/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Samtalekøkkener
Fra : krestenklit
Vist : 701 gange
50 point
Dato : 11-04-11 01:29

Apropos samtalekøkkener: Jeg har hørt at samtalekøkkener har haft afgørende indflydelse på sprogbrugen i opskrifter med æg:
Hvor det tidligere hed "2 æg slås ud i en skål" hedder det nu "2 æg nikker hinanden en skalle og taler ud over en bajer".

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-04-11 07:44

JOW....

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 11-04-11 08:37

Det kunne være sjovt, hvis der er andre der har nogle gode.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-04-11 09:28

Har i spisekrog ? Nææh vi spiser med kniv og gaffel

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-04-11 18:54

Hvordan kan man se, at mænd fascineres af kvinders effektivitet i et køkken?

- De kan stå i timevis blot for at se på.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-04-11 19:43

Den engelske avis The Guardian har offentliggjort epokegørende slankeviden!
Nu er der håb for alle, der troede de ikke kunne følge en slankekur.

1. Hvis du spiser, og ingen andre ser det, så er der ingen kalorier i.

2. Hvis du spiser en Mars Bar, og derefter drikker en Cola Light, så bliver kalorierne fra Mars Baren ophævet.

3. Når du spiser i selskab med andre, så feder måltidet ikke, hvis blot du sørger for at spise mindre end de andre.

4. Mad, der indtages af medicinske grunde, tæller ikke med i kalorie regnskabet.
(F.eks. romtoddy mod forkølelse, varm chokolade mod søvnløshed og cognac mod chok).

5. Hvis du feder alle i din omgangskreds op, vil du selv komme til at virke tyndere.

6. Film-relaterede madvarer som popcorn, chips og slik tæller ikke på kalorie regnskabet, da de er en del af en samlet underholdningspakke.

7. Brækkes småkager og chips i mindre stykker, indeholder de ingen kalorier. Idet kalorierne fordeles i mindre stykker, forsvinder fedt- og sukkerindholdet helt.

8. Mad som indtages, når man ikke er påklædt, feder ikke. F.eks. et lille stykke natmad i emhættens skær, fordi man ikke kan sove, (jvf. i øvrigt punkt 1 og 4).

9. Mad som slikkes af skeer, skåle mv. i forbindelse med tilberedning af et måltid feder naturligvis heller ikke.

10. Mad med samme farve har samme antal kalorier. F.eks. spinat og pistacie is, samt champignoner og hvid chokolade.

11. Frossen mad har ingen kalorier, da kalorier er en målestok for varmeenheder. Eksempler på dette er: flødeis, frosne kager og ispinde.

Der er desværre ingen garanti for at kuren virker … men håbet er som bekendt lysegrønt!!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-04-11 19:49

Hvad er ligheden mellem et HTH køkken og en politikker?
Låger og skuffer!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-04-11 20:06

Kan du give mig kniv og gaffel? - Kan ske og det ka' ske, det kan knive med gafler!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-04-11 20:59

og det ka ske, at du gafler en kniv.
Ska du ha det ind med kniv, ske eller gaffel?

Hvafor en leverpostej kan hurtigst løbe 100 meter..?
- En leverpostej i form..

Hvad er det der ligger nede i bunden af en spand og sir "dav dav"
- En spanddauer