/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Morgenfruer
Fra : svendgiversen
Vist : 1293 gange
100 point
Dato : 12-04-11 10:56

I efteråret fik jeg nogle morgenfrue frøkapsler af min kone,
en af de få hårdføre blomster, der kan gro hos hende tæt ved havet.

Jeg lagde dem til tørre på en halvmur men de blæste ned og gik tabt i vinterens løb,
nu forsøger jeg forgæves at købe morgenfrue frø.

Sår man ikke morgenfruer som frø?

Hvis ikke, hvad gør man så??
Hvis Ja, hvor køber man frø og hvornår sår man???

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-11 11:23
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-04-11 11:39

Jeg er helt sikker på at de frø vil spire der hvor de er blæst hen. Så du skal bare holde øje med dem.

Frøene fås i alle forretninger der sælger frø.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-11 12:24

Jeg ved ikke hvor de er landet og jeg bruger ikke kemikalier, men ukrudsbrænder,
måske har jeg allerede brændt dem ihjel?

Må nu ind i en rigtig frøhandel, mine daglige discout butikkker har dem ikke.

Og der er jo mange slags, måske kan jeg overhale/overraske min nye kone??

Bare jeg så ikke får dem serveret i salaten...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-04-11 12:25

Citat
Sår man ikke morgenfruer som frø?

Jo det gør man da. hernede kan de købes i Aldi.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-11 12:32

I Aldi, jeg skal have morgenfruer, ikke Morgen Frauen,

På fredag skal vi ned for at spare, så vil jeg ud over påske bryg uden pant,
også se efter Morgen Frauen, men de hedder sikkert noget andet på tysk?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-11 12:38
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-04-11 12:40

Citat
se efter Morgen Frauen, men de hedder sikkert noget andet på tysk?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-04-11 12:45
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-11 12:54

Nu minder det mig om noget...

Jeg har i mange år forsøgt at optimere hydrauliske system løsninger,
en af dem var automatiske, en mands betjente, skrælde spande læssere.
(kommer nok også snart herhjemme efter blåt forlig)

Engang kørte vi rundt hos en syd tysk kunde fra klokken fire om mogenen,
og jeg målte, simulerede og optimerede...

Lidt efter klokken seks kom alle de tyske Morgen Frauen ud på altanerne i deres natkjoler,
de skulle have fjernet de visne pbelagonier inden de tog på arbejde.

Ein Haus Fraues´ aller vigtigste opgave, meine maining nach...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-04-11 13:05

Citat
Lidt efter klokken seks kom alle de tyske Morgen Frauen ud på altanerne i deres natkjoler,
de skulle have fjernet de visne pbelagonier inden de tog på arbejde.

Pragtfuldt syn Svend ...eller hva' ??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-11 13:10

Ja det var en oplevelse som jeg aldrig glemmmer, men hverdagskost for skraldemænd.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-04-11 14:56

Citat
men hverdagskost for skraldemænd.

Hvad tror du så ikke vinduespudserne skal stå model til ??
Ikke så lidt endda ifølge en af vores venner

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-11 15:25

Fjerner lige fluebenet... så kan i sludre videre

Nu ved jeg mere om morgenfruer, skraldemænd og vinduespudsere end jeg behøver

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-11 15:28

Tak for svaret Nordsted1.