/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Få word ind på bærbar
Fra : snerose
Vist : 968 gange
200 point
Dato : 12-04-11 16:35

Hej kandu'er!

Jeg har en bærbar pc uden cd-drev, men med windows 7. Nu står jeg og har brug for et skriveprogram, men ser, at office-pakken til windows 7 koster 139 Euro, og det har jeg ikke liiige råd til!

Så er spørgsmålet om jeg kan køre en cd med Words direkte over på en ekstern harddisk (fra min stationære pc) og så sende det videre til min bærbare fra den eksterne harddisk - eller er der andre løsninger? Og i så fald... hvordan gør jeg?

Tusind tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 12-04-11 16:41

http://da.openoffice.org/

hent denne den er gratis

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-04-11 16:43

Du installerer Open Office, det er gratis og (næsten) lige så godt som Word. Det andet vil (sikkert) ikke virke og er ulovligt.
Du henter Open Office her: http://da.openoffice.org/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-04-11 16:45

Har du begge pc.er på nettet og de kan se hinanden? Så kan du bare dele dit dvd drev ved at højreklikke det - vælge Del med - og når du efter følgende går ind på den bærbare vil det optræde som et netværks drev og du kan bruge det som var det fysisk installeret i den.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-04-11 16:47

Altså hvorfor svares der ikke på spørgsmålet der er stillet i stedet for at starte med at foreslå Open Office. Ikke fordi Open Office fejler noget, men spørgsmålet går jo altså ud på noget andet. Og det er jo ikke sikkert at det er ulovligt software man har bare fordi der mangler et dvd drev.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 12-04-11 16:49

Det er da alletiders, men hvad skal jeg så stille op, når jeg når hertil? :

http://shell.windows.com/fileassoc/0406/xml/redir.asp?EXT=gz

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 12-04-11 16:53

Fijala:

Betyder det så, at begge pc'er skal være på nettet samtidig, hver gang jeg skal skrive? For så kan jeg ikke se ideen i det.... Den stationære er et gammelt skrummel med vista, men med mit savnede Word, og den bærbare skal bare have word ind fra en cd eller fra den stationære (og det er ikke ulovligt... gg)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-04-11 16:56

Hvilken udgave af Word er det, at du har på den stationære?

Og du siger, at det ikke er ulovligt - hvormange licenser har du til din Word?

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 12-04-11 17:00

IBM760:

Jeg har tre licenser, men jeg kan jo ikke få den ind! Og det var ikke mit spørgsmål!!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-04-11 17:03

Du har ikke sagt hvilken version det drejer sig om - er det Office 2010?

Det er ret væsentlig hvilken version, det drejer sig om - da jeg mener, nogle af versionerne kan hentes på Microsoft's side!

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 12-04-11 17:09

Det er en rigtig gammel version - 2005, tror jeg - har ikke lige kigget, men en rigtig god version, fordi den er så ligetil, når man bare skal skrive....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-04-11 17:21

Begge pcer skal være på nettet og så smider du bare skiven i drevet og går på den bærbage og finder drevet i netværksteder. Så installerer du bare på den som om at drevet var monteret i den bærbare. Du skal selvfølgelig bruge en af dine koder til at registrere den som altid.
Efterfølgende henter du så opdateringer via Windows Update.

Du vil aldrig kunne installere fra den Word der ligger på den stationære da det jo er med fejl kode, å du skal have fat i din Office skive

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-04-11 17:22

Du behøver ikke at være på internettet, det der behøves er et netværk mellem de to pcer og det gøres ved hjælp af dine netkort i begge og din router eller hvad du nu har af isenkram.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 12-04-11 17:33

Okay - må lege lidt med det i morgen. Hvor det dog virker besværligt
Men mon ikke jeg finder ud af det? Ellers må jeg jo spare op til de dér 139 Euro

Det er bare irriterende, at de sælger en pc med kun det halve program - det har jeg aldrig prøvet før - der plejer da at være det hele i Windows, men ok - de skal vel tjene lidt ekstra....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-04-11 18:06

snerose - Windows og Office er 2 forskellige ting.

Windows er dit operativ system.

Office er en programpakke til tekstbehandling m.m.

Citat
Det er bare irriterende, at de sælger en pc med kun det halve program

det er formodentlig kun en prøveversion af Office der er installeret på PC-en.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-04-11 18:16

Citat
men ser, at office-pakken til windows 7 koster 139 Euro

windows 7 er dit operativ system

139 Euro for Office 2010 Home % Student lyder noget dyrt!

Hvis du søger på nettet, kan det helt sikkert findes billigere:
F.eks. sælger Dalgård-IT en pakke med 3 licenser til 859,-
http://www.dalgaard-it.dk/PartDetail.aspx?q=p:3188388;c:100159

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 200 point
Dato : 12-04-11 18:53

Hvad med at låne eller købe et ekstern cd drev og sætte i USB stikket - så kan du jo installere hvad du vil

Clou

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 12-04-11 19:51

Ja, jeg mente også office kostede 139 Euro

Det kunne være en mulighed at købe et eksternt cd-drev, men det koster jo det samme som at downloade office-programmet....

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-04-11 20:34

Nej, sådan et drev kan du "få" for 300,- 400,- kr,- lidt billigere end download se her: http://www.pricerunner.dk/pl/45-1584328/Optiske-drev/Samsung-SE-S084C-CD-RW-DVD-RW-(-R-DL)-USB2.0-Sammenlign-Priser

Clou

så har du jo også drevet, hvis du senere skal installere noget fra en cd

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 12-04-11 23:55

Openoffice - jo, men nu er den jo nærmest også blevet kommerciel.

Libreoffice er den ny Openoffice. Flere og bedre features, og bliver opdateret noget bedre.

Fås til de fleste styresystemer.

www.libreoffice.org

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 13-04-11 10:27

Tak for alle jeres svar

Jeg har dog valgt at købe et eksternt drev, så jeg har glæde af at bruge det til flere formål og har bestilt denne:
http://www.merlin.dk/product.aspx?uid=419006&prodid=319849

Så tusind tak clou!

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 13-04-11 10:28

Tak for svaret clou.