/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Indregistrering af trailer
Fra : HomeAlone
Vist : 4224 gange
50 point
Dato : 11-04-11 12:49

Kunne ikke lige finde svaret på nettet, så derfor, hvad koster det at indregistrere en ny trailer, købt i DK, med totalvægt op til 500kg.

Så vidt jeg ved koster nr. pladen 590 kr. inkludere dette alt eller kommer der andet oveni?

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 60 point
Dato : 11-04-11 12:53

Prisen på mummerplader er med alt inc.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 11-04-11 14:01

Der er ikke flere udgifter på indregistreringen.
Den skal ikke til syn, så der kommer ikke nogen syns indkaldelse resten af dens levetid.
Heller ikke nogen årlig vægt eller ejer -afgift.

Det er først når du vælger en 750kg trailer, at der begynder at "ske" en lille smule.
Så skal der betales en lille årlig vægtafgift på nogle få hundrede kroner.
Men den skal stadig ikke til syn.

Hvis du kommer over 750kg total på krogen, begynder det dog at blive bøvlet.
Så skal du have det lille trailerkort og vægt afgiften er lidt højere.

Kun ved ejerskifte skal traileren til syn, for at sikre den ikke er trafikfarlig.
Men det er altid førerens ansvar at traileren er i forsvarlig stand, uanset hvem føreren er.
Hvis store Peter med nyt kørekort skal køre traileren op til sommerhuset med fars bil, så har Peter ansvaret, selv om det er fars bil Peter kører i.

Din bil er typegodkendt til en maksimal trailervægt, med eller uden bremser.
Det finder du på reg. attesten.
Det skal altid overholdes.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-04-11 14:01

Citat
Så vidt jeg ved koster nr. pladen 590 kr. inkludere dette alt

JA.

Godkendelse af svar
Fra : HomeAlone

Dato : 11-04-11 15:27

Tak for svaret Hejdu58, og alle jer andre som også vidste besked om dette.

Alle de andre regler som syn ved ejerskifte ved bestemte aldre osv. havde jeg godt læst om.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 11-04-11 16:44

Selv tak HomeAlone