/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærm blinker...
Fra : myg
Vist : 1248 gange
100 point
Dato : 11-04-11 10:37

Jeg har en 21" Samsung skærm til min MacBook Pro, og den er pludselig begyndt at "sætte ud".
Der kommer sort skærm i 1-2 sek. så er den normal i et varierende tidsrum fra 2-3 sek. til 1 min.el. mere. Det er knap så galt lige når den startes op, men så eskalerer det og det kommer ofte i "bølger"
Det startede efter jeg havde den slukket på skærmens afbryder, hvad jeg normalt ikke gør.

Jeg er bekendt med, at Vista kan forårsage den fejl, men da jeg bruger OSX bør det ikke være det. Godt nok er der Vista på maskinen i en BootCamp, men den blev installeret før det her begyndte.

Ellers er det vel nærliggende at mistænke strømforsyningen, men der kommer hverken knald eller andre lyde.

Er der nogen, der har et bud ???

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-04-11 10:39

Har du prøvet og sætte skærmen til en anden computer?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-04-11 11:16

Enten kommer det fra skærmen selv, eller også fra computerens skærmkort.
'Jeg tror mest på at det er lysrøret i skærmen, som gør det.

Du kan få vished ved at prøve at tilkoble skærment til en anden kilde, som f.eks. en anden computer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-04-11 11:19

Citat
'Jeg tror mest på at det er lysrøret i skærmen, som gør det

Nu tvivler jeg på det er en CRT-skærm, nok snare en LCD eller LED skærm. Jeg tror, hvis vi skal gætte, det er backlight der er ved og stå af.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 11-04-11 11:22

LCD så vidt jeg ved. Det er en Samsung SyncMaster 225BW.

Jeg kan prøve med en anden comp. senere i dag.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-04-11 15:50

LCD skærme lyser ved et eller flere lysrør, som sidder bag skærmen.

Det bliver ikke anderledes af at man ikke kan dansk og kalder det backlight.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 12-04-11 14:48

Hej myg hvis den opføre sig som den plejer på din egen pc, så kan du godt købe en ny skærm, for så er det den der er noget ivejen med.
Det lyder som om at når den bliver lidt for varm, så kan den ikke følge med mere og slår derfor fra.
Det samme gjorde min skærm og den var færdigt og jeg måtte til at købe en ny skærm.
Du kan købe en billig skærm i BILKA der købte jeg min fladskærm.
alan57

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-11 20:21

Stopper med og abonnere på det spørgsmål.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 28-05-11 20:30

Der er heller ingen løsning
Jeg har prøvet adskillige "hundekunster" men jeg lånte på et tidspunkt en original apple ledningsadapter og så virkede skærmen igen.
Så måtte det være min ledning (fra AV-Connection) der ikke var god - selv om det havde virket meget længe inden.
Det mærkelige er bare, at jeg bruger igen den ledning og det virker bare som det skal.

Forstå det hvem der kan - jeg kan ikke

Annuller spørgsmålet
Fra : myg

Dato : 28-05-11 20:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

jfr. mit sidste indlæg.