/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor blev Carl Frederik Gutfeld Boye døb
Fra : 2601
Vist : 1365 gange
400 point
Dato : 09-04-11 16:33

Hvor blev Carl Frederik Gutfeld Boye døbt hende???

Hans fader var nordmand Caspar Johannes Boye og hans mor var Marie Adolphine Birckner og de blev gift i København, men hvor vedjeg ikke. Jeg har ikke kunne finde dem.
Jeg kan heller ikke finde hvor Carl Frederik Gutfeld Boye bliver født og døbt. Jeg har søgt i de Københavnske sogne indenfor voldene.

Jeg har ham gift med Johanne Bergitte Unna i Helsingør og død 21. januar 1892 på Vodrofsvej 9, Frederiksberg sogn i København, Københavns amt samt begravet 19. januar 1892 på Vodrofsvej 9, Frederiksberg sogn i København, Københavns amt.
Note:
Den afdødes Stilling og Bopæl:
Født i København. Gift med Johanne f. Unna.
Fhv. Hovedkasserer i Sparekassen for Kjøbenhavn og Omegn.
Vodrofsvej 9.
Alder.
66 Aar.
Anmærkninger:
Chronisk Lungesygdom.
(Mager)
Birket 12/1 92.
Frederiksberg Kirkebog side 5 nr. 38.

Samme sted er hans hustru Johanne Bergitte f. Unna også begravet.

Jeg har kun en FT
Folketælling - 1885.
København, København (Staden), Vodroffsvej (Ulige numre), Frederiksberg, Vodrofsvej 9,2.Sal tv, 3.
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Carl Frederik Boye 59 Gift Husfader Kasserer i Sparekassen for Kjøbenhavn
Johanne Birgitte Boye 53 Gift Husmoder Helsingør
Johanne Marie Margrethe Boye 23 Ugift Barn Kjøbenhavn
Ellen Augusta Boye 21 Ugift Barn Kjøbenhavn
Carl Frederik Boye 16 Ugift Pensionær Vestindien .

Nopgle der ved hvor han er født og døbt evt. konfirmeret???

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Ærteland

Dato : 09-04-11 16:47

Har du Carls fødselsdato 15. august 1825

På linket kan du følge familien

https://www.familysearch.org/search/treeDetails/show?uri=http://tree.familysearch.org:8080/www-af-webservice/person/3994520

Forældrene står som gift København 1818

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 09-04-11 16:52

Har du familien i FT 1890, du finder dem under opslag 25 midt i.
Samme sted/adresse som i FT 1885. Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : Ærteland

Dato : 09-04-11 16:54

Folketælling 1834

Samtlige personer i husstanden

København, Sokkelund, Søllerød, Søllerød By, Præstegaarden, 01/16, FT-1834, A0229
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Caspar Johannes Boye 42 gift Sognepræst
Marie Adolphine Bircknov 37 gift hans kone
Gottlieb Boye 14
Henriette Boye 13
Adolph Boye 11
Carl Boye 9 ugifte deres Børn
Margarethe Boye 7
Johannes Boye 6
Eduard Boye 4
Andreas Pedrin 12 ugift Pensionair
Christian Schaper 25 ugift Huuslærer
Frederikke Gynther 31 ugift Huusjomfru
Peder Nielsen 30
Inger Jensdatter 25 ugifte Tjenestefolk
Margarethe Jensdatter 21
Jørgen Hansen 15

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-04-11 17:02

Til Ærteland.

Må jeg sige dig tak for din hjælp. Nu ved jeg da vad hans far var. Jeg vil se om han er født i søllerød.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-04-11 17:07

Til jyttemor.

Må jeg sige dig tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Ærteland

Dato : 09-04-11 17:38

Her er lidt mere, som du måske allerede har

http://www.ugle.dk/c_j_boye.html

Gamle Danske Sange - med tekst af C. J. Boye
Caspar Johannes Boye, 1791-1853, var præst og digter. Han er født i Norge, men kom 1810 til København. Efter teologisk embedseksamen blev Boye lærer ved Jonstrup Seminarium, dernæst sognepræst i Søllerød, sognepræst ved Sankt Olai i Helsingør og endelig 1847 sognepræst ved Garnisonskirken i København. Han døde kun seks år senere som offer for den store koleraepidemi. Boye skrev digte livet igennem, - både gejstlige og verdslige. Desuden har han skrevet en række skuespil og oversat talrige udenlandske teaterstykker og romaner.

http://www.gravsted.dk/person.php?navn=casparjohannesboye

http://www.gimsingkirke.dk/11697-1/

http://www.gimsingkirke.dk/12752-1/

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-04-11 10:29

Til Alle:

