/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Havefuchsia.
Fra : zuri
Vist : 2245 gange
100 point
Dato : 10-04-11 13:55

Vi skal flytte og jeg har to dejlige havefuchsia som jeg gerne vil have med.
Er der nogen der ved om de kan klare sig i krukker?
Lige nu er de gravet ned i haven og har klaret selv den værste vinter.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-11 14:06

Hejsa.
Ja grav du deem roligt op og sæt i krukker.
Vi har gjort det samme med 3 stk. da vi flyttede for 4 år siden.
De trivedes rigtigt fint indtil jeg glemte at få dem ind for vinteren

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-11 14:07

Glemte lige at du endelig skal huske at holde dem fugtige.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-04-11 19:32

De kan godt flyttes over i krukker, men krukkerne skal stå i læ og holdes fugtige.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om du mon har solgt et hus, og planterne står i din have?
I så fald skal du være opmærksom på, at du ikke bare kan tage planterne med dig. Køberen kan forlange, at du genetablerer haven, som beset. Og så er det måske bare nemmere at købe et par nye planter fra start?

Godkendelse af svar
Fra : zuri

Dato : 15-04-11 13:17

Tak for svaret piaskov.
Hejsa
Det lyder godt. disse fuchsia betyder noget helt specielt for mig og derfor vil jeg gerne have dem med. Har også en bonderose, jeg gerne vil have med men ved faktisk ikke om de kan klare sig i krukke.
Og nej vi har ikke solgt endnu og ingen har set det, men jeg har hørt at hvis man mærker dem så eventuelle købere ved det, så er det vist ok (spørger lige mægler)