/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
hvilken model havetraktor?
Fra : lillelyst
Vist : 1196 gange
50 point
Dato : 10-04-11 15:22

Hvilken model havetraktor vil I anbefale. Jeg vil meget gerne høre om jeres personlige erfaring med model, tekniske problemer osv. Skal kun bruges til plæneklipning og rivning af gårdsplads.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 10-04-11 16:20

Køb en med Honda motor selv om B&S er ved at komme efter det så er japanerne de bedste til små motorer, mærket på traktoren er næsten ligegyldig vælg den hvor serviceværkstedet er inden for rækkevidde, selv kører jeg Stiga med en B&S motor, knækstyring og frontklipper, det skal du være opmærksom på at hvis bare der er lidt kringlet og nogle buske du skal rundt om eller ind under, så er det en fornøjelse med frontklipperen
http://www.bahn-larsen.dk/produkt/frontklipper/stiga-park-compact-16-4wd.htm
du kan godt hægte en rive bagpå sådan en plænemaskine:
http://www.bahn-larsen.dk/tilbehor/frontklipper/GM1285/
selv om det er en dejlig maskine, så savner jeg min gamle (tradionelle) traktor på grund af Honda motoren

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-04-11 18:40

mange af modellerne bliver lavet samme sted. de får bare en anden motorhjelm og et andet navn.
men ellers er de fuldstændig ens.
der er selvfølgelig undtagelser, men de ligger generelt i den dyre ende.
fælles for stort set alle modeller er dog, at det kan betale sig at få klippeskjoldet varmgalvaniseret. ellers har de det med at ruste igennem i løbet af meget få år.
og når du skal ud og investere, skal du vælge en med hydrostatisk fremdrift. alt andet er yt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-04-11 19:55

1 er jo pris i hvilken prisleje snakker vi om?

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 11-04-11 10:43

Jeg ønsker ikke at ofre så mange penge, så er det vist billige at få den gamle repareret, men ellers flotte maskiner der er blevet linket til.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 11-04-11 10:44

Tak for svarene.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-11 16:21

Selv tak - hører vi hvilken traktor du vælger?