/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
1891 er væk???
Fra : dabj
Vist : 619 gange
200 point
Dato : 11-04-11 20:14

Hejsa!
Leder efter Emma Amalia Julia Jøhnk, født 17 sept. 1891 i Byrum sogn Hjørring amt.
Når jeg så går ind i kirkebogen, mangler fødte kvinder 1891. Hvordan pokker kan det gå til ??

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 11-04-11 20:21

Det er muligt, at kirkebogen er blevet væk. Der er desværre "huller" som skyldes at kirkebogen er væk, der er opstået tekniske fejl. Ellers burde 1891 ellers være der da alle kirkebøgerne før 1900 er blevet afftograferet.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-04-11 20:35

->Thyregod8
Tror du misforstår--kirkebogen er ikke væk, kun den ene årgang af fødte kvinder midt i bogen

Kommentar
Fra : Ærteland

Dato : 11-04-11 20:40

Jeg har oplevet det samme, hvor årgangen var placeret bagerst i kirkebogen. Men det kan jeg ikke se er tilfældet her.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-04-11 21:18

Næh--den er pist væk

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 11-04-11 21:22

Det er også hændt, at siderne er taget ud og blevet væk.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 11-04-11 21:47

Jeg har været derinde. Man kan se den sidste side har nr. 84 og den næste side 95. Det kunne tyde på at præsten har mistet nogle sider eller de er blevet væk af en eller anden grund. Jeg ved ikke om der blev skrevet en kopiprotokol dengang, men det er jo besværet værd at finde ud af det, ellers skal du vist til Århus.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 200 point
Dato : 11-04-11 21:56

Men du kan finde hende i opslag 96, kofirmerede piger 1905, samme sogn. Måske kan du have glæde af det, der står jo også noget.

Kommentar
Fra : Ærteland

Dato : 11-04-11 23:12

Efter 1813/14 skulle kirkebøgerne føres i to versioner, en hovedministerialbog og en kontraministerialbog. Der er derfor stadig håb, men det kræver måske et besøg på landsarkivet i Viborg.

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 12-04-11 09:21

Tak for svaret Thyregod8.
Konfirmationen kunne bruges, jeg må have sovet i timen, for jeg havde været igennem dem, men totalt overset hende snork-snork.
Men tak for hjælpen