/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Løst og fast om stort og småt
Fra : o.v.n.
Vist : 1122 gange
200 point
Dato : 10-04-11 11:22

Kort sagt ordet er frit lille mig er kommet over 1000 spørgepoint og jeg plejer aldrig at have ret mange så det må der gøres noget ved, derfor dette "spørgsmål"
Er i på havearbejde eller bare ude at nyde ? Det kommer der så først et svar på i aften
Eller sidder i bag computer skærmen og venter på mit spørgsmål?
Måske forårs rengøring med computeren i baggrunden?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-11 11:47

- sad lige og nød dette syn:

http://www.ustream.tv/decoraheagles

og glæder mig til det bliver lyst over reden...

God søndag

PS: Reden måler 5-6 fod i diameter og vejer 1½ ton!!!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-04-11 12:37

Holder lige en pause fra terasserengøringen. Det er sgu´varmt - men den bliver bare så flot.

Den bedste form for rengøring- det kan ses hvor man er kommet til

Så jeg smutter igen- mangler ikke så mange kvm.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-11 12:42

Hejsa o.v.n.

Citat
Er i på havearbejde eller bare ude at nyde

Jaa både og...en totalt tømt campingvogn ...alle skabe vasket og rykket rundt på indhold.
Det endte så med at der var en del overføldige ting som der absolut ingen grund er til at slæwe rundt på.
Benzinen er jo dyr nok i forvejen .

Leif har så ordnet drivhuset . Vasket af og sat kalipærkasserne derind så de er klar.
Tomatplanterne er pottet om og det samme er peberfrugterne.
Nu mangler de bare at få vokset sig lidt større inden de bliver sat i jorden.
Vinduerne trænger igen til en omgang ude ...men er så heldig at skinner så det er der ingen grund til nu.
De bliver så stribede. Venter til det bliver overskyet en dag inden længe.

Fuglen har travlt med at samle ting til rederne hernede også og stærene er kommet.
De fjolser skal jo absolut slås om den samme redekasse selv om der er 7 at vælge imellem.
Og der er "kun" kommet 3 stære
Er du kommet igang på markerne ??

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 10-04-11 13:14

Har lige fået 294 klik på min annonce i DBA, jeg tror faktisk jeg får lidt penge for min gamle skrotbil.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-04-11 15:31

Holder lige pause.

Ellers er havearbejdet overstået og nu skal jeg sidde i en havestol og læse en ny bog. Hvor jeg dog glæder mig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-04-11 15:58

Og jeg som prøver at holde mine points under 8000...

Min græsplæne er rent mos, nu har jeg købt kalk, men plænegødning er for dyr her i Danmark.
Jeg havde lidt noget NPK fra forrige år, som var helt stift, det kom jeg i et kar og hældte vand over,
så villle jeg vande det ud med vandkande, men kunne ikke finde min spredebom.

Så, mens slangen stadig lå nede i karret, tog jeg tilslutningen af vandhanen,
og smed den nedereste ende af slangen op på et bed med en troldehassel og holdt pause.

Da jeg kom tilbage var gødningsblandingen løbet baglæns, (forbundne kar)
jeg har ikke mere plænegødning og min troldehassel er overgødet.

Så er vi, med hjælp her på kandu, ved at købe en kano til min kones svigersøn der fylder 50 år,
valget står mellem en ny kano til 6600 kr og en brugt til kun 3000 kr...
Kan man give brugt til fødselsdag, jeg mener nej?

Så kom lopperne med indsamling, jeg samlede meget gammelt sammmen,
men tabte en monitor ned over min storetå, den var førstv rød, så violet og nu næsten sort.
Er det at aflevere til lopperne sort??

