også foreslå en streetmagic, men har dog hørt fra mine bekendte at den ikke er såååå stabil som de havde håbet, mens andre siger at de aldrig kunne drømme om at købe en anden end streetmagic...

Jeg tror det er lidt hip som hap hvad du køber... Der er fordele og ulemper ved alt... Jeg havde en Puch Maxi i sin tid... Ulempe: Grim, lille. Fordel: UFATTELIG stabil, nem at tune (fik den til at køre over 105 km/t), og starter stort set hver gang...

Lige nu har jeg en peugeot Boxy 45 knallert, som jeg er utrolig glad for... men den må du jo først køre når du får kørekort...

Men skal jeg anbefale en, så bliver det nok streetmagic... Den er billig, og temmelig pæn...

Men ellers gå til en forhandler eller kig i diverse mc-blade... Der plejer også at være omtaling af 30 knallerter...

MVH Jens!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-05-03 12:34

ups... meger = mere selvfølgelig

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 17-05-03 15:36

Hej.
Køb en yamaha, det er en rigtig "knejte" knallert. Det var sådan en vi andre havde da vi var unge...

Kommentar
Fra : Nick15

Dato : 17-05-03 16:25

Ja det er nogle meget gode svar jeg har fået og det er jeg glad for! jeg er 160 cm høj! jeg har ikke kørt mere en 60 tror jeg! men det er sku svært for jeg kan jo få min far til at købe alt bare til den rimelig pris det kan sku godt være jeg køber en brugt Streetmagic for den er måske fed nok har kun set et billede af den men det er vist nok 2 der køre på dem der hvor jeg bor! (storeheddinge)

Tusind tak for jeres svar!

Mvh Nick

P.S der må godt komme flere af andre knallerter!

Godkendelse af svar
Fra : Nick15

Dato : 17-05-03 16:26

Tak for svaret ostemanden.

Kommentar
Fra : westerberg

Dato : 01-06-03 14:18

du kan jo sagtens have glæde af en smx'er, selvom du kun er 160. den bliver måske en anelse høj til dig, men på et halvt år kan der nå at ske meget. du behøver jo ikke, at bruge alle 6 gear. man kan sagtens komme ud for kun at skulle bruge de 4. hvis fjerner begrænsningen på smx'eren (som sidder i forrøret) kommer den til at gå ca. 70-75km/t.
jeg ville helt klart vælge en smx'er frem for en street magic. en smx'er er også langt nemmere at tune, hvis det er det du vil. street magic'en er jo elektronisk, det vil også sige at den er sværere at tune.

Kommentar
Fra : gitfernit

Dato : 10-08-03 17:42

Hey... Jeg har oxo tænkt lidt på at købe en knallert... Mange siger at en Street magic er vold fed, men hvor meget koster sådan en ca. ? Og hvor meget kan man tune en street magic til ?

Stavefejl er seje :D