På hjemmesiden HELSINGØR fandt jeg under Præster ved Sct. Olauf Kirke Præst nr. 25 følgende:
"Caspar Johannes Boye. Født i Kongsberg d. 27. dec. 1791, stud. 1810, cand. 18.april 1816, lærer ved Jonstrup seminarium 14. jan. 1818, sognepræst i Søllerød 19. maj 1826, i Helsingør 22. juli 1835, i Garnisons kirke 5. juni 1847, død 6. juli 1853. Hans far: Engelbrecht Boye, rektor, mor: Dorothea Styhr, Gift 1818 m. Marie Adolphine Birckner f. 21. juli 1796, Ft. 1845: Født i Korsør, død 17. juni 1880 (I en Ft. kaldes hun også 'Alphine'). Hendes far: Michael Gotlieb Birckner, præst til Vemmelev v. Korsør, mor: Henriette Christine Hornemann. Børn: Engelbrecht Michael Gottlieb, f. 1819, Henriette Dorthea Sophie, f. 1821 g. 17.nov. 1843 m. distriktslæge Petersen. Margrethe, f. 14. maj 1827, g. 30.okt. 1845 m. Munthe Groth, løjtnant i søetaten. Johannes, f. 30. nov. 1835. Vilhelm Christian f. 28. juni 1837.
"

Jeg har set under Ballerup Sogn 1824-1827 uden at finde mit drengebarn Carl Frederik Gutfeld Boye ligesom jeg har set under Sct. Oluf Kirke, Fredensborg Amt konfirmeret uden at finde ham.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-04-11 11:08

Til Alle:

Jeg har fundet en FT 1845 fra Helsingør:
"
Folketælling - 1845
Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad, , Nr. 542 gård på Strandvejen, 1181 F1,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Casper Johannes Bøye 53 Gift Sognepræst. Konsberg. ??
Marie Alfine Birckner 48 Gift Hans kone. [Casper Johannes Bøye] Korsør.
Marie Margrethe Bøye 17 Ugift Deres datter. [Casper Johannes Bøye] Søllerød sogn, Københavns amt.
Carl Frederick Bøye 19 Ugift Søn, elev på Øresunds Toldkammer. [Casper Johannes Bø Søllerød sogn, Københavns amt.
Gotliib Bøye 25 Ugift Søn. [Casper Johannes Bøye] Jonstrup.
Johan Sigismund Bøye 9 Ugift Søn. [Casper Johannes Bøye] Helsingør.
Wilhelm Bøye 7 Ugift Søn. [Casper Johannes Bøye] Helsingør.
Carin Fredericke Birgitte Gynter 44 Ugift Husjomfru. København.
Sidse Nielsen 24 Ugift Tjenestepige. Asminderød sogn, Frederiksborg
"

Her fremgår at Carl Frederick Bøye er født i Søllerød sogn, Københavns amt., MEN JEG HAR ENDNU EN GANG SET EFTER UDEN AT FINDE HAM.

med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-04-11 11:29

Han er født i København:
"
Carl F. G. BOYE
Birth: 15 Aug 1825
Copenhagen, Copenhagen, Denmark
Death: 21 Jan 1892
Copenhagen, Copenhagen, , Denmark
Father: Caspar Johannes BOYE (AFN: 4WXB-1F) Family
Mother: Marie Adolphine BIRCKNER (AFN: 4WXB-2L)
Spouse: Johanne B. UNNA (AFN: CW54-J2) Family
Marriage: 30 Oct 1860 Denmark
"

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 10-04-11 11:59

FT 1840 har fundet familien Boye, i Frederiksborg Amt, Helsingør købstad, opslag 193, midt i, men ser ikke Carl Frederik, må være flyttet hjemmefra.
Hilsen Jytte

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 400 point
Dato : 10-04-11 12:18

Kan dette hjælpe... Adolph Boye, født 12 juni 1823, konfirmeret 1840, i Helsingør Skt. Olai kirke...
1822-1847, Opslag 69, nr. 22, søn af C. J. Boye.
Carl Frederik Boye, konfirmeret 1842, i samme kirke, opslag 77. nr. 15.
Fødselsdato og år, men ikke i hvilken kirke.
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-04-11 13:00

Til jyttemor.

Mange gange tak for din hjælp. Jeg kunne ikke selv finde ham.

Med venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 10-04-11 17:36

Tak for svaret jyttemor.

Jeg har tydet c. F Boye konfirmation. Her har hans fader (Sognepræst) skrevet at han er født 15. august 1825 - og han må da vide det.

Desværre har han ikke skrevet hvor men en FT siger i Søllerød sogn, Københabns Amt.

Jeg har igen gennemgået Søllerød kirkebog uden at finde ham så han er måske glemt at blive skrevet ind.

Her kommer hvad der stod om han ved konfirmationen.
født 15. august 1825
Konfirmeret: Første Søndag efter Påske, den 3. April
Dom Angående Kundskab og Opførel:
udmg. Samtliges Opførsel særdeles upaaklagelig.
Når og af hvem vaccineret:
Saxtorff, den 15de September, 1825.
Sankt Olai Kirkebog side 74 nr. 15. Opslag 77, 1822-1847.

Så Jyttemor endnu en gang tak for din store hjælp - og alle de andre.

Med venlig hilsen