Og så er mit garage tag blevet utæt igen, jeg har nu ofret 5-6 gange mere i fiber tjære
end et nyt tag ville koste og har igen sorte fingre...

der ligger lavere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 16:06

Granner01 (som læser ikke lytter) og i andre - nu husker i vel tippet fra i går?
http://www.kandu.dk/tip21589.aspx
Det er ikke mig som har klikket på DBA annoncen, jeg er meget godt tilfreds med min lille Suzuki
Jeg er enig med Smuller54 den bedste rengøring er den hvor man kan se hvor man er kommet til det kan ses hjemme i min have som må vente indtil markarbejdet er overstået jo lige så langsom er vi ved at komme ud af starthullerne, jorden har været for vådt men den er ved at være klar nu
Er camping sæsonen kommet i gang? Er det ikke lidt koldt at overnatte ude? Jeg er glad for at kunne overnatte i et opvarmet hus, øh angående opvarmning, mit fyr blev utæt og det blev min bankkonto også bagefter en smedesvend en hel dag med svejseværk og specialfremstillet kedelplade øv bare ordet kedelplade lyder dyrt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-04-11 16:14

Mine forældre har luftet mig nede på bådehavnen.

Pollental for Kbhn. 13 og Viborg 0.
Prøv så at spørge i Aarhus..... mig f.eks.

Skal til lægen og have en sprøjte, så jeg kan blive menneske igen...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-11 16:24

Citat
Er camping sæsonen kommet i gang?

Ja da det er den og vi har været afsted på første tur for 2 uger siden

Citat
Er det ikke lidt koldt at overnatte ude?

ØHHH vi har altså varme i vognen o.v.n. sååå ingen problemer der.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-11 16:28

Citat
Kan man give brugt til fødselsdag, jeg mener nej?

Under normale omstændigheder vil jeg holde med dig Svend.
Men når man rammer sådanne ønsker og priser så ...ja det kan man godt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 18:08

Så blev jeg upopulær og smidt udenfor: http://www.kandu.dk/spg154926.aspx
morale: Man må ikke komme med de rigtige svar

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-11 18:12

Citat
Man må ikke komme med de rigtige svar

Utak er verdens løn o.v.n.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 18:14

Og så mig som har kørt med Bukh siden jeg selv kunne kravle op på traktoren og godt ved hvordan en sådan gammel motor kører og justeres, nå men livet er for kort til at skrive om sure kvinder jeg har lige installeret en ny Linux i dag se det er værd at skrive om ind imellem har jeg været i haven og rydde lidt op, så plæne klipperen kan komme til, det er snart til græsklipning og køer på græsmarken

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-04-11 18:53

Se sådan her, så kan man se forskel:
http://peecee.dk/upload/view/300821

Og næsten den samme oplevelse på min terasse. Det er da bare herligt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 19:43

Hvis der er både før og efter på det billede, så skal jeg ikke have vist noget frem nu kommer der et nyt spørgsmål og der bedes i som kan kokkerere deltage også høner er velkomne ikke kun kokke

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-04-11 20:52

Uha, mit køkken ligner mere et udendørs-et end et indvortes.

Maleren har bare forladt det ufærdigt, og jeg har haft "buffet" i entréen i flere uger...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-04-11 20:56

Men jeg er i dag blevet luftet i solens og havets vinde.....

Ahhhhhhhhhhhhhhhhh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 21:01

Hvordan gik hos doktormanden? Er du blevet menneske igen eller? Der er da ikke fuldmåne endnu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 21:01

Noget tyder på at moster er ovre pollen forskrækkelsen lige nu

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-04-11 21:09

o.v.n.

Jeg læser fordi jeg for en gang skyld er alene hjemme i 2 dage. Rent svir, jeg kan læse en bog færdig uden at blive forstyrret.

