/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup og gendannelse.
Fra : marcussen1
Vist : 452 gange
100 point
Dato : 14-04-11 14:41

Hvis jeg tager backup af "Programmer" og "Programdata" og lægger på en ekstern harddisk,
kan jeg så få dem tilbage på en hel tom, formatteret og nyinstalleret ny harddisk, hvor der kun ligger styresystemet. Jeg forsøgt, men kan ikke finde ud af det. Jeg har prøvet med Nero 8.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-04-11 14:45

Nogen måske, men det er MEGET tvivlsomt, da der bliver skrevet i registeringsdatabasen når man installere et program.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-04-11 14:46

hvilken windows bruger du

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-04-11 14:47

W7

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-04-11 14:55

ok så kan du i win 7 tage backup af hele disken som et øjebilks billede af det hele - windows programmer ja alt - og når du har en tom disk uformatere evt - få det hele som det var ta du tog backup.
det gøres ved
1.gå ind i kontrol panel - system og sikkerhed - sikkerheds kopiering og gendannelse - (ude til ventra) opret en systemafbildning - følg guden det kan godt tage nogle timer hvis du har meget,da det bliver komprimeret.
2.opret en systemrepitionsdisk - til at starte fra en tom pc fra,du kan både bruge dvd og cd her til at brændre den med,når du så boote fra den skal du bare følge guiden

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-04-11 15:15

xou
Jeg har et program til at tage Image, så det er ikke et problem, men for at prøve, ren leg, om jeg kan nøjes med at gendanne programmer m.m. på en helt ren nyinst. disk.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-04-11 15:16

Man kan ikke gendanne programmer uden at installere det med en installationsfil.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-04-11 15:19

Jeg er godt klar over at jeg skal installere, i dette tilfælde, Nero først.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-04-11 15:21

Du forstår mig ikke, du kan ikke tage backup af et program og gendanne det på en formateret harddisk.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-04-11 15:27

Altså heller ikke, når der installeret OS og Nero?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-11 15:29

Nej heller ikke da.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 14-04-11 15:33

Tak for svaret webnoob.
Så behøver jeg ikke sidde og bøvle mere med det. Tak for svaret.
Mvh
Niels