/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Rod Tandbehandling
Fra : alexander
Vist : 1040 gange
50 point
Dato : 16-03-01 14:39

I september 2000 fik jeg lavet en rodbehandling i en tand, 3 øverste til højre.
Januar begyndte jeg at få tandpine i tanden, gik til tandlæge, der tog et røntgenbillede.
Konstaterede at der er betændelse i en rodspids, fik penicillin, det hjalp ikke.
Der var så 2 muligheder: 1) at få tanden rykket ud
2) at en specialtandlæge skulle gå ind øverst vandret og slibe rodspidserne og rydde op.
Der var ingen garanti for at det ville hjælpe ?
Hvad ville I gøre ?

Tak for svarene.
venlig hilsen
alexander

Kommentar
Fra : vibbe

Dato : 16-03-01 17:40

Hej alexander,

Det var dog en kedelig historie, hvis det kun er en af kindtænderne så er der ikke en sjæl som kan se den mangler. Så hvis der er tale om at din specialtandlæge skal have mange penge for det, plus du ikke ved om det vil hjælpe, så ville jeg få den rykket ud.

Held og lykke med beslutningen.

Vibbe.

Accepteret svar
Fra : Jean Brodersen

Modtaget 50 point
Dato : 16-03-01 22:29

Hej Alexander

Jeg har lige som du fået foretaget en rodbehandling, med samme kedelige resultat.

Jeg valgte i første omgang, at lade min tandlæge arbejde videre på det, dog uden garanti for at det ville løse problemet, og var til 3 smertefulde behandlinger, inden jeg simpelt hen bad dem om at fjerne tanden.
Det kan slet ikke beskrives hvilken lettelse det var, endelig at være smertefri.
Det eneste jeg fortrød var, at jeg ikke havde fået den fjernet med det samme, så jeg er slet ikke i tvivl om, hvad jeg ville gøre i dit tilfælde... Ud med den..så sparer du også de dyre tandlægeregninger.

Mvh Jean

Kommentar
Fra : sussan

Dato : 13-01-03 20:25

hej...........
jeg ved ikke om i kan hj;lp mig!!!!!!!!!!
jeg arbejder faktisk med projekt om t;nder s[ jeg h[ber i kan hj;lp mig med at skriver hvordan var behandlingen af t;nderne f'r og hvordan er det nu?

jeg vil v;re meget takkenemlig hvis i hj;lp mig med det...
m.v.h.
sussan