Så kan jeg arbejde i morgen. For haven er i orden, der blev gjort rent forleden dag og vinduespudseren ordner vores vinduer.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-11 21:34

Citat
jeg for en gang skyld er alene hjemme i 2 dage. Rent svir, jeg

Hvor er du heldig...bare det var mig

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-04-11 21:37

Alene hjemme

Det er da ikke noget problem. Jeg lader bare som om.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 22:00

Bare i lader som om at i hygger jer, så er jeg ligeglad med hvad ellers i lader som om bare bliv ved med at snakke om løst og fast, tråden kører så længe i er aktive

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 22:05

Flot med de ørne Stounberg det er først nu at jeg kan se filmen af en eller anden mystisk grund

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-11 22:18

Citat
tråden kører så længe i er aktive

Det er jeg så ikke mere.
Kan i sove godt og drømme sødt.

o.v.n ...dit ur ringer snart .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 22:22

Der kommer en dag efter denne dag og derefter endnu en dag og og og - - - - så bliv endelig ved selv om trådholder han vågner altså igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-04-11 22:32

Det er da godt at se at det ikke er o.v.n. der er røget under sin traktor.
http://ekstrabladet.dk/112/article1535131.ece

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 22:50

Heldigvis ikke mig ved første blik så det ud som en gammel Bukh traktor der havde endt sine dage i grøften men det var det vist ikke alligevel godt manden slap fra det uden skader
Her ikke ret langt fra hvor jeg bor, var der for mange år siden en lignende ulykke, manden var ved at vende hø og kom for tæt på kanten af marken så traktoren væltede, det var en traktor lignende den på billedet uden sikkerhedsbøjle og manden var i klemme under traktoren, 3 naboer så ulykken og kom løbende derover, de samme 3 mænd rejste traktoren op igen med de bare næver mod bakken det viser at man kan få jætte kræfter i en nødsituation, en sådan traktor vejer omkring 1 ton.
Også her overlevede manden men måtte tilbringe sommeren på sygehuset

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 10-04-11 22:50

O.V.N
Jeg læste et eller andet sted, at du fik guidet en til at få stavekontrollen ind i Windows Live mail.
Jeg har prøvet alt, hvad jeg kunne opdrive af vejledninger/råd (Peter Brun f.eks.) men det virker altså ikke på min Pc?
Gider du gentage forklaringen?

For at det ikke skal blive at for teknisk er her historien om en rigtig træls tur:

I fredags skulle vi til Tønder og havde selvfølgelig vores GPS sat til.
Gps'eren startede med , at vi skulle køre ad meget snørklede små veje - men så opdagede vi, at vi faktisk var i Tyskland, og så fangede bordet.

Vi i endte med at køre omkring 35 km i Tyskland i en halv "pelikan".

Vi nåede da målet, men det var ikke "sjovt" med de MEGET små veje, mange kilometer senere nåede vi nogle meget fine velholdte veje, så kunne vi slappe af igen.
Det gør jeg ALDRIG igen - stol ikke altid på GPS'eren.
Nu kan jeg grine af det, men det var nu ikke så spændende, da vi var midt i det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 22:55

Det er en gammel Bukh traktor, jeg har hentet billedet og zoomet ind på det ingen tvivl desværre, de er ved at være ret sjældne, skriften på siden forvirrede mig men det er måske navnet på manden eller måske gården han bor på eller er det traktoren som hedder SVANEN

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 23:00

Citat
Gider du gentage forklaringen?
jow da men kan det ikke vente til en anden dag, når jeg går i gang så slipper jeg dig ikke før det virker, og der er arbejdsdag i morgen.
I morgen ser jeg om jeg kan finde mine forklaringer, både herfra Kandu og private mails, vi gik nemlig over til at skrive sammen før problemet blev løst, var det ikke maxhankat som fik løst problemet med stave kontrollen? Så vidt jeg husker så var det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-11 23:09

Citat
stol ikke altid på GPS'eren
nej forrige sommer var vi en tur i Kolding og selvfølgelig skulle findvejmaskinen fortælle hvor jeg skulle køre, dengang vi passerede den samme tankstation 3. gang kunne jeg se at her havde vi altså været før, vi blev ved at køre i ring om Give indtil jeg afbrød den anviste rute, maskinen råbte op om U vending men efter nogle sekunder blev den tavs og regnede så den den rigtige rute ud

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-04-11 10:36

Nej, ikke stole på hende kvindemennesket på GPS'en.

Hun opfordrer een til at køre ombord på en færge, der ikke er der......

