/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Forbinde slingbox
Fra : hubi
Vist : 1794 gange
100 point
Dato : 09-04-11 21:36

ved ikke om det er det rigtigt forum, men jeg er rebelsk og tager chancen

Mit spørgsmål går på Slingbox PRO HD. jeg overvejer at investere i en, men:
Skal slingboxen tilsluttes et fjernsyn, eller er det nok kun at sætte den på lan/wan og et digital antennesignal i røven af den?

Dog skal det siges, jeg har søgt på slingbox' hjemmeside, men deres chat-support virker ikke lige for tiden, de kan kun kontaktes pr telefon eller via chat.

Fortsat god weekend (:

Kommentar
Fra : gril

Dato : 09-04-11 22:36

det ved jeg ikke

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 09-04-11 23:33

Fandt dette -- måske det kan hjælpe -- kender ikke selv systemet

http://digitalt.tv/slingbox-pro-hd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-11 07:16

Citat
Skal slingboxen tilsluttes et fjernsyn

Hvis det er det du vil se - så ja.....

Men HVAD skal du bruge den til - hvad er behovet for den....

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 10-04-11 08:47

Slingboxen skal tilsluttes internet, og til en kilde hvor der er installeret tv programmerne. Jeg bruger selv min HDD-optager som kilde. Du kan nu se tv på en pc overalt i verden, med de programmer du har på din kilde. Hvis det er til sommerhus, lejlighed i DK eller udlandet, kan du købe en Slingcather, som du tilslutter tv'et der hvor du er, og vupti, så kan du se dine programmer på tv istedet for på pc. Der medfølger fjernbetjening til slingcather, så det er som at sidde hjemme i stuen. Du kan også bruge den på hotelværelse med tv og internetadgang.
Jeg er meget glad for min, så held og lykke!

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 10-04-11 10:36

Jeg ejer 2 lejligheder og vil godt kunne se tv via en slingbox i den ene lejlighed.

Undskyld jeg ikke helt forstod jeres svar, men det lyder som som antennesignalet SKAL ind igennem slingboxen og videre ind i fjernsynet.

Tanken var lidt at jeg sætter internet og antennesignal til slingboxen, og så bliver den pakket væk i et skab sammen med det andet udstyr, så den ikke står fremme.

Men virker som om at slingboxn skal bruge et fjernsyn for at kunne streame ud på nettet

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 10-04-11 11:55

hmm har så lige læst at den ikke understøtter dvb-c og da jeg har kabel tv så vil det jo ikke fungerer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-11 13:11

Netop derfor var formålet vigtigt

Du vil så godt kunne bruge den alligevel, men så er der kun EEN kanal der virker.... nemlig den din c-tuner er indstillet på.....

Slingbox er opfundet til et helt andet marked end det danske - derfor er den ikke en investering værd i DK....

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-04-11 18:08

Citat
Konceptet er enkelt.
Slingboxen sættes til dit kabel-tv stik,... satellitmodtager,... set top box,... eller anden kilde.
Signalet sendes fra Slingboxes ud på internettet, hvor du kan modtage det.

http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/slingbox-pro-produkttest,lid.6095/

Citat
Tanken bag Slingbox, er at sende tv ud fra din eksisterende kabel-tv, parabol boks, antenne-tv eller en anden kilde

http://digitalt.tv/forum/produktanmeldelser/slingbox-pro

læs evt mere
http://www.eksperten.dk/spm/907497

http://www.pcworld.dk/art/8811?page=4

http://digitalt.tv/slingbox-pro

... 'kabel-tv stik' 'kabel-tv' er normalt det man kalder DVB-C,.. altså 'C' for 'Cable',

for mig at se er 'kilden' totalt ligegyldig,...
Ps,.... skal dog tilføjes at jeg ikke selv har afprøvet teknikken endnu,.. så er altså ikke ekspert på området,.. som 'visse andre',.. !

med en infarød fjernbetjening skulle det være muligt at skifte kanaler,
og se optaget materiale på fx HD optager mm...
Også selvom du fx... sidder på et hotelværelse 'et sted ude i verden'

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 11-04-11 07:44

Endnu engang vil jeg gøre opmærksom på at jeg er meget glad for min sender og modtager.

Jer der ikke bruger det, men kun har læst om det, lad være med at udtale jer om noget i ikke ved hvad er.

Den virker på DVB-C. og som jeg skrev tidligere, så er der fjernbetjening med, til at skifte kanaler, uanset hvor man er. På pc er der også fjernbetjening til at skifte kanaler. Se mit tidligere indlæg.

Du kan godt gemme det hele væk i et skab, men der skal tilsluttes en tv tuner, så du kan skifte kanaler via den, og den gemme du også gemme væk i skabet. Husk nu der skal være plads så den kan ventilere, ellers dør begge dele.

Men husk du skal have et hurtigt internet for at få det optimalt. Min 2-4 mb upload der hvor sender står, og min 4 mb download der hvor du vil se fjernsyn.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 11-04-11 07:45

Ps: Jeg bruger min fra DK til Tyrkiet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-04-11 19:50

Citat
Ps: Jeg bruger min fra DK til Tyrkiet.

@Jesper.s
skønt med en der har erfaring på området,
jeg er selv interesseret i 'boksen',.. men har været lidt tvivlende om det fungerer,
det der undrer mig er at iflg. - hvad man kan læse på nettet, -
skulle en slingbox altså kunne sende et signal,.. faktisk jorden rundt,

altså fra en boks placeret i DK, til en PC / TV, et vilkårligt sted 'ude i verden'
vil det sige at 'slingboksen' optræder på en PC's netværk,.. som andre trødløse netværk, ?
det er jo lidt fantastisk,..
især med tanke på at mange har problemer med at sende 'trådløs' rundt i deres eget hus,

sender boksen til en satellit som 'mellemled',.. eller hvordan, (meget nysgerrig)

ved du om sådan en "fætter" her duer,. ?
http://cgi.ebay.co.uk/sony-locationfree-base-station-lf-pk1_W0QQitemZ170622067636QQcategoryZ162QQcmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D8384545882302012109

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 14-04-11 08:08

Den kører ikke trådløst, men det kan man tilkøbe. Den kører ikke over en pc hjemmefra, men bare via din internetforbindelse, via en router. Ja, den fungerer uanset hvor du er på jorden, bare der er en god internetforbindese som tidliger beskrevet. Den kører ikke over satellit, men via kablerne som internettet er fundet med i hele verden.

Den pågældende boks kender jeg ikke, men kan se den er billig, og man får som regel det man betaler for.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 14-04-11 08:10

Den kører ikke over satellit, men via kablerne som internettet er fundet med i hele verden.

Mente selvfølgelig forbundet med.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 21-04-11 08:59

Hubi du må gerne acceptere et af svarerne.