/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet Explorer igen, igen
Fra : Smukke_Ole
Vist : 848 gange
500 point
Dato : 11-04-11 09:05

Jeg har tidligere stillet et nu annulleret spørgsmål om ovennævnte:
Se herunder:
http://www.kandu.dk/Spg154782.aspx

Nu er der sket en yderligere udvikling.
Første gang jeg tænder "apparatet" om morgenen, mangler menulinien.
Hvis jeg så genstarter er der ikke noget i vejen.
Anvender jeg den "lemlæstede" version, slukker og tænder senere på dagen er der
heller ikke noget i vejen, hvad man jo godt kan forstå, idet det jo svarer til en
genstart.
Men hvorfor f....n skal hver dag begynde med en manglende menulinie ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-04-11 09:27

Kan du ikke lige tage et screenshot når problemet er der og ligge det op på www.peecee.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-11 09:30

Kan du ikke lave et gendannelsespunkt tilbage til hvor pc'en virkede perfekt??

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 11-04-11 09:33

-> Nordsted1

Det har jeg gjort en gang, men problemet vender tilbage dagen efter.

-> webnoob

Det prøver jeg

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 11-04-11 09:56

Jeg har også lign. problemer med min IE. Ikke lige den du har, browswren går ned, vil ikke virke. Jeg går over til en anden browser nu. Jeg tror det er den nye version af IE der ikke fungerer som den skal.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-04-11 09:58

Den nye browser virker fint, jeg har endnu ikke haft et problem med den. Har du undersøgt hvorfor din browser går ned?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-04-11 10:25

Halløjsa
Jeg kan se bå billedet du linkede til på dit tidligere spørgsmål, at du har flueben i 'Lås værktøjslinjerne', hvad med lige at prøve at fjerne dette? Du blokerer jo for dynamikken i headeren, når du vælger 'Lås værktøjslinjerne'. MIn Iexplorer er version 8.0.6001.19019, og den er der ikke problemer med, så mon ikke det er noget på din maskine der 'Spøger'. Prøv evtuelt at afinstallere Iexplorer 8, så mener jeg den går tilbage til version 6 eller 7. Rens maskinen med CCleaner, husk Registry claen, genstart, download installationspakken til IExplorer 8, slå diverse AntiVirus programmer og andet gøjemøj fra, og kør en ny installation af iexplorer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-04-11 10:28

Citat
Jeg kan se bå billedet du linkede til på dit tidligere spørgsmål

Det er så godt nok et billede jeg har linket til og det er af min browser.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-04-11 16:24

Det må du undskylde webnoob!
Jeg har lige instalerret IExplorer 9.0 - 64 bit på min Win 7 maskine, og det kører super.
Nul problemer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-04-11 16:26

Smukke_Ole
Har du prøvet at køre dine Virusscannere? Der ligger måske en lille drillenisse på din maskine?
Husk også MalwareBytes AntiMalware.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-04-11 20:22

Prøv lige at se nærmere under DIN PC
Det er hveren virus eller ander F_I_S, men en/ et manglende X
du har fjernet________for nyligt = IGEN
Citat
Det har jeg gjort en gang, men problemet vender tilbage dagen efter.

Hej jør_n

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-04-11 20:24

Prøv at sætte DIN PC CLOCK tilbage til ÅR 1999 _ 23:59:59 OSV

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 12-04-11 08:45

-> webnoob
Nu har jeg up-loaded et print som anbefalet af dig, under navnet IE.CLP

-> nomore
Hva' sku' det hjælpe ?

-> Brassovitski
Jeg kører jævnligt virus, malware og hva' ve' jeg

-> nomore
Prøv lige at se skærmprintet

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-04-11 09:18

Du bliver nød til og skrive internetadressen herinde. Den kunne se sådan her ud: http://peecee.dk/upload/view/301121 og så skal billedet helst være .gif eller .jpg

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-04-11 11:24

Hej igen
Er det IExplorer 9.0 du har installeret?
Jeg har erfaret at F11 ikke som tidligere skjuler hele menulinjen, der er stadig 2 linjer synlig øverst på skærmen.
Prøv evt. at trykke F11, for at skifte mellem fuld og minimeret header.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 12-04-11 13:47