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 200 point
Dato : 11-04-11 10:39

Jeg skal ha' et skud for boven (høfeber - sprøjte) i morgen - lægen holder fri i dag...

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 11-04-11 15:36

Tak O.V.N det ser jeg frem til og så meget haster det heller ikke, men det vil være rart at få løst det og andre problemer, da Windows 7 + Office 10 er meget anderledes end XP + Office 2000.

Jeg har ikke sat begrænsninger på, hvem der kan kontakte mig privat.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-11 16:39

Grippen1: Ikke fordi jeg vil høste point, dem har jeg rigelig af og kan ikke bruge dem til noget, men det ville se bedst ud hvis du oprettede et spørgsmål (20 point) om problemet, Kandu er jo videndeling og måske andre havde samme problem
Jeg er fritids bondemand og foråret med såning af korn og frø tager en meget stor del af min fritid men jeg vil prøve at se på sagen på første regnvejrsdag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-11 16:45

Citat
Hun opfordrer een til at køre ombord på en færge, der ikke er der..
da jeg for nogle år siden investerede i en findvejmaskine havde været i Aarhus og var tæt på at blive væk, aldrig mere Aarhus uden GPS vejen fra Viborg til Aarhus burde føre lige ned til færgen men i anledning af jeg skulle med den færge var der etableret vejarbejdet og omkørsel, jeg endte med at køre på nogle stier hvor man ikke engang måtte cykle da jeg endelig kom ud af byen igen (uden at finde den fordømte færge) bestilte jeg en GPS det skulle ikke ske igen

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 11-04-11 17:11

OK O.V.N. men så lover du også at svare - ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-11 17:31

Jeg skal nok svare men det er ikke sikkert at jeg får det hele gravet frem i dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-11 23:39

Har i virkelig ikke mere at skrive om? Tråden lukkes i morgen ved denne tid, der findes jo ikke et svar når det ikke er et spørgsmål men en snakketråd, så uddeling af de fuldfede point foregår ved lodtrækning

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-04-11 10:15

Citat
Tråden lukkes i morgen ved denne tid

Det er OVER din sengetid o.v.n.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-04-11 17:15

For at det ikke skal være løwn, så syntes jeg, at det var for lidt at tage til lægen med bare een lille ting.

Så jeg kastede mig forover, bankede mit hoved og mine fortænder ned i asfalten...

Knækkede den ene fortand halvt over...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-04-11 19:04

Citat
Så jeg kastede mig forover, bankede mit hoved og mine fortænder ned i asfalten...

Knækkede den ene fortand halvt over...

Det var da også dumt at gøre.....hvordan kunne du dog finde på DET

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-04-11 20:26

Camillamoster du gjorde det da ikke med vilje?

Det er synd for dig.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 12-04-11 21:20

Sig mig piaskov, hvad er kalipærkasserne for noget? Spiser du også hokket aksekød??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-04-11 21:40

Citat
? Spiser du også hokket aksekød

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-04-11 22:34

Tak for medfølelse

Jeg fortrød også lige efter - der var ikke nogen, der havde observeret det...

Jeg kunne have ligget der endnu

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-04-11 22:36

Reklamen foroven til højre - om Tandforsikring - de kan fint bruge mig - dét er ikke arrangeret

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-11 22:57

Tak for svaret Camillasmoster. det blev så ikke lodtrækning men trøste point til Camillasmoster, først høfeber og så asfalt eksem og brækkede tænder, du er godt nok hårdt ramt for tiden God bedring med både det ene og det andet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-11 23:01

Over min sengetid stod der nogle indlæg herover man kan sove når man bliver gammel det er der ingen grund til at spilde tid mens man er ung jeg går aldrig i seng før midnat til gengæld kan en fjernsynsudsendelse godt være så kedelig at jeg falder i søvn på sofaen, så er midt om natten når jeg vågner og går i seng

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-04-11 01:14

Taark søde o.v.n. - har det allerede bedre

Det er nu dejligt med lidt medfølelse..