/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Reparation af hul i sæde fra glød?
Fra : dadman
Vist : 5262 gange
200 point
Dato : 14-04-11 12:17

Ja tak, ved det godt.
Man er en seriøs nød hvis man ryger i sin bil og brænder hul i sædet. MEN. Ikke desto mindre har jeg nu en nyere bil der er til salg og så med et hul fra en cigaretglød midt på førersædet.
Jeg ved godt, at man kan sende den til møbelpolstrer eller andre professionelle, købe nyt sæde ved hugger osv. Lige nu leder jeg bare efter en løsning der er billig og som jeg selv kan stå for.

Nogle ideer??
Mvh.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-11 12:22

Køb nogle bille neutrale overtræk, (smag og behag er forskellig, og nu hvor du står for at sælge den, så skal det ikke for for fancy) det er nok også billigere end at få det rep

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-11 12:27

En "nyere" bil med overtræk "lugter" langt væk af "fejl" - ligeså en "rygerbil"

Kryb til korset og VIS fejlen for en køber - så er der også lidt at handle om

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 14-04-11 15:28

Se om du skulle være heldig at finde et tilsvarende sæde (uden brændsår) hos en hugger.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-04-11 16:06

Det afhænger af hvad sædebetrækket er lavet af. De fleste i dag er af noget syntetisk ikke vævet stof. Det er meget slidstærkt, men tåler ikke gløder og er så håbløst at reparere usynligt.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 200 point
Dato : 14-04-11 18:12

Muligvis kan du finde et sted hvor der er overskud af stoffet under sædet. Klip et lille stykke af og fold kanterne ind - ved at ri, det i første omgang. Sy lappen på med skjulte sting. Fjern ritråden.

Du kan gøre det pænere men ikke skjule det.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 14-04-11 19:20

Hvis man står for at skulle købe en brugt bil er der vel mange andre ting der er vigtigere end et hul i sædebetrækket at forholde sig til, så det er vel bare hvad der følger med.

Godkendelse af svar
Fra : dadman

Dato : 24-04-11 19:08

Tak for svaret smuller54. Det var det mest konstruktive. Jeg ved ikke om jeg kan finde ud af det, men jeg vurderer at det er det bedste svar på mit spørgsmål. Også tak til alle andre.
Nyd det gode forårsvejr, og drik en stilfærdig øl på terrassen, altanen eller hvad du har.
Mvh. Andreas