/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til Tydning
Fra : raffi
Vist : 580 gange
300 point
Dato : 10-04-11 07:04

Kan nogen hjælpe mig hvad der står i AO Holbæk, Merløse, Undløse 1838-1870
Opslag 205 stk 5
M.v.h
Flemming

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 300 point
Dato : 10-04-11 08:43

Hej med dig. Mit forsøg... Ungkarl Christian Frederiksen, søn af Huusmand Frederik Hansen af Østrup, 24 år gammel, tjenende ( ? samler ) Hinckel i Kobbelhusene i Bukkerup Sogn.
og
Pigen Mariane Christensdatter, er datter af Enkemand Niels Olsen, i Sæby Sogn, 30 Aar gammel opholdende sig hos Huusmand Lars Frederiksen på Østrup Mark.
Forlovere Huusmand Frederil Hansen i Østrup og Enkemand Niels Olsen i Sæby Sogn.
Viet 11 Juni 1877 i Kirken.
Brudgommen forevist Vaccinationsattest fra Distriktslæge Weis i Holbæk. og Bruden ligeledes fra Distriktslæge Lindenburg i Slagelse.
Hilsen Jytte på Falster

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 10-04-11 08:45

Hej der står ikke samler men Handler...

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 10-04-11 10:02

Tastefejl, ikke viet i 1877, men 1847

Godkendelse af svar
Fra : raffi

Dato : 10-04-11 10:26

Tak for svaret jyttemor.