/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
temperaturen stiger?
Fra : Rosalil
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 09-04-11 13:41

Jeg har en god veninde, hvis bil ikke bliver afkølet når bilen er i tomgang. Hun beskriver at hun må slukke for motoren når hun holder for rødt.

Er der nogle som har kvalificerede bud på hvad problemet kan være?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-04-11 14:16

Det kunne være sikring, eller thermokontakten som tænder den elektriske blæser bag køleren.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 09-04-11 14:20

Helt enig med stilkene.

Dog ville jeg allerførst tjekke om der er kølevand nok på.
En lille utæthed kan hurtigt give vandmangel.

Husk at der skal være ca. ½-1L tom luft øverst i beholderen, for at give plads til at kølevandet kan udvide sig ved opvarmning.
Der sker ikke noget ved at overfylde.
Systemet spytter selv det overskydende kølevand ud, men det kan virke mystisk, hvis man ikke lige tænker over det.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-11 15:36

Det kan også bare være ledningsforbildelsen til ventilatoren der efter vinteren er irret. -Så der ville jeg nok begynde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-11 20:07

Bilen er blot forud for sin tid....

I de nyere økomodeller sker stop/start automatisk

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 09-04-11 21:07

Tak for svarene. Der er skiftet en kontakt, det kunne godt være termokontakten. Der er også kølervæske på.

Så en sikring eller den irrede ledningsforbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : Rosalil

Dato : 09-04-11 21:14

Tak for svaret stilkene.

selv om refi, næsten skulle have lidt for underholningsværdien.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-04-11 21:17

Jamen jeg takker