/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Live mail og Outlook 2010
Fra : gribben1
Vist : 998 gange
100 point
Dato : 11-04-11 17:22

Jeg kan ikke få stavekontrollen i Windows Live Mail til at fungere selvom, jeg har fulgt diverse retnings linier fra andre brugere.
Ligeledes har jeg problemer med at få kontaktpersoner ind i Office 2010 Outlook.

Der er godt nok stor forskel på Windows XP og Offfice 2000 Outlook i min optik.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-11 17:29

Er det en XP computer der har problemer med Live Mails stavekontrol?

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 11-04-11 17:41

Nej, det er Windows 7 + Office 10.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-04-11 18:43

Citat
Der er godt nok stor forskel på Windows XP og Offfice 2000 Outlook i min optik.

Sådan har jeg det også, men det er jo nok fordi Windows XP er et styresystem og Office 2000 Outlook er et mail program.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 11-04-11 20:41

Citat
Sådan har jeg det også, men det er jo nok fordi Windows XP er et styresystem og Office 2000 Outlook er et mail program

Tak for din belæring - men styresystemet og programmet Office hænger sammen hos mig.

Det, jeg spurgte om, var, at forskellen er meget markant mellem XP + office 2000 og Windows 7 + Office 2010, idet Microsoft har fået forbud mod at inkludere Outlook Express med deraf følgende manglende stavekontrol i Windows Live mail + at det er næsten umuligt at importere adressekartoteket, jeg har ihvertfald ikke fundet løsningen.

Men du er meget velkommen med en løsning.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-04-11 20:56

Har du en mappe der hedder proof i C:\programmer\windows live\mail\ ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-04-11 21:45

Hvis du bruger den vejledning der er her:
http://peter.mpbrun.dk/20080513/f-dansk-stavekontrol-i-windows-live-mail/
så garantere jeg det virker.

Jeg har lige prøvet på min windows live mail version jeg har på min XP mode. Det virker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-11 23:27

Den gode Peter Bruun har glemt 1 ting, mappevisning skal sættes til Vis skjulte mapper og filer og fremgangsmåden skal følges slavisk før du kan finde de mapper du skal oprette nye mapper i og tilføje 3 filer som jeg for nemheds skyld har sendt privat til Grippen1 sammen med en billedguide, håber det lykkes at få stavekontrollen på plads, hvis der er flere spørgsmål om emnet så kom endelig med dem
Outlook kender jeg ikke det er jo et købe program så du må hente hjælp til kontakterne fra andre som bruger programmet

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 12-04-11 16:43

Du har vel husket at du skal oprette 2 nye mapper, den første mappen skal oprettes i Proof mappen og den skal hedde
Kode
prf0006
skrevet nøjagtig som vist i kodeboksen, så åbner du den nye mappe prf0006 og inde i den opretter du endnu en ny mappe, den mappe skal hedde 2 et to tal og intet andet, mappen 2 åbner du og sætter de 3 filer ind, genstart computeren og vupti du har dansk stave kontrol (hvis du har fulgt fremgangsmåden korrekt) det virker 100% sikker og hvis ikke du kan få det til at virke så har du enten lagt mapperne et forkert sted eller givet et forkert navn eller - eller der er mange muligheder men vi skal nok få det på plads så det virker

Godkendelse af svar
Fra : gribben1

Dato : 19-04-11 22:24

Tak for svaret o.v.n..
Men jeg orker ikke mere i øjeblikket, der er påsken og familieindvandringen, man skal vel lige have lidt med hjem fra den anden side.

Vi snakkes