/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Manglende lyd....
Fra : tHe_NeArD
Vist : 509 gange
75 point
Dato : 16-05-03 13:41

jeg har et mindre problem, idet jeg har nogle film på min computer som jeg gerne vil se....det kan jeg dog også godt, det er bare lidt kedeligt at se en film på to timer uden lyd...jeg bruger Windows Media Player9 til at afspille filmene med, og den siger følgende:"Lydcodecen, som identificeres med formateringskoden 2000, kræves, for at filen kan afspilles. Klik på Web Hjælp for at finde ud af, om denne codec kan hentes fra internettet." Hvad betyder det, og hvor kan jeg få fat i den codec???

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 16-05-03 14:40

Hej

Som du skriver mangler der nok nogle Codec, du kan læse mere om disse og downloade via:
http://windowsmedia.com/9series/Personalization/plugins.asp?page=4&lookup=Plugins

Den nyeste version af Windows Medieplayer kan du læse mere om og downloade via:
http://windowsmedia.com/9series/whatsnew/default.asp?page=2

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 16-05-03 19:08

som bjarne skriver skal du opdatere din medieplayer så skulle det gerne virker..havde for noget tid siden samme problem men efter at have hentet den nye medieplayer virkede det..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Bent2002

Dato : 14-09-03 19:59

hvad skal jeg så gøre når det ikke virker

Kommentar
Fra : Bent2002

Dato : 14-09-03 19:59

hvad skal jeg så gøre når det ikke virker

Kommentar
Fra : jmb2004

Dato : 04-05-04 17:24

Prøv med Nimo codec pack v.5 build 9,det løste mit problem som var det samme!!

Kommentar
Fra : morseper

Dato : 07-08-04 17:22

Hej. Jeg har nøjagtig samme problem, en glimrende film men uden lyd. Windows Media Player viser også samme meddelelse.
Derfor fulgte jeg jeres råd, og det hjalp da også med Nimo codec pack. Problemet er nu bare at filmen ikke længere er værd at se pga. grønne firkanter der er på billedet, samt total udtværelse af billedet. Derfor afinstallerede jeg Nimo codec pack igen, og nu har jeg samme problem igen. Ingen lyd.
Nogen forslag?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-08-04 17:44

ja hent ac3 decoder eller sådan noget.. det er noget lydcodec..

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-08-04 17:57

Det er en dårlig uskik at bruge gamle spørgsmål til at stille nye / supplerende spørgsmål - desuden vil der ikke være lige så mange der ser spørgsmålet idet det kun er brugere der har valgt at følge spørgsmålet som ser kommentarerne.

Så derfor opret dit eget spørgsmål og henvis evt. også til dette, så skulle der være større sandsynlighed for at få flere kommentarer.

Kommentar
Fra : morseper

Dato : 08-08-04 13:11

Lir!

Kommentar
Fra : nunser

Dato : 12-10-04 23:27

hvad skal jeg gøre jeg har download alt det der stor man der er ikke noget der vikker HJELP MIG