-> webnoob
Jeg ka' ikke gemme et skærmprint i andet end .CLP format

-> Brassovitski
Nej, det er som tidligere anført IE 8

Ydermere kan jeg oplyse, at den manglende menulinie er udfyldt, dels med sort farve og dels med
detaljer fra det bagvedliggende skrivebord

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-04-11 13:59

Så prøv og læg dit .clp billede op på www.peecee.dk og skriv linket herinde.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 12-04-11 14:35

Hør Smukke_Ole kan du ikke tage et jagtgevær og skyde den pc så holder den op med det med og det er helt sikkert tro mig, jeg har prøvet det, der er kun en bivirkning ved det.
Der er heller ikke noget andet der virker på den, men det kan man lære at leve med tro mig, HÆ HÆ HÆ.
alan57

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-04-11 12:19

-> alle + alan57

Jeg har ikke noget jagttegn og derfor heller ikke noget jagtgevær.
Desuden er der sket noget mystisk: efter at der i mprges var opdateringer til WIN XP PRO har det opført sig "normalt", så jeg afventer morgendagen med bange anelser.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-04-11 13:08

Smukke_Ole vil det sige at du har sat windows xp ind istedstfor windows 7 nu?.
Jeg går selv med den tanke at bytte tilbage til XP og droppe 7eren, for jeg har kun oplevet problemer med den, især når det gælder spil og jeg er ved at være godt træt af det.
Jeg fik at vide ved alle mine venner at jeg skulle sætte 7eren, ind for den var bare den bedste der fandtes.
Det har jeg fortrudt rigtigt mange gange, hold da kæft hvor er jeg træt af denne ufærdig og ametøragtigt styresystem.
Og jeg er også ved at være færdig med Windows i det hele taget, de er gået hen og blevet en sovepude pga; at de næsten har monopol på styresystemer og en anden ting med dem er at de ofte sender ting på markedet der ikke er helt iorden, bare det at man ikke kan købe en pc uden windows er simpelhen noget svinderri af værste skuffe, derfor vil jeg se hvad der findes på nettet af gratis styresystemer, det gør heller ikke noget at det koster penge, bare det er iorden hele vejen igennem.
alan57

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-04-11 13:31

Hej alan57
Hvis du har problemer med Windows 7, så får du det i hvert fald også med de andre muligheder, der findes. Der er iøvrigt kun et alternativ, og det er Linux. Jeg har selv prøvet Linux og det er da helt OK, hvis man kan vænne sig til interface osv. Der er bare lige det at det godt kan være et problem at få diverse hardware til at virke, specielt, hvis der ikke findes noget fra producenten af hardwaren. Men hvis du er nørd typen, så er det da også rigtig sjovt at eksperimentere sig frem. Spil har jeg så ikke prøvet under Linux, så det kan jeg ikke vurdere.
Windows 7 synes jeg kører fint, man skal blot sørge for at vælge en version der understøtter virtuel XP, hvis man vil være rimelig sikker på at det gamle harware man har kan køre.

Smukke_Ole, så må vi jo bare ghåbe problemet er løst.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-04-11 14:34

-> alan57

I mit oprindelige spørgsmål skrev jeg:

"Jeg bruger ovennævnte browser, men i de sidste par dage mangler menulinien lige pludselig.
I stedet vises et udsnit af skrivebordet på det sted, hvor menulinien skulle have været.
Jeg har ikke "pillet" ved indstillinger.
WIN XP PRO fuldt opdateret.
Hva' er der galt ?
Når jeg bruger Firefox er der intet problem"

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-04-11 18:19

Halløjsa
Prøv lige at nulstille alle brugerindstillinger i IEXplorer.
Funktioner----Internetindstillinger--- fanen Avanceret, klik på knappen 'Nulstil'.
Tjek evt. tilføjelsesprogrammer.
Funktioner----Internetindstillinger--- fanen Programmer, knappen 'Administrer'. Du har vel ikke installeret en eller anden toolbar eller udvidelsesprogram der vil overtage styringen af menuerne?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 14-04-11 08:27

-> Brassovitski

Siden min sidste kommentar har IE opført sig emsemplarisk, så jeg afventer.

Smukke_Ole

Annuller spørgsmålet
Fra : Smukke_Ole

Dato : 07-05-11 